Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på aap og fikk igår 6500 kr fra komunen jeg bor i, vet dere hvorfor jeg fikk disse pengene? litt usikker på om jeg bør bruke disse pengene eller om jeg bør vente og se om de blir trekt fra min konto.

Noen andre som har mottatt penger igår?

Anonymkode: 15559...d47

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får ikke AAP av kommunen. Det har ingenting med kommunen å gjøre.

PS: Det har ingenting med uføre å gjøre heller. Aap og ufør er heller ikke det samme.

Kommunen har heller ingen makt til å trekke penger fra din konto.

Endret av MapleSirup
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Du får ikke AAP av kommunen. Det har ingenting med kommunen å gjøre.

Vet at det er nav som betaler aap, men hva kan være grunnen til at jeg har fått disse pengene? Har noen andre mottatt penger fra kommunen i går?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet at det er nav som betaler aap, men hva kan være grunnen til at jeg har fått disse pengene? Har noen andre mottatt penger fra kommunen i går?

Igjen: om du får penger  (Aap) av staten så har ikke det noe med kommunen å gjøre. Les innlegget en gang til.

Vi vet heller ikke hvilken kommune du bor i og hva slags andre ordninger du er under. Men jeg kan si med sikkerhet at du ikke vil finne  mange som fikk 6500 av kommunen sin i går.

Endret av MapleSirup
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Igjen: om du får penger  (Aap) av staten så har ikke det noe med kommunen å gjøre. Les innlegget en gang til.

Vi vet heller ikke hvilken kommune du bor i og hva slags andre ordninger du er under. Men jeg kan si med sikkerhet at du ikke vil finne  mange som fikk 6500 av kommunen sin i går.

Har ingen ordninger med kommunen så det hele er litt merkelig 🤯 Jeg får vente med og bruke penger til imorgen og se an situasjonen.

Takk for din ekspertise innen sosialhjelp, selv om du ikke kunne hjelpe denne gangen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørmålet har jo ikke noe med uføre eller deres økonomi å gjøre.

Kan ikke komme på noen ytelse fra kommunen som vil gi 6500 utbetalt. Merkelig. Send en epost til dem?

Anonymkode: 9e0b1...47e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ingen ordninger med kommunen så det hele er litt merkelig 🤯 Jeg får vente med og bruke penger til imorgen og se an situasjonen.

Takk for din ekspertise innen sosialhjelp, selv om du ikke kunne hjelpe denne gangen.

Sosialhjelp er en kommunal ytelse.

Det har ingenting med hvilken trygd du har, men vurderes ut fra inntekt og situasjon.
Jeg kunne så absolutt hjelpe med å opplyse deg om helt opplagte ting! Bare hyggelig.

AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (21 minutter siden):

Kommunen har heller ingen makt til å trekke penger fra din konto.

et siste spørsmål.

Husbanken trakk penger fra min konto nå nylig pga feil overføring. Men kommunen har ikke samme rettighet til og gjøre det samme? Betyr det at jeg kan bruke disse pengene nå uten og risikere overtrekk på min konto i morgen?.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

et siste spørsmål.

Husbanken trakk penger fra min konto nå nylig pga feil overføring. Men kommunen har ikke samme rettighet til og gjøre det samme? Betyr det at jeg kan bruke disse pengene nå uten og risikere overtrekk på min konto i morgen?.

Du skal selvsagt ikke bruke penger som ikke er dine. Du må finne ut hvorfor du har fått dem. 
Du bør ringe kommunen i morgen. Du slipper ikke unna med å betale tilbake om du har fått de urettmessig. Mest sannsynlig er det dog rett utbetalt. Etterbetalte feriepenger e.l

Men ring!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (2 minutter siden):

Du skal selvsagt ikke bruke penger som ikke er dine. Du må finne ut hvorfor du har fått dem. 
Du bør ringe kommunen i morgen. Du slipper ikke unna med å betale tilbake om du har fått de urettmessig. Mest sannsynlig er det dog rett utbetalt. Etterbetalte feriepenger e.l

Men ring!

Ok, jeg skal heller ringe kommunen i morgen tidlig. Takk for moralsk veiledning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se under «dine utbetalinger» på nav.no. Har du sendt meldekort i helgen kanskje?

Anonymkode: 05f70...00e

Skrevet

Jeg går på aap, å får ca 6500 pr 14 dag :)

Skrevet
Maestro skrev (37 minutter siden):

Jeg går på aap, å får ca 6500 pr 14 dag :)

Ikke fra kommunen, nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Se under «dine utbetalinger» på nav.no. Har du sendt meldekort i helgen kanskje?

Anonymkode: 05f70...00e

Da hadde hun ikke fått penger fra kommunen. Hvorfor svarer man i tråder der man har nullkunskap om tema iht de opplysninger som er gitt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke penger du har fått igjen på skatten da? 

Anonymkode: 2551f...f94

• Liker 1
Skrevet

Fikk du svar på dette i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Er du en av de heldige som bor i en kraftkommune som utbetaler deler av overskuddet til innbyggerne…?

Uansett blir det bare spekulasjon, må nok ta kontakt med kommunen og høre hva det er. :) 

Har du hatt store utgifter på lege/sykehus, og fått utbetalt det over frikortgrensen? (Aner ikke om det vil være kommunen eller Helfo).

Søkt om tt-kort/drosjekort? Noen utbetaler summen heller enn å styre med kort/innrapporteringer. 

Anonymkode: bc6ad...270

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er fra kemnerkontoret i kommunen er det tilgodehavende skatt du har fått.

Anonymkode: 7fae9...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...