AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har tre storesøsken som alle er ferdig med vgs. De gikk alle realfag, fikk gode karakterer og studerer innenfor yrker med høy status (Ingeniør og IT). Det er derfor forventet at jeg gjør det minst like bra som dem, jeg har jo tross alt samme, om ikke bedre grunnlag for å gjøre det bra i livet og på skolen. Jeg går 1. året vgs, og har søkt meg videre på realfag til neste år. Problemet mitt er at jeg har matteprøve i 1T imorgen, og jeg vet at det kommer til å gå veldig dårlig. Jeg har helt greie karakterer i faget (4 og 5) men ser nå som jeg gjør eksamensforberedende oppgaver at jeg faktisk ikke har peiling på noe av stoffet. Jeg feiler, og føler at jeg skuffer både meg selv og de rundt meg om jeg gjør det dårlig på skolen. Noen som har hatt erfaring med dette før? Anonymkode: 98c6b...543
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Her har foreldrene dine feilet. De burde ha tatt praten med deg og avklart forventningene til deg, dvs. at du gjør det beste du kan men at du på ingen måte er forpliktet til å gå en retning fordi søsknene dine gjorde det eller bare fordi du kan. Vi er sannsynligvis mange som har gått en retning vi egentlig ikke ønsket, fordi vi ble presset til det. Anonymkode: 2c792...714
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Du må bare finne din egen vei!! Start med dette fra i dag av ❤ Hva har DU lyst til? Anonymkode: 0eca8...5da
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Det er ikke sikkert at realfag er din vei. Her ville jeg snakket med foreldrene dine og sagt hva du føler rundt dette presset og ikke være god nok. Jeg er helt sikker på at de ønsker det beste for deg og at de vil forstå. Anonymkode: 576ba...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå