AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Med mindre du har mye jobberfaring fra før av så er det tilnærmet umulig å få noe mer enn ufaglært jobb med den bakgrunnen. Det vet jeg, for jeg har en BA i historie selv. Anonymkode: bf0b6...473
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Ta master eller en bachelor til som kompletterer din bachelor så stille du sterkere. Hva vil du jobbe med? Jeg tok min bachelor i 2018 og skal nå videre med master. Jeg har under disse år sett en håndfull jobber hvor det ønskes noen men historie (typisk omviser på museum) problemet er at det er så utrolig mange om beinet. Og hvis du ikke har erfaring eller annen kompetanse så har de 400 andre å gå på (Oslo). De fikk vel 1000 søkere til 50 stillinger eller noe ved de nye museet i Oslo nå? Jeg hadde relevant arbeidserfaring men ble ikke kalt inn til intervju en gang. Ellers så syns jeg at mange jobber innen arkiv og administrasjon kan passe en med historieutdannelse, eller som forskningsassistent. Men til den første tar de heller folk med fagbrev i kontorfaget eller utdannelse i akkurat det i stedet, og til den andre har de nå begynt å kreve master som regel (ikke før). Saken er at en bachelor i historie kan passe mye men siden det er arbeidsgivers marked og mange som vil ha jobb så kommer du ikke så langt med kun det. Er veldig trist. Anonymkode: dd457...523
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Kjenner en med master i historie, hun jobber som lærer. Med bachelor blir det nok ikke stort mer enn kassa på Coop. Anonymkode: 4a0e1...794
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre du har mye jobberfaring fra før av så er det tilnærmet umulig å få noe mer enn ufaglært jobb med den bakgrunnen. Det vet jeg, for jeg har en BA i historie selv. Anonymkode: bf0b6...473 Hva jobber du med? Anonymkode: ddc3e...1e6
Majer Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Ville kombinert den med noe. Enten ta PPU, bibliotekfag eller IT med fokus på forvaltning? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå