AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Er ei 20 år gammel jente som sliter ekstremt med livet. Jeg fullførte videregående med null venner. Av de jeg ble kjent med, og dannet et slags "vennskap" eller en relasjon med, har det ikke blitt noe mer av siden. Årsaken til dette er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror det er fordi det var overfladiske "vennskap". For tiden tar jeg friår, og har fokus på jobben jeg driver med, men jeg skal ikke lyve... det er ekstremt trist, og jeg unner ingen å ha det slikt som meg. Dagene kommer og går, og selv om jeg har god lønn og alle de materialistiske tingene jeg ønsker meg, hadde jeg byttet ut absolutt alt for venner. Stadig vekk ser jeg mennesker som fikser small talk ekstremt godt. Disse menneskene har ingen problemer med å skaffe seg venner, og jeg kjenner at det gjør litt vondt innvendig. Jeg blir så sur og lei meg fordi jeg ikke får det til. Small talk, snakke høyt, ta plass etc. Jeg vet at dette er ting jeg kommer til å angre på jo eldre jeg blir, men det er en ond sirkel hvor jeg føler at jeg drukner for øyeblikket. At jeg rett og slett ikke får til grunnleggende ting som å få venner eller møte kjekke gutter. Jeg får jo høre at jeg er pen en del, både på jobb og på offentlige steder. Likevel føler jeg meg ekstremt stygg, og det stammer nok fra å ha blitt mobbet for hudfargen min gjennom barndommen. Jeg gå nå i terapi for å jobbe med selvbildet mitt samt disse vonde tankene. For å gjøre dette innlegget litt positivt ønsker jeg å fremheve ting ved meg selv som jeg liker/er stolt av. Personlig vil jeg si at jeg er oppegående (bare litt beskjeden) og akademisk dyktig. Jeg har et godt øye for mote, er snill og omtenksom, ambisiøs og lojal. Har også en god del interesser som musikk, baking, lesing osv! Jeg vet ikke helt hva hensikten er med dette innlegget, men jeg lurer på om det er andre som føler det/har følt noe lignende. Kjente det gikk ekstremt innover meg til morgenen ettersom jeg gråt i dusjen av disse tankene. Jeg føler meg bare stuck, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er klar over at det er mennesker som ønsker å møte meg som jeg har blitt kjent med over nett, men frykten for å skuffe dem, eller å "avsløre" hvor venneløs og kanskje sær jeg er, er altfor stor. Har så lyst til å oppleve vennskap, samt nærhet med gutter. Anonymkode: a1692...1b0 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 første spørsmål jeg stiller er hvor er foreldrene dine? Anonymkode: 563b8...73b 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Har du sjekket ut om det finnes type «Hey Girl» grupper i ditt område? Selv bor jeg i Bergen og ser stadig at folk spør etter å treffe nye mennesker der. Kanskje noe lignende for ditt område kan være noe for deg? prøvd å invitere til lønningspils med kolleger? Anonymkode: 1b0d1...2f7 2 1
Gjest SVK Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 (endret) Ensomhet er forferdelig. Men husk at du kun er 20 år. Du er nettopp ferdig med videregående og nå har du massevis av muligheter til å få nye venner. Det ikke lett å se når man er i situasjonen du er i, men du kommer til å få venner. Etter videregående er det svært mange som leter etter venner og mange kommer til å tenke at de ville gjort hva som helst for å bli venn med deg. Endret 2. mai 2022 av SVK
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): første spørsmål jeg stiller er hvor er foreldrene dine? Anonymkode: 563b8...73b Skjønner ikke helt hva det har med innlegget mitt å gjøre. - TS AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du sjekket ut om det finnes type «Hey Girl» grupper i ditt område? Selv bor jeg i Bergen og ser stadig at folk spør etter å treffe nye mennesker der. Kanskje noe lignende for ditt område kan være noe for deg? prøvd å invitere til lønningspils med kolleger? Anonymkode: 1b0d1...2f7 Har prøvd , men det er for det meste kun 25+ damer som har barn osv. Føler ikke jeg har noe til felles med dem. Samme på jobb. De fleste der er 40+ Anonymkode: a1692...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Begynn på en sosial aktivitet som du må gå på en gang i uken. Noe som virkelig interesserer deg. Da vil du treffe likesinnede som du har jevnlig kontakt med. Det er min beste oppskrift på å få venner. Har gjort det selv og fått mange venner på denne måten. Er som deg, beskjeden og ikke verdens beste selvtillitt. Anonymkode: b7989...0a4 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Kjære deg, du har hele livet foran deg og det er viktig å si gode ting til seg selv for å holde selvfølesen der den skal være. Du er god nok og det er viktig å ikke være hard mot seg selv. Tror også det er viktig å fokusere på det du liker å holde på med eller finne noe du liker for man treffer gjerne mennesker som man kan ha noe til felles med da samtidig som det er lettere å være seg selv. Meld deg på ting og oppsøk steder/aktiviteter som du kan treffe folk. Til slutt ville du finne venner som bryr seg. Det viktigste du kan gjøre er å behandle deg selv bra. Når du har det bra vil også alt det andre falle på plass og du vil kanskje oppleve at ting vil falle enda litt mer på plass ettersom du blir eldre. Husk; god nok og du har mye å by på. Anonymkode: 74125...985 2 1
Aliquis Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 (endret) Ser du er i jobb, men har du vurdert å studere noe? Du sier jo selv at du er akademisk dyktig. Jeg vil si studentmiljøet er et av de mest inkluderende stedene man kan være, og noe helt annet enn tidligere skolegang. Det er jo ikke uvanlig at studievenner ender opp med å være blant vennene du har livet ut. Folkehøgskole er også et supert alternativ. Jeg kan ikke si at jeg følte på de samme problemene som deg, men jeg vet det var en del med ligende problemer der jeg gikk, og de fikk veldig mye godt ut av et år på folkehøgskole, og utviklet seg masse på områdene du snakker om. Endret 2. mai 2022 av Aliquis 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 (endret) Hva er greia? Får jeg ikke lov til å ønske venner rundt min alder som jeg mener passer meg bedre? Nei, jeg synes ikke jeg har noe til felles med 25+ damer som har barn, eller mennesker på 40+, og det er min mening. Jeg er tross alt kun 20 år gammel, og ønsker venner i samme aldersgruppe/litt eldre som jeg har noe til felles med. TS Anonymkode: a1692...1b0 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 3. mai 2022 av Perelandra 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Du er introvert og en introvert person har faktisk ikke lyst til å omgås mye med folk osv. Du tror kanskje du vil det, men innerst inne ønsker du å være alene og bruke tid på ting som gir deg energi, som å lese osv. Kommer det en gutt inn i livet ditt skal du se at du blir lei / føler deg usikker og sliten rimelig kjapt. Jeg er på samme måte og jeg har virkelig gjort alt for å henge med de «kule» folka, men det er en fasade som er slitsom å opprettholde ! Har man ikke kjemi og et naturlig vennskap så er det helt enkelt ikke ment to be. Og da er det ikke fordi du er sær, men fordi dere er to forskjellige typer og passer helt enkelt ikke. Snakker av erfaring.. Jeg liker hunden min, min faste jobb og min store seng bare bedre og bedre. Folk er irriterende og kjedelig. Men skal du ha en mann så finn deg en som også er sær og aksepterer din personlighet, så du kan være deg selv! Anonymkode: 0f5d0...973 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Først og fremst, vet du hva slags mann du ønsker deg? Vær ærlig med deg selv om hva du ønsker, og søk etter noen som passer deg og din personlighet som du kan bygge et liv sammen med. Voksenlivet handler faktisk ikke om å ha masse venner, men om å TRIVES. Jeg trives faktisk best alene! Dessuten får man mye sosial omgang gjennom jobb.. og man kan date på nett…. Anonymkode: 0f5d0...973 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Først og fremst, vet du hva slags mann du ønsker deg? Vær ærlig med deg selv om hva du ønsker, og søk etter noen som passer deg og din personlighet som du kan bygge et liv sammen med. Voksenlivet handler faktisk ikke om å ha masse venner, men om å TRIVES. Jeg trives faktisk best alene! Dessuten får man mye sosial omgang gjennom jobb.. og man kan date på nett…. Anonymkode: 0f5d0...973 -TS. Jeg er jo kun 20 år, men jeg ønsker meg en fyr som er snill og grei, klarer å ta vare på seg selv og sin egen økonomi, en jeg kan le med samt gjøre hverdagslige ting med, er kosete og ærlig om sine følelser og en som kan lære meg nye ting. Det hadde vært greit om vi hadde en hobby vi kunne gjøre sammen, samt ha en vi driver med hver for oss da det er sunt med egne interesser osv. Føler jeg egentlig bare ønsker en som jeg kan trives med, og en som er ærlig. Personlig trives jeg ikke best alene. Jeg tror det er bare noe jeg forteller meg selv som en slags distraksjon. Selvfølgelig trives jeg i mitt eget selskap, men jeg ønsker også å danne nye relasjoner. Jeg ønsker venner, det å være sosial, dra på fester, ha kjæreste etc. Anonymkode: a1692...1b0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 Aliquis skrev (21 minutter siden): Ser du er i jobb, men har du vurdert å studere noe? Du sier jo selv at du er akademisk dyktig. Jeg vil si studentmiljøet er et av de mest inkluderende stedene man kan være, og noe helt annet enn tidligere skolegang. Det er jo ikke uvanlig at studievenner ender opp med å være blant vennene du har livet ut. Folkehøgskole er også et supert alternativ. Jeg kan ikke si at jeg følte på de samme problemene som deg, men jeg vet det var en del med ligende problemer der jeg gikk, og de fikk veldig mye godt ut av et år på folkehøgskole, og utviklet seg masse på områdene du snakker om. Skal studere til høsten, så jeg er spent på om det skjer noen drastiske endringer da! Har aldri vurdert fhs, men det virker som et godt opplegg. TS Anonymkode: a1692...1b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Klart du ønsker vennskap, nærhet og kjærlighet. Det er jo menneskelig. Vil ikke si at det er unormalt å gråte i dusjen heller, om det er noe man er lei seg over. Jeg er 35 nå, og har akkurat funnet meg ei som har vist seg å bli ei skikkelig god venninne, igjennom en ny jobb. Så ikke mist håpet, du er tross alt «bare» 20 år. Klem til deg, og håper det går bedre snart😊 Anonymkode: 8bc06...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal studere til høsten, så jeg er spent på om det skjer noen drastiske endringer da! Har aldri vurdert fhs, men det virker som et godt opplegg. TS Anonymkode: a1692...1b0 Hva skal du studere? Jeg tror at det kommer til å bli mye lettere for deg, når du begynner på studier til høsten! 😊 Anonymkode: 58ad2...c80
Aliquis Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skal studere til høsten, så jeg er spent på om det skjer noen drastiske endringer da! Har aldri vurdert fhs, men det virker som et godt opplegg. TS Anonymkode: a1692...1b0 Det tror jeg definitivt kan hjelpe mye. Det går sikkert an å forhøre seg rundt konkrete tips om ting man kan være med på som student for byen du skal studere i også. Trondheim har for eksempel veldig mange frivillige ting man kan være med på, der det er mange som får seg nye venner. Du virker som en fornuftig person, og jeg er sikker på at det kommer til å gå bra 😊
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Lykke til videre, men hvis man vil bli kjent med nye venner som 20-åring, er det også en fordel å ikke være altfor voksen og seriøs - når du skriver "og selv om jeg har god lønn og alle de materialistiske tingene jeg ønsker meg", virker du langt eldre i tankegangen; hvilken vanlig norsk 20-åring fokuserer vel på "god lønn og materialistiske ting"? Man fokuserer på å bestå eksamen, og komme seg til hektene etter festen i helgen, men den voksne tankegangen kan man vente med til man blir 30 og vel så det. Så om du vil bli kjent med nye folk, anbefales det å endre tankegangen litt - det er dessverre en grunn til at noen blir veldig lett kjent med folk, mens andre ikke blir det; de som er populære som 20-åringer, har gjerne et avslappet forhold til livet og er folk som man kan le og slappe av med, uten å ta ting så utrolig seriøst. Anonymkode: 5cf4f...32b
AnonymBruker 42 Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Vet ikke om jeg helt skjønte hvor du ville med innlegget ditt, jeg - men du er jo veldig ung fortsatt, om det er noen trøs 😅 Om jeg vil fraråde noe som helst (fra noen som er dobbelt så gammel som deg) om du ønsker noe mer enn helt overfladisk vennskap - så er det nettopp "small talk, snakke høyt, ta plass etc"... Vær deg selv (og mer åpen/tilgivende) , om du ønsker vennskap basert på mer enn "barndom" og overfladiske kriterier. Finne noe du liker å gjøre/drive med, og måt folk i de kretsen Hudfargen din har åpenbart ikke noe med saken å gjøre, og ei heller det at du har få/ingen venner. Om det skulle hatt noe å si - så er det "venner/kjekke gutter" du har lyst på uansett, eller hur 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 Ikke vær så dramatisk ts. Nordmenn er av de mest ensomme folkeslag på denne kloden. Så dette er helt normalt. 1,4 mill av 5,5 mill bor helt alene. Anonymkode: 089d5...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det hadde vært greit om vi hadde en hobby vi kunne gjøre sammen, samt ha en vi driver med hver for oss da det er sunt med egne interesser osv. Anonymkode: a1692...1b0 Hvilken hobby da? Hva er du interessert i? Anonymkode: bd2c5...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå