Gå til innhold

Norges beste artist i årene 2000-2022

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvem synes du?

Selv synes jeg Sondre Lerche er i en kategori for seg selv. Samme med Highasakite. 

Hvem synes dere?

Vil presisere at jeg mener artister som har slått gjennom ved tusenårsskiftet eller senere. 

Anonymkode: 65fcd...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thomas Dybedal og Sondre Lerche ❤️  Mine favoritter fra starten av 2000 tallet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem synes du?

Selv synes jeg Sondre Lerche er i en kategori for seg selv. Samme med Highasakite. 

Hvem synes dere?

Vil presisere at jeg mener artister som har slått gjennom ved tusenårsskiftet eller senere. 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Cezinando

Anonymkode: 6a00a...6c8

Hvis Sondre Lerche eller en som ingen hadde hørt om før han ble avslørt som møbeltyv skal være det beste norsk musikk har hatt å by på de siste 20 årene, har jaggu norsk musikkliv nådd et nytt bunnpunkt.

Anonymkode: abd46...1f3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maria Mena og Eva Weel Skram m.m

Anonymkode: c6277...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Maria Mena og Eva Weel Skram m.m

Maria Mena sang i en begravelse jeg var i, men hun andre er helt ukjent for meg - hvem i all verden er dette ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis Sondre Lerche eller en som ingen hadde hørt om før han ble avslørt som møbeltyv skal være det beste norsk musikk har hatt å by på de siste 20 årene, har jaggu norsk musikkliv nådd et nytt bunnpunkt.

Jeg mener Sondre Lerche er en av Norges beste artister gjennom tidende faktisk. Han er en komplett artist. Enestående som låtskriver, gitarist, komponist og ikke minst live performer. 

Du kan jo si hvem du selv liker da? Istedenfor å rakke ned på en artist det står høy respekt av. Eller mener du kanskje at det ikke har vært god musikk siden 70-tallet? (Mange av dem her inne…)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener Sondre Lerche er en av Norges beste artister gjennom tidende faktisk. Han er en komplett artist. Enestående som låtskriver, gitarist, komponist og ikke minst live performer. 

Du kan jo si hvem du selv liker da? Istedenfor å rakke ned på en artist det står høy respekt av. Eller mener du kanskje at det ikke har vært god musikk siden 70-tallet? (Mange av dem her inne…)

For eksempel hadde Norge i 1980-årene grupper som A-ha, Jokke&Valentinerne, og Raga Rockers; å påstå at Sondre Lerche er en bedre musikalsk artist enn Jokke, er omtrent som å si at han som er mest kjent for å stjele møbler, er mer rocka enn Elvis.

Dersom man ikke har bedre kandidater å komme med, er jeg redd for at det ser mørkt ut for norsk musikk etter årtusenskiftet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For eksempel hadde Norge i 1980-årene grupper som A-ha, Jokke&Valentinerne, og Raga Rockers; å påstå at Sondre Lerche er en bedre musikalsk artist enn Jokke, er omtrent som å si at han som er mest kjent for å stjele møbler, er mer rocka enn Elvis.

Dersom man ikke har bedre kandidater å komme med, er jeg redd for at det ser mørkt ut for norsk musikk etter årtusenskiftet.

Hvorfor svarer du ikke heller med skikkelige argumenter som gjelder musikken, fremfor tåpelige sammenligninger som ikke gir mening?

Bye boomer. Dette blir for useriøst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor svarer du ikke heller med skikkelige argumenter som gjelder musikken, fremfor tåpelige sammenligninger som ikke gir mening?

Bye boomer. Dette blir for useriøst. 

OK - hvis du ønsker å fokusere på musikken, hadde jeg satt pris på om du nevne én låt av omtalte person som du mener er "er en av Norges beste artister gjennom tidene" som er mer kjent enn "Take On Me" eller "To Fulle Menn".

Og personangrep er aldri en god debattaktikk; at man ikke har noe til overs for moderne musikk, er ikke synonymt med at man tilhører en bestemt aldersgruppe som i dine øyne tydeligvis er mindreverdig; nostalgi og respekt for gamle dager er noe som heldigvis blir mer og mer populært; det er ikke uten grunn at Beatles, ABBA eller Queen fortsatt selger i bøtter og spann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OK - hvis du ønsker å fokusere på musikken, hadde jeg satt pris på om du nevne én låt av omtalte person som du mener er "er en av Norges beste artister gjennom tidene" som er mer kjent enn "Take On Me" eller "To Fulle Menn".

Og personangrep er aldri en god debattaktikk; at man ikke har noe til overs for moderne musikk, er ikke synonymt med at man tilhører en bestemt aldersgruppe som i dine øyne tydeligvis er mindreverdig; nostalgi og respekt for gamle dager er noe som heldigvis blir mer og mer populært; det er ikke uten grunn at Beatles, ABBA eller Queen fortsatt selger i bøtter og spann.

Beste og mest kjente er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 442cf...5fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå snakker jo du om musikk som er mest kjent? Synes ikke det i seg selv er noe godt argument for at musikk er bra. Når det er sagt kjenner ikke jeg til sangen «To fulle menn».

Jeg digger både Beatles, ABBA og Queen. Men så er det ikke musikk fra denne tiden tråden handler om! Det er altså du som ikke klarer å holde deg til trådens tema.

Synes generelt det er en uting å delta i tråder uten å svare på tema, men derimot rakke ned på andre sine svar uten saklige argumenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (1 time siden):

Darkthrone.

Evt., gutta i Wobbler.

Men når det gjelder pop:

Susanne Sundfør

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange utrolig bra kvinnelige artister som i tillegg til å synge også lager musikken selv. Og som nå i en alder rundt 35-40+/- fortsatt har mye å komme med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

At du ikke har fått med deg hvem Cezinando er før nå nylig, sier bare noe om din alder og dine interessefelt. Det sier ingenting om populariteten til artisten. Spør du noen under 20 er det mer sannsynlig at de har hørt om Cezinando enn om Sondre Lerche. 

Når det er sagt er ingen av dem i nærheten av å være Norges beste artist, det er jeg helt enig i.

Anonymkode: 8c935...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Cezinando

Anonymkode: 6a00a...6c8

❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jørn lande, mayhem, dimmu Borgir, gorgoroth, Norwegian Black metal generelt 

Anonymkode: 21975...0a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norwegian Black metal generelt 

Anonymkode: 21975...0a0

Helt enig. Det har vært best innen norsk musikk siden det startet. 

Anonymkode: 02dba...e44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...