AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hvordan kan jeg klare å gi helt slipp på en jeg har vært sammen med i flere år som er en narsissist? Jeg har prøvd flere ganger, men blir dessverre sugd inn igjen, så fort han lurer meg til å tro/føle på at det er noe "menneskelig" ved han som tilsier at han har følelser og er glad i meg, men jeg har blitt lurt tilbake gang på gang fordi jeg så sterkt har ønsket å tro at han faktisk elsket meg tilbake, innerst inne har jeg alltid prøvd å ikke "erkjenne" for meg selv at han er en narsissist... Noe han har gjort mer av er såkalt silent treatment... Det er noe av det vondeste jeg har opplevd. Han kan bryte meg fullstendig ned og ikke ta kontakt. Selvfølgelig er det godt å også få en "pause" fra alt med at han ikke har kontakt, samtidig som han har ødelagt meg så mye psykisk at det føles som tortur når han også ikke gir noe lyd fra seg. Han blir plutselig et spøkelse, og jeg ingenting. Jeg ønsker virkelig å kunne klare å komme meg vekk fra han, det jeg har klart er å flytte fra han - men det er det rent fysiske, mentalt sett og følelsesmessig sitter jeg fast. Nå om dagen har jeg det så vondt pga dette at jeg nesten ikke sover eller spiser. Jeg glemmer ting, skjelver, skvetter, er veldig fjern... På jobb klarer jeg omtrent ikke å fokusere, og jeg har fysiske smerter i kroppen av hva dette gjør med meg. Det er flere ganger jeg har holdt på å ringe han eller sende en melding MEN til en forandring har jeg klart å ikke gjøre det denne gangen! (noe jeg håper jeg vil fortsette å klare) - men smerten jeg kjenner på er virkelig uutholdelig til tider. Når jeg kom hjem fra jobb i dag klarte jeg ikke gjøre annet enn å bare bryte helt sammen og gråt så mye at jeg kjente meg helt kvalt av smerte... Jeg vet ikke om noen her som har opplevd lignende mishandling kan kjenne seg igjen i dette, men om det er noen der ute som har opplevd hvor jævlig det er å gå igjennom og klart å bryte mønsteret helt og reist seg så kom gjerne med noen gode råd eller tips til hva jeg kan gjøre - og ikke! Akkurat nå sliter jeg som sagt med å bare fungere til daglig. Han brukte denne metoden på meg en gang før, noe som resulterte i at jeg ble så dårlig psykisk at jeg hadde suicidale tanker, og endte opp med å dra hjem til han hvor han da var så mye verre mot meg og fikk kontrollen over meg etter at han fikk meg til å være enig i at jeg var slem, ubrukelig, håpløs, verdiløs.... Også klarte han å få kontrollen 100% over meg igjen, ved å være enda verre mot meg, slik at jeg ble enda mindre og enda mer vanskelig å løsrive seg fra den makta. Hva gjør jeg nå som han holder på med en ny runde silent treatment? Hvordan skal jeg klare å stå i det - altså klare å ikke ta kontakt? For om jeg tar kontakt med han nå og lar han undertrykke meg mer og få enda mer kontroll, nei det klarer jeg ikke mer av. Jeg kjenner at jeg både trenger hjelp til å være sterk i dette og noen å snakke med, kjenner ingen som har opplevd lignende og vet ikke hvem jeg skal tørre å åpne meg for, så da ble det kvinneguiden. Er det forresten slik at om en narsissist bruker silent treatment igjen og igjen så er det en form for devaluering fordi de har funnet seg nye "ofre"? At de altså går rundt og jakter på andre for å få forsyninger? Er målet med silent treatment å oppnå enda mer kontroll? Anonymkode: 6514d...139 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan jeg klare å gi helt slipp på en jeg har vært sammen med i flere år som er en narsissist? Jeg har prøvd flere ganger, men blir dessverre sugd inn igjen, så fort han lurer meg til å tro/føle på at det er noe "menneskelig" ved han som tilsier at han har følelser og er glad i meg, men jeg har blitt lurt tilbake gang på gang fordi jeg så sterkt har ønsket å tro at han faktisk elsket meg tilbake, innerst inne har jeg alltid prøvd å ikke "erkjenne" for meg selv at han er en narsissist... Noe han har gjort mer av er såkalt silent treatment... Det er noe av det vondeste jeg har opplevd. Han kan bryte meg fullstendig ned og ikke ta kontakt. Selvfølgelig er det godt å også få en "pause" fra alt med at han ikke har kontakt, samtidig som han har ødelagt meg så mye psykisk at det føles som tortur når han også ikke gir noe lyd fra seg. Han blir plutselig et spøkelse, og jeg ingenting. Jeg ønsker virkelig å kunne klare å komme meg vekk fra han, det jeg har klart er å flytte fra han - men det er det rent fysiske, mentalt sett og følelsesmessig sitter jeg fast. Nå om dagen har jeg det så vondt pga dette at jeg nesten ikke sover eller spiser. Jeg glemmer ting, skjelver, skvetter, er veldig fjern... På jobb klarer jeg omtrent ikke å fokusere, og jeg har fysiske smerter i kroppen av hva dette gjør med meg. Det er flere ganger jeg har holdt på å ringe han eller sende en melding MEN til en forandring har jeg klart å ikke gjøre det denne gangen! (noe jeg håper jeg vil fortsette å klare) - men smerten jeg kjenner på er virkelig uutholdelig til tider. Når jeg kom hjem fra jobb i dag klarte jeg ikke gjøre annet enn å bare bryte helt sammen og gråt så mye at jeg kjente meg helt kvalt av smerte... Jeg vet ikke om noen her som har opplevd lignende mishandling kan kjenne seg igjen i dette, men om det er noen der ute som har opplevd hvor jævlig det er å gå igjennom og klart å bryte mønsteret helt og reist seg så kom gjerne med noen gode råd eller tips til hva jeg kan gjøre - og ikke! Akkurat nå sliter jeg som sagt med å bare fungere til daglig. Han brukte denne metoden på meg en gang før, noe som resulterte i at jeg ble så dårlig psykisk at jeg hadde suicidale tanker, og endte opp med å dra hjem til han hvor han da var så mye verre mot meg og fikk kontrollen over meg etter at han fikk meg til å være enig i at jeg var slem, ubrukelig, håpløs, verdiløs.... Også klarte han å få kontrollen 100% over meg igjen, ved å være enda verre mot meg, slik at jeg ble enda mindre og enda mer vanskelig å løsrive seg fra den makta. Hva gjør jeg nå som han holder på med en ny runde silent treatment? Hvordan skal jeg klare å stå i det - altså klare å ikke ta kontakt? For om jeg tar kontakt med han nå og lar han undertrykke meg mer og få enda mer kontroll, nei det klarer jeg ikke mer av. Jeg kjenner at jeg både trenger hjelp til å være sterk i dette og noen å snakke med, kjenner ingen som har opplevd lignende og vet ikke hvem jeg skal tørre å åpne meg for, så da ble det kvinneguiden. Er det forresten slik at om en narsissist bruker silent treatment igjen og igjen så er det en form for devaluering fordi de har funnet seg nye "ofre"? At de altså går rundt og jakter på andre for å få forsyninger? Er målet med silent treatment å oppnå enda mer kontroll? Anonymkode: 6514d...139 Før de kutter deg ut så har de allerede opprettet kontakt med andre ofre. Du må begynne å se på deg selv som hyllefyll, det eneste du betyr for dette mennesket er uendelig med oppmerksomhet. Han har aldri elsket deg eller brydd seg om deg, han er bare avhengig av oppmerksomheten du gir han. Sjekk ur clusterbmilkshake på YouTube og tiktok, hun forklarer veldig godt hvordan de tenker. Når du har begynt å forstå vil det være svært spesielt dersom du fortsatt ønsker å ha han i livet ditt, det eneste han gjør er å ødelegge deg. Anonymkode: 8e131...99c 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan kan jeg klare å gi helt slipp på en jeg har vært sammen med i flere år som er en narsissist? Jeg har prøvd flere ganger, men blir dessverre sugd inn igjen, så fort han lurer meg til å tro/føle på at det er noe "menneskelig" ved han som tilsier at han har følelser og er glad i meg, men jeg har blitt lurt tilbake gang på gang fordi jeg så sterkt har ønsket å tro at han faktisk elsket meg tilbake, innerst inne har jeg alltid prøvd å ikke "erkjenne" for meg selv at han er en narsissist... Noe han har gjort mer av er såkalt silent treatment... Det er noe av det vondeste jeg har opplevd. Han kan bryte meg fullstendig ned og ikke ta kontakt. Selvfølgelig er det godt å også få en "pause" fra alt med at han ikke har kontakt, samtidig som han har ødelagt meg så mye psykisk at det føles som tortur når han også ikke gir noe lyd fra seg. Han blir plutselig et spøkelse, og jeg ingenting. Jeg ønsker virkelig å kunne klare å komme meg vekk fra han, det jeg har klart er å flytte fra han - men det er det rent fysiske, mentalt sett og følelsesmessig sitter jeg fast. Nå om dagen har jeg det så vondt pga dette at jeg nesten ikke sover eller spiser. Jeg glemmer ting, skjelver, skvetter, er veldig fjern... På jobb klarer jeg omtrent ikke å fokusere, og jeg har fysiske smerter i kroppen av hva dette gjør med meg. Det er flere ganger jeg har holdt på å ringe han eller sende en melding MEN til en forandring har jeg klart å ikke gjøre det denne gangen! (noe jeg håper jeg vil fortsette å klare) - men smerten jeg kjenner på er virkelig uutholdelig til tider. Når jeg kom hjem fra jobb i dag klarte jeg ikke gjøre annet enn å bare bryte helt sammen og gråt så mye at jeg kjente meg helt kvalt av smerte... Jeg vet ikke om noen her som har opplevd lignende mishandling kan kjenne seg igjen i dette, men om det er noen der ute som har opplevd hvor jævlig det er å gå igjennom og klart å bryte mønsteret helt og reist seg så kom gjerne med noen gode råd eller tips til hva jeg kan gjøre - og ikke! Akkurat nå sliter jeg som sagt med å bare fungere til daglig. Han brukte denne metoden på meg en gang før, noe som resulterte i at jeg ble så dårlig psykisk at jeg hadde suicidale tanker, og endte opp med å dra hjem til han hvor han da var så mye verre mot meg og fikk kontrollen over meg etter at han fikk meg til å være enig i at jeg var slem, ubrukelig, håpløs, verdiløs.... Også klarte han å få kontrollen 100% over meg igjen, ved å være enda verre mot meg, slik at jeg ble enda mindre og enda mer vanskelig å løsrive seg fra den makta. Hva gjør jeg nå som han holder på med en ny runde silent treatment? Hvordan skal jeg klare å stå i det - altså klare å ikke ta kontakt? For om jeg tar kontakt med han nå og lar han undertrykke meg mer og få enda mer kontroll, nei det klarer jeg ikke mer av. Jeg kjenner at jeg både trenger hjelp til å være sterk i dette og noen å snakke med, kjenner ingen som har opplevd lignende og vet ikke hvem jeg skal tørre å åpne meg for, så da ble det kvinneguiden. Er det forresten slik at om en narsissist bruker silent treatment igjen og igjen så er det en form for devaluering fordi de har funnet seg nye "ofre"? At de altså går rundt og jakter på andre for å få forsyninger? Er målet med silent treatment å oppnå enda mer kontroll? Anonymkode: 6514d...139 Kjære deg, du må komme deg vekk❤️Han ødelegger deg jo.. Kan du ikke bestille deg en time hos fastlegen, slik at du får hjelp til dette? Eller kontakte et krisesenter? Anonymkode: b9a1e...55c 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Kontroll, oppmerksomhet, du blir enda mer hektet. Det høres ut som om han har deg i sin hule hånd, du har en lang vei å gå. Men se alle videoene til clusterb, våkner du ikke av dem våkner du aldri. Anonymkode: 8e131...99c 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Silent treatment betyr dessverre ikke at han er ferdig med deg. Dette bruker de under hele forholdet. Jeg var sammen med min i 20 år, og silent treatment brukte han igjennom hele forholdet. Også i starten. Det var for å "lære meg opp". Som et dyr som blir pisket/straffet når det oppfører seg feil Anonymkode: 726f2...aff 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Sett deg godt inn i narsissisme. Forstå hvordan du blir brukt. Bruk så din kunnskap og fornuft til å holde deg vekke fra han. Du blir nødt til å stenge vekk følelsene din for han. Du er avhengig av han, som en narkoman er av dop. Han frigir dopamin hos deg. Du må bryte. Kun du kan. Hun der cluster milkshake B, er ikke god. Hun er ikke bare narsissist, men har flere diagnoser i cluster B aspektet. Jeg holdt ikke ut å se på henne, fordi hun er så overdreven. Doctor Ramani fungerte bedre for meg for å oppnå kunnskap Anonymkode: 23655...a54 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Ingen narsissister er gode. Hun hjalp meg enormt, hun viser hvor rape gale de kan være Anonymkode: 8e131...99c 1
&@12&@ Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har vært i et forhold med en narcissist mann. Jeg var ikke noe særlig interessert i han når jeg først møtte han, og dette ble hans motivasjon. I mitt tilfelle var han i et skuespill i cirka en måned før han visste sitt sanne jeg. Han latet som at han var verdens mest omsorgsfulle og forståelsesfulle menneske, og jeg trodde på det først. De er ikke i stand til å føle forelskelse, det de føler er obsession. Han brukte svært mange manipuleringsmetoder, var preget av sjalusi, alvorlige sinnemestringsproblemer og et enormt behov for å ha kontroll. Det du kan gjøre for å såre en narcissist er å gå til angrep på det som betyr mest for han: egoet hans. Han plaget meg aldri igjen etter at jeg «trykket på de rette knappene» 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Skriv et brev på papir. Der du skriver det du føler, hans dårlige egenskaper og gjerne ta med de gode også. Så ser du fort at han ikke er verdt det. Har du gode venner lager du en seremoni og tar dere en dram og tenner på papiret. Stå mer opp for deg selv, og ikke la deg bli behandlet så dårlig, du er mer verdt det enn som så. Husk fine ord betyr ingenting om handlingene er dårlige. Jeg sier, jeg hører hva du sier, men jeg ser også hva du gjør, din drittsekk Anonymkode: 9279f...6c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Fyll livet ditt med noe annet, så vil suget etter han bli borte etterhvert. Heng med venner, tren, les bøker, spill candy crush, se serier, whatever floats your boat… Og i motsetning til hva de andre skriver, ikke les om narsissisme, ikke gidd å «forstå», du graver deg bare enda mer ned i den giftige relasjonen. Det viktigste er å kjenne på hva som er greit for deg, klarer du det er det helt uviktig om noen som behandler deg dårlig har en diagnose. Anonymkode: f2b28...22a 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fyll livet ditt med noe annet, så vil suget etter han bli borte etterhvert. Heng med venner, tren, les bøker, spill candy crush, se serier, whatever floats your boat… Og i motsetning til hva de andre skriver, ikke les om narsissisme, ikke gidd å «forstå», du graver deg bare enda mer ned i den giftige relasjonen. Det viktigste er å kjenne på hva som er greit for deg, klarer du det er det helt uviktig om noen som behandler deg dårlig har en diagnose. Anonymkode: f2b28...22a Haha. Det handler ikke om å grave seg ned, jeg så på videoer i ei uke og ble helt ferdig med både han og narsissisme. Men nå forstår jeg jo hvordan han har holdt på, det er så motbydelig at ikke et hårstrå i meg ønsker å høre på eller se fyren noen gang igjen. Hver person må finne sin vei, det viktigste er at man kommer seg helt bort. Også en stor fordel å få innsikt om at de aldri vil endre seg og våre handlinger kan aldri gjøre noe til eller fra. Anonymkode: 8e131...99c 3
Gjest Lunaris Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Finn en ny venn. Når du er så klar over at personen er narsissist, bør du være glad for å slippe å ha den personen i livet ditt. Disse resirkulerer sine ekser, bruker de for egoistisk påfyll, ser ikke på de som mennesker og har ingen menneskelige følelser. Se på han som en dårlig robot. Det er tomt inni der, intet hjerte. Du klarer deg mye bedre uten han.
lillevill Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan kan jeg klare å gi helt slipp på en jeg har vært sammen med i flere år som er en narsissist? Jeg har prøvd flere ganger, men blir dessverre sugd inn igjen, så fort han lurer meg til å tro/føle på at det er noe "menneskelig" ved han som tilsier at han har følelser og er glad i meg, men jeg har blitt lurt tilbake gang på gang fordi jeg så sterkt har ønsket å tro at han faktisk elsket meg tilbake, innerst inne har jeg alltid prøvd å ikke "erkjenne" for meg selv at han er en narsissist... Noe han har gjort mer av er såkalt silent treatment... Det er noe av det vondeste jeg har opplevd. Han kan bryte meg fullstendig ned og ikke ta kontakt. Selvfølgelig er det godt å også få en "pause" fra alt med at han ikke har kontakt, samtidig som han har ødelagt meg så mye psykisk at det føles som tortur når han også ikke gir noe lyd fra seg. Han blir plutselig et spøkelse, og jeg ingenting. Jeg ønsker virkelig å kunne klare å komme meg vekk fra han, det jeg har klart er å flytte fra han - men det er det rent fysiske, mentalt sett og følelsesmessig sitter jeg fast. Nå om dagen har jeg det så vondt pga dette at jeg nesten ikke sover eller spiser. Jeg glemmer ting, skjelver, skvetter, er veldig fjern... På jobb klarer jeg omtrent ikke å fokusere, og jeg har fysiske smerter i kroppen av hva dette gjør med meg. Det er flere ganger jeg har holdt på å ringe han eller sende en melding MEN til en forandring har jeg klart å ikke gjøre det denne gangen! (noe jeg håper jeg vil fortsette å klare) - men smerten jeg kjenner på er virkelig uutholdelig til tider. Når jeg kom hjem fra jobb i dag klarte jeg ikke gjøre annet enn å bare bryte helt sammen og gråt så mye at jeg kjente meg helt kvalt av smerte... Jeg vet ikke om noen her som har opplevd lignende mishandling kan kjenne seg igjen i dette, men om det er noen der ute som har opplevd hvor jævlig det er å gå igjennom og klart å bryte mønsteret helt og reist seg så kom gjerne med noen gode råd eller tips til hva jeg kan gjøre - og ikke! Akkurat nå sliter jeg som sagt med å bare fungere til daglig. Han brukte denne metoden på meg en gang før, noe som resulterte i at jeg ble så dårlig psykisk at jeg hadde suicidale tanker, og endte opp med å dra hjem til han hvor han da var så mye verre mot meg og fikk kontrollen over meg etter at han fikk meg til å være enig i at jeg var slem, ubrukelig, håpløs, verdiløs.... Også klarte han å få kontrollen 100% over meg igjen, ved å være enda verre mot meg, slik at jeg ble enda mindre og enda mer vanskelig å løsrive seg fra den makta. Hva gjør jeg nå som han holder på med en ny runde silent treatment? Hvordan skal jeg klare å stå i det - altså klare å ikke ta kontakt? For om jeg tar kontakt med han nå og lar han undertrykke meg mer og få enda mer kontroll, nei det klarer jeg ikke mer av. Jeg kjenner at jeg både trenger hjelp til å være sterk i dette og noen å snakke med, kjenner ingen som har opplevd lignende og vet ikke hvem jeg skal tørre å åpne meg for, så da ble det kvinneguiden. Er det forresten slik at om en narsissist bruker silent treatment igjen og igjen så er det en form for devaluering fordi de har funnet seg nye "ofre"? At de altså går rundt og jakter på andre for å få forsyninger? Er målet med silent treatment å oppnå enda mer kontroll? Anonymkode: 6514d...139 Du høres mer traumatisert ut, enn at du lider av kjærlighetssorg. Jeg tror du må innse at dette ikke er mannen for du trenger nå. se på hvem du var før du møtte han, hvordan hadde du det da? Har du noen gode venner du kan snakke med om dette? Anbefaler også psykolog, de kjenner godt til narcsissme. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 Utfra historien i HI høres mer ut som en slags besettelse fra TS’ side enn som silent treatment. Det siste uttrykket brukes forøvrig om en rekke helt ulike fenomener og situasjoner som bare har det til felles at den ene parten trekker seg tilbake eller forholder seg passiv. Anonymkode: 11c69...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og i motsetning til hva de andre skriver, ikke les om narsissisme, ikke gidd å «forstå», du graver deg bare enda mer ned i den giftige relasjonen. Det viktigste er å kjenne på hva som er greit for deg, klarer du det er det helt uviktig om noen som behandler deg dårlig har en diagnose. Jo, du skal lese om narsissisme. Og SÅ skal du slutte, og gi slipp,og aldri se deg tilbake. Før jeg leste om narsissisme. Da han slengte dritt, slengte jeg dritt tilbake. Vi ble jo aldri ferdig, og jeg ble utslitt. Og han manipulerte meg trill rundt, og jeg så ikke hvordan han lurte meg mens han distraherte meg med bullshit. Men så leste jeg om narsissisme, og da ble det full stopp! Jeg så hva han holdt på med! Og han klarte ikke å lure meg mer! Denne kunnskapen har også hjulpet meg når andre giftige folk har prøvd å manipulere meg! Nå setter jeg grenser, og elsker å si nei uten å gi en grunn når de ikke har noe med det å gjøre. Elsker når drittsekkene blir sure, og det gir meg energi! Og jeg brukte tidligere tid på å krangle med disse energityvene. Nå har jeg lært hvordan de holder på, så nå bare kastet jeg de ut av livet mitt. Har lært meg å gjenkjenne dem, og omgir meg heller av mennesker som vil meg godt! Og nå bruker jeg ikke lenger tid på å lese om narsissisme. Tror det er viktig å stoppe i tide, og ikke havne inne på "offer-grupper" Anonymkode: 726f2...aff 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo, du skal lese om narsissisme. Og SÅ skal du slutte, og gi slipp,og aldri se deg tilbake. Før jeg leste om narsissisme. Da han slengte dritt, slengte jeg dritt tilbake. Vi ble jo aldri ferdig, og jeg ble utslitt. Og han manipulerte meg trill rundt, og jeg så ikke hvordan han lurte meg mens han distraherte meg med bullshit. Men så leste jeg om narsissisme, og da ble det full stopp! Jeg så hva han holdt på med! Og han klarte ikke å lure meg mer! Denne kunnskapen har også hjulpet meg når andre giftige folk har prøvd å manipulere meg! Nå setter jeg grenser, og elsker å si nei uten å gi en grunn når de ikke har noe med det å gjøre. Elsker når drittsekkene blir sure, og det gir meg energi! Og jeg brukte tidligere tid på å krangle med disse energityvene. Nå har jeg lært hvordan de holder på, så nå bare kastet jeg de ut av livet mitt. Har lært meg å gjenkjenne dem, og omgir meg heller av mennesker som vil meg godt! Og nå bruker jeg ikke lenger tid på å lese om narsissisme. Tror det er viktig å stoppe i tide, og ikke havne inne på "offer-grupper" Anonymkode: 726f2...aff Men det er her du gjør feil. Du kan ikke være sammen med noen som slenger dritt til deg. Uavhengig av diagnose. På dette tidspunktet skal du avslutte relasjonen. Anonymkode: 9d2f4...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er her du gjør feil. Du kan ikke være sammen med noen som slenger dritt til deg. Uavhengig av diagnose. På dette tidspunktet skal du avslutte relasjonen. Anonymkode: 9d2f4...2fd Vi hadde avbrutt. Men vi har barn sammen, og må samarbeide, også økonomisk. Det var også noe greier i forbindelse med brudd og oppgjøret. Her prøvde han å lure meg, og brukte noen teknikker jeg ikke hadde skjønt, hadde jeg ikke lest om narsissisme og manipulasjonsteknikker. Veldig nyttig 👍 Blant annet å sørge for å ha ALT skriftlig!!! Anonymkode: 726f2...aff 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, du skal lese om narsissisme. Og SÅ skal du slutte, og gi slipp,og aldri se deg tilbake. Før jeg leste om narsissisme. Da han slengte dritt, slengte jeg dritt tilbake. Vi ble jo aldri ferdig, og jeg ble utslitt. Og han manipulerte meg trill rundt, og jeg så ikke hvordan han lurte meg mens han distraherte meg med bullshit. Men så leste jeg om narsissisme, og da ble det full stopp! Jeg så hva han holdt på med! Og han klarte ikke å lure meg mer! Denne kunnskapen har også hjulpet meg når andre giftige folk har prøvd å manipulere meg! Nå setter jeg grenser, og elsker å si nei uten å gi en grunn når de ikke har noe med det å gjøre. Elsker når drittsekkene blir sure, og det gir meg energi! Og jeg brukte tidligere tid på å krangle med disse energityvene. Nå har jeg lært hvordan de holder på, så nå bare kastet jeg de ut av livet mitt. Har lært meg å gjenkjenne dem, og omgir meg heller av mennesker som vil meg godt! Og nå bruker jeg ikke lenger tid på å lese om narsissisme. Tror det er viktig å stoppe i tide, og ikke havne inne på "offer-grupper" Anonymkode: 726f2...aff 😍 Word, søster. Jeg har vært der jeg også. Anonymkode: 8e131...99c 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Utfra historien i HI høres mer ut som en slags besettelse fra TS’ side enn som silent treatment. Det siste uttrykket brukes forøvrig om en rekke helt ulike fenomener og situasjoner som bare har det til felles at den ene parten trekker seg tilbake eller forholder seg passiv. Anonymkode: 11c69...fa0 Det er jo det som skjer, de hjernevasket deg så du blir besatt og helt irrasjonell. Kunnskap er makt til å komme seg bort. Anonymkode: 8e131...99c 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå