Gå til innhold

Står du over kake i bursdag? Hva sier du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er flere som er forsiktig med sukker. Hva sier dere i selskap?

Anonymkode: ff7f7...f82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forsiktig med sukker, derfor spiser jeg et lite stykke den sjeldne gangen jeg er i bursdag. :) Ingenting feil med det. 

Anonymkode: aa98e...65e

• Liker 9
Skrevet

Er ikke i bursdag hver dag, heller ikke hver uke. De få gangene det er bursdag spiser jeg et lite stykke, hvis jeg har lyst på. Å være forsiktig med sukker er ikke det samme som å kutte det helt ut. Har mange ganger takket nei, er ikke noe problem det heller.

• Liker 7
Skrevet

Jeg spiser litt kake,men ikke mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar eventuelt et lite stykke. Det er jo ikke bursdag/selskap hver dag. Noe sukker får man i seg uansett gjennom middag osv hos andre også. Jeg takker ikke nei til middag på grunn av det akkurat😆

Anonymkode: 7b274...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker kake, det er seriøst noe av det beste jeg vet(så lenge det ikke er ei kjedelig, tørr sjokoladekake da), så det klarer jeg ikke motstå. Dropper heller lunch den dagen feks. Så «sparer» inn litt der.

Anonymkode: 2d469...018

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å bare ta kaffe, det er ingen som har lagt merke til det ennå, de er for oppslukt av sin egen :)

Etter noen uker uten sukker bortsett fra lørdag frister det heldigvis lite og smaker ofte altfor søtt for meg uansett.

Anonymkode: b6dde...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Sier det som det er, at kaken ser aldeles nydelig ut (uansett sier jeg) men at jeg ikke er så glad i kake og at jeg passer på vekta.

Anonymkode: e6eae...66a

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger gjør jeg det. Har ingen fast ting jeg sier, men feks at jeg er forsiktig med sukker holder. 

Anonymkode: f1df5...124

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesielt forsiktig med sukker, men lite glad i kaker. Jeg sier «nei takk». 

Anonymkode: 81e60...c29

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke spesielt forsiktig med sukker, men lite glad i kaker. Jeg sier «nei takk». 

Anonymkode: 81e60...c29

Samme her, skal være en kake jeg virkelig liker for at jeg spiser, tvinger ikke meg selv til å spise kake selv om jeg er feit altså.

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å si så lite som mulig egentlig. Jeg er ikke spesielt glad i kake, så jeg tar bare kaffe. Om noen kommenterer det, så sier jeg at jeg er mett og skal se om jeg smaker litt etterpå, da er det ikke noe oppfølging. 

Jeg har en i slekten som nesten ønsker oppmerksomhet på at hun spiser lite sukker, er så voldsomt til mas om at kake ikke er bra, er mye sukker og hun passer vekten. Det blir bare slitsomt. 

Anonymkode: 823c1...f20

• Liker 4
Skrevet

Jeg spiser meg mett på mat, så da er det pakket inn i et kompliment om at maten var god "middagen/lunsjen var så god, at jeg forsynte meg så mye at jeg er stappmett. Kanskje jeg tar et stykke når maten har sunket litt"

Er det en god kake tar jeg et lite stykke, men det er lov å takke nei på en hyggelig måte uten å gjøre et stort nummer ut av det. "Nei takk, men kaffe hadde vært godt" 

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier bare «nei takk, men tar gjerne litt kaffe» eller noe sånt. Forsøker la være,å beklage meg. For, vi føler aldri behov til å forklare å takke ja, hvorfor må en da forsvare et nei?

»vil du ha.» er i utgangspunktet et spørsmål som kan besvares med ja eller nei, men som det likevel forventes at en svarer ja til. 

Ps: veldig greit å ha en kake-elskende samboer i slike situasjoner, jeg kan enten smake litt av hans, eller ta et lite stykke og gi ham det meste av det etterhvert. (Dette er hovedsakelig når jeg 1) ikke har lyst på og 2) verten virker som en som bli fornærmet av et nei og er en jeg ikke kjenner så godt)

Skrevet

Jeg sier "nei takk". 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke kake og søtt. 

Sniker meg unna om jeg kan, det er ganske lett i større selskap, der man gjerne mingler når det er kaffe og kake. Eller fredagskake på jobb, da tar jeg kun en kopp kafe.

Om det er setting der det er naturlig,og høflig, å spise, tar jeg et syltynt stykke. Eller sier helt enkelt "nei takk"

Er aldri noe som kommentert det. 

Anonymkode: 53556...787

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står ikke over kake i bursdag. Jeg er slank og passer vekten, men tillater meg litt ekstra ved spesielle anledninger :) Jeg elsker det meste av kaker og søtt, så det å alltid si nei er ikke et alternativ for meg. Alt med måte, er min filosofi.

Anonymkode: 6131a...da3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri takka nei til kake i bursdag. Elsker kake! Og vet det er en del av konseptet bursdagsfeiring (men hadde ikke blitt fornærma om noen hadde takka nei altså).

Har likevel gått ned over 35 kg, og er i nedre del av normalvekt nå.

Dog spiser jeg litt mindre enn før. Tar mindre stykker, og dropper å smake på ting jeg vet jeg ikke er så begeistret for. (Før smakte jeg alltid på alt 🙄) Blir likevel 2 kakestykker som regel, av og til 3.

Anonymkode: 7d8c2...624

• Liker 1
Skrevet

Tar et lite stykke. Det går bra i den store sammenhengen. Med mindre det er en kjedelig bløtkake eller noe. Da er den ikke verdt kaloriene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke egg så må ofte takke nei til kake, og av og til har de ting jeg kan spise men jeg har ikke lyst på og da takker jeg også nei, ingen problem det :) 

Anonymkode: 566e2...e8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...