Cuntzilla Skrevet 3. mai 2022 #21 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun filmer jo vinduet tydelig lenger ut i videoen, og det er ikke derfra. Biler som kjører forbi ville lyst opp på en annen måte i et mørkt rom. Da tror jeg i så fall mer på at det er støv eller andre partikler i rommet. Anonymkode: 7ec55...d73 Jeg bor høyt oppe rett ved en bilvei, og ser disse englene dine stadig vekk. Det er ikke billysene som lyser opp, det er lys fra lyktestolper e.l. (lyskilder over bilen) som reflekteres i vinduet/panseret på bilen og sendes opp igjen og inn i rommet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #22 Del Skrevet 3. mai 2022 Det er jo helt tydelig at dette er støvpartikler som reflekterer lyset, hovedlyskilden ser ut til å være blitsen på mobilen/kameraet og da vil lyset bli reflektert direkte tilbake til linsen. Fokuset er på bakgrunnen og personen i sengen og da blir disse støvpartiklene ut av fokus som gjør at refleksjonen av lyset blir ekstra synlig. Har opplevd dette mange ganger selv og det er absolutt ingenting overnaturlig. Anonymkode: 212ca...345 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #23 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og si at men vet med 100% sikkerhet noe man ikke kan vite med 100% sikkerhet, er like idiotisk om det kommer fra ikke troende som troende. Men det er nok en langt større sjanse at det ikke eksisterer. Anonymkode: 5497e...ed1 Det er jeg enig i, og mye har en naturlig forklaring. Merker uansett at jeg blir litt satt ut av hvor ufint og nedlatende enkelte skriver bare for at noen er litt mer åpne enn deres egen fastlåste tankegang som ikke rekker lenger enn det man har blitt opplært til. Det er tross alt mye den lille hjernen vår i forhold til universet fortsatt ikke vet. De får bare fortsette med det og sitte der med sine logiske svar. Men behovet for å trykke ned andre som tenker litt utenfor denne boksen, sier mye om en person. Det mest interessante rundt personer som har bestemt seg for og ikke tro på slike ting er at de spør om bevis, men troen på at det ikke finnes noe er så sterk at uansett hva de ville fått av bevis, så ville de funnet en forklaring ut i fra opplærte logiske forklaringer. Derfor jeg i utgangspunktet ville ha skeptiske personer sine meninger. Anonymkode: 7ec55...d73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #24 Del Skrevet 3. mai 2022 Cuntzilla skrev (51 minutter siden): Jeg bor høyt oppe rett ved en bilvei, og ser disse englene dine stadig vekk. Det er ikke billysene som lyser opp, det er lys fra lyktestolper e.l. (lyskilder over bilen) som reflekteres i vinduet/panseret på bilen og sendes opp igjen og inn i rommet. Englene mine? Det er da ikke jeg som sitter og filmer og påstår at det er det. Jeg stiller meg derimot åpen om hva det kan være, overnaturlig eller ei. Selv har jeg ingen tro på at det er lys som på noen måte reflekterer utenifra. Da ville man ikke kun sett det på blits fra kameraet. Hvis vi skal gå ut i fra at det damen på videoen sier er sant, så ser hun ikke kulene ellers. Bortsett fra blitsen på kameraet, så er det helt mørkt i rommet, og de kommer dessuten også inn fra motsatt side av vinduet. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er jo helt tydelig at dette er støvpartikler som reflekterer lyset, hovedlyskilden ser ut til å være blitsen på mobilen/kameraet og da vil lyset bli reflektert direkte tilbake til linsen. Fokuset er på bakgrunnen og personen i sengen og da blir disse støvpartiklene ut av fokus som gjør at refleksjonen av lyset blir ekstra synlig. Har opplevd dette mange ganger selv og det er absolutt ingenting overnaturlig. Anonymkode: 212ca...345 Dette er hva jeg tror kan være en naturlig forklaring også. Anonymkode: 7ec55...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 3. mai 2022 #25 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg tenker det er jævla rart å sitte og filme sin døende mamma sånn på den måten. Jeg får også sånne engle-orber på kameraet mitt når jeg filmer i mørket her.. de sier det er på høy tid å støvsuge! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 3. mai 2022 #26 Del Skrevet 3. mai 2022 Finnes ikke noe "overnaturlig". Hvis et fenomen er ekte, kan det studeres og er en del av naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 3. mai 2022 #27 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Englene mine? Det er da ikke jeg som sitter og filmer og påstår at det er det. Jeg stiller meg derimot åpen om hva det kan være, overnaturlig eller ei. Selv har jeg ingen tro på at det er lys som på noen måte reflekterer utenifra. Da ville man ikke kun sett det på blits fra kameraet. Hvis vi skal gå ut i fra at det damen på videoen sier er sant, så ser hun ikke kulene ellers. Bortsett fra blitsen på kameraet, så er det helt mørkt i rommet, og de kommer dessuten også inn fra motsatt side av vinduet. Dette er hva jeg tror kan være en naturlig forklaring også. Anonymkode: 7ec55...d73 Det er du som lager en tråd om et helt naturlig fenomen og henvender deg til "de som er skeptiske til det overnaturlige". Det er jo helt naturlig, og du syntes som den eneste på KG at det kunne ligne på noe overnaturlig. Nå har du innsett at ingen andre gispet av forundring - selv ikke overtroiske - og at det bare var du som var litt korttenkt. Så nå prøver du å ro og gjøre det om til en diskusjon om det var refleksjon fra biler eller støvpartikler. Det er som å vise en film av gardiner som blåser i vinden og spørre hei dere som ikke tror på spøkelser, forklar dette! Så sier jeg at det kan se ut som det kan være trekk, så sier du nei, alle dører er lukket, så det er nok vind utenfra som er den naturlige forklaringen. Javel, så hvorfor spørre de som er skeptiske til det overnaturlige når du bare ville diskutere fysikk. At du ikke har noe tro på at lys kan reflektere utenfra gjør det ikke til mindre sant forøvrig, jeg sitter som sagt og ser på sånne lys her hele tiden. Legg deg på et hotell i en trafikkert gate i en storby en natt og glo i taket, så vil du se så mye orber og spøkelser og engler at du ikke vil tro det. Men det kan godt være støvpartikler også for all del, det kan være kameraet som spiller et puss, det kan være refleksjon fra klokker og apparater, og det kan være at en kvinne som filmer sin døende mor og legger det ut på fuckings Youtube ikke er århundrets beste kilde. Det finnes hundre naturlige forklaringer, og er så langt fra noe som ligner et bevis på noe overnaturlig som du kan få det. Endret 3. mai 2022 av Cuntzilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #28 Del Skrevet 3. mai 2022 Cuntzilla skrev (1 minutt siden): Det er du som lager en tråd om et helt naturlig fenomen og henvender deg til "de som er skeptiske til det overnaturlige". Det er jo helt naturlig, og du syntes som den eneste på KG at det kunne ligne på noe overnaturlig. Nå har du innsett at ingen andre gispet av forundring, at det bare var du som var litt korttenkt, og nå prøver du å ro og gjøre det om til en diskusjon om det var refleksjon fra biler eller støvpartikler. Det er som å vise en film av gardiner som blåser i vinden og spørre hei dere som ikke tror på spøkelser, forklar dette! Så sier jeg at det kan se ut som det kan være trekk, så sier du nei, alle dører er igjenn, så det er nok vind utenfra som er den naturlige forklaringen. Javel, så hvorfor spørre de som er skeptiske til det overnaturlige når du bare ville diskutere noe helt naturlig. At du ikke har noe tro på at lys kan reflektere utenfra gjør det ikke til mindre sant forøvrig, jeg sitter som sagt og ser på sånne lys hver natt. Ja nå er jo en tråd på KG på 2 sider med noen få som har svart, det som skulle til at jeg skiftet fullstendig mening. Satt faktisk ikke der fra før og tenkte at dette helt sikkert var engler og ikke kunne ha en naturlig forklaring, men du kan jo gjerne vri det dit. Det eneste jeg utover det har reagert på her i tråden er nedlatende svar som du igjen fortsetter med i dette siterte innlegget. Hold deg til temaet uten personangrep som korttenkt osv. Det handler om god debattskikk. Var fra første stund ute etter hva skeptikere tenkte om denne videoen, ingenting annet. Har vel heller ikke gitt inntrykk av at fordi jeg ikke tror noe, så er det mindre sant? Ytret min mening om hva jeg tror/ikke tror på lik linje med deg. Og jeg tror ikke at det er lys som blir reflektert utenifra. Var det noe mer? Anonymkode: 7ec55...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 3. mai 2022 #29 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja nå er jo en tråd på KG på 2 sider med noen få som har svart, det som skulle til at jeg skiftet fullstendig mening. Satt faktisk ikke der fra før og tenkte at dette helt sikkert var engler og ikke kunne ha en naturlig forklaring, men du kan jo gjerne vri det dit. Det eneste jeg utover det har reagert på her i tråden er nedlatende svar som du igjen fortsetter med i dette siterte innlegget. Hold deg til temaet uten personangrep som korttenkt osv. Det handler om god debattskikk. Var fra første stund ute etter hva skeptikere tenkte om denne videoen, ingenting annet. Har vel heller ikke gitt inntrykk av at fordi jeg ikke tror noe, så er det mindre sant? Ytret min mening om hva jeg tror/ikke tror på lik linje med deg. Og jeg tror ikke at det er lys som blir reflektert utenifra. Var det noe mer? Anonymkode: 7ec55...d73 Nei, jeg er en skeptiker og jeg har svart hva jeg trodde. Hva mer vil du ha av meg? Hvorfor bli sur når du får svar som du ber om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #30 Del Skrevet 3. mai 2022 Cuntzilla skrev (13 minutter siden): Nei, jeg er en skeptiker og jeg har svart hva jeg trodde. Hva mer vil du ha av meg? Hvorfor bli sur når du får svar som du ber om? Fordi du går på person og tillegger meg tenkemåter som kun er i ditt hode, snakker om mine engler, kaller meg korttenkt osv. Det er du og et par andre som har holdt på slik her i tråden. Hold deg heller kun til sak og forklar hva du tror, som flere andre her har gjort. Anonymkode: 7ec55...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #31 Del Skrevet 3. mai 2022 hvis såkalte "klarsynte" virkelig eksisterte, så burde samtlige store premier i for eksempel Lotto / tipping bli vunnet av sånne personer. men dette kommer aldri til å skje, fordi alle sånne "klarsynte" personer bare er svindlere som lever av å narre dumme og naive mennesker. Anonymkode: 5cd7f...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #32 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hvis såkalte "klarsynte" virkelig eksisterte, så burde samtlige store premier i for eksempel Lotto / tipping bli vunnet av sånne personer. men dette kommer aldri til å skje, fordi alle sånne "klarsynte" personer bare er svindlere som lever av å narre dumme og naive mennesker. Anonymkode: 5cd7f...baa Mye rart og mange svindlere der ute ja, men ikke dermed sagt at det ikke finnes klarsynte av den grunn. Det kan ikke vi vite med sikkerhet. Det er ikke akkurat sånn klarsynthet virker, at man nødvendivis kan se tilfeldige riktige tall på rekke og rad. Det er heller ikke slik at de nødvendigvis ser klare bilder og detaljer fra hendelser. Ei klarsynt jeg kjenner forklarte at hun kan få opp bilder som det skulle vært brikker i et puslespill, så er det om å gjøre og sette på plass disse brikkene så du får et helhetlig bilde. Noen ganger kan det også mangle brikker og det blir umulig å se hele bildet og alt som er der. Har selv hatt mange sanndrømmer i løpet av livet. Senest for noen uker siden så drømte jeg at jeg skulle på jobb, gikk ut i bilen for å starte den, den var helt død og sa bare klikk. Våknet og tenkte, "heldigvis så var det vare en drøm". Noen dager etter så skjedde det, bilen startet ikke og sa bare klikk. Tilfeldig? Ja det kan godt være. En annen gang drømte jeg at min mor sto og tittet ut av vinduet. Hun så ut som en skikkelse med lysende aura rundt, og dagen etter så døde hun. Dette er bare få eksempler, og er en grunn til at jeg har blitt åpen for det overnaturlige. Alt kan være tilfeldig så klart, men trenger ikke lukke øynene fullstendig og kalle andre dumme og naive av den grunn. Man velger selv hva man ønsker å tro på her i livet, basert på egne opplevelser, og andre basert på egne meninger. Anonymkode: 7ec55...d73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #33 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man trenger bare en topp med litt paljetter, en mobilskjerm som lyser mot paljettene og VOILA! Disco Anonymkode: 14f0c...699 Ja, selv en tiåring klare å lage det til, å få det til å se "ekte" ut. Og dette tror folk på ?? Jaja, den siste idiot er ikke født enda. Anonymkode: 05271...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 3. mai 2022 #34 Del Skrevet 3. mai 2022 Ryddet for brukerdebatt og avsporing. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 4. mai 2022 #35 Del Skrevet 4. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fordi du går på person og tillegger meg tenkemåter som kun er i ditt hode, snakker om mine engler, kaller meg korttenkt osv. Det er du og et par andre som har holdt på slik her i tråden. Hold deg heller kun til sak og forklar hva du tror, som flere andre her har gjort. Anonymkode: 7ec55...d73 Fortell hva poenget er med tråden da, om det ikke var å spørre om det var noe overnaturlig? Og siden du heller aldri trodde det var noe overnaturlig, så kan du endre overskriften til "Lysrefleksjoner i rom har lurt en stakkars dame til å tro på orber". Og kanskje henvende deg mer til folk som er gode på film eller noe, ikke de som ikke tror på det overnaturlige. Det er ikke sånn at vi som ikke tror på det er bedre enn andre til å tolke lyseffekter i mobilfilmer. Det er uansett lys reflektert i NOE, det være seg en bil eller kanskje støvpartikler. Det er bra du er enig i det da, men ikke bli sint når jeg tolket den "hva tenker dere skeptikere om dette"-greia di som at du trodde dette så ut som noe overnaturlig. Du bør kanskje tenke litt over retorikken din om du prøvde å formidle noe annet enn hva jeg og alle andre i tråden oppfattet Endret 4. mai 2022 av Cuntzilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #36 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 1.27): Dårlig med discokuler på sykehus😊 Er åpen for kritisk tenkning jeg derfor jeg la det ut. Forklar gjerne hva du tror det er? Anonymkode: 7ec55...d73 Jeg tror det er noen som lyser med lommelykt Anonymkode: b67e0...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #37 Del Skrevet 4. mai 2022 Er skeptisk AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 1.17): Hva tenker dere etter å ha sett denne videoen som viser masse orber rundt en døende person? Anonymkode: 7ec55...d73 Lol! Hadde i det minste forventet litt filmtriks her. Dette er jo bare støv som reflekteres i lyset fra mobil-kameraet. Anonymkode: 180bb...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #38 Del Skrevet 4. mai 2022 Cuntzilla skrev (16 minutter siden): Fortell hva poenget er med tråden da, om det ikke var å spørre om det var noe overnaturlig? Og siden du heller aldri trodde det var noe overnaturlig, så kan du endre overskriften til "Lysrefleksjoner i rom har lurt en stakkars dame til å tro på orber". Og kanskje henvende deg mer til folk som er gode på film eller noe, ikke de som ikke tror på det overnaturlige. Det er ikke sånn at vi som ikke tror på det er bedre enn andre til å tolke lyseffekter i mobilfilmer. Det er uansett lys reflektert i NOE, det være seg en bil eller kanskje støvpartikler. Det er bra du er enig i det da, men ikke bli sint når jeg tolket den "hva tenker dere skeptikere om dette"-greia di som at du trodde dette så ut som noe overnaturlig. Du bør kanskje tenke litt over retorikken din om du prøvde å formidle noe annet enn hva jeg og alle andre i tråden oppfattet Hva er poenget ditt med å dra denne diskusjonen lenger egentlig? Har forklart deg i et tidligere innlegg at jeg var åpen for hva det kan være, overnaturlig eller ikke. Har ikke sagt at jeg IKKE trodde det var det, og har heller ikke vært sikker på at ER det. La ut denne videoen for å høre hva de som er skeptiske til det overnaturlige, tenkte etter å ha sett videoen. Istedenfor ble det av deg og et par andre vridd til meg som person, at jeg er naiv, korttenkt og generelt nedsettende innlegg, istedenfor å holde seg til temaet. Det er det eneste jeg har reagert på. Anonymkode: 7ec55...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #39 Del Skrevet 4. mai 2022 Videoer kan enkelt redigeres… Hadde jeg sett det med egne øyne, ja da er det noe annet. Anonymkode: 5fbc8...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå