AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hei. Jeg er 25 år og er utdannet og jobber som lærer. Greia er at jeg ikke mestrer jobben min, og det er utrolig slitsomt. Men jeg kan heller ikke se for meg en annen jobb jeg kan trives i og mestre… Jeg sliter og har alltid slitt psykisk, og tror dette bidrar til mine følelser nå (som har vart de to siste årene). For å nevne noe: -Har siden barneskolen slitt med venner og opplevd å bli utestengt -Ekskjæresten min var voldelig mot meg -Jeg har prøvd å ta mitt eget liv med piller -Sliter utrolig med selvtillit noe som går utover forholdet med min nåværende kjæreste (konstant redd for at han skal finne noen bedre) -Jeg har opplevd spontanabort og missed abortion -Jeg har født et barn som holdt på å dø (hun er frisk nå) -Føler ikke jeg strekker til og får fort dårlig samvittighet pga det -Er utrolig redd for døden (både at jeg eller noen som står meg nært skal dø) Men samtidig har jeg både kjæreste, barn, hus og bil. Så skulle jo tro at livet var på stell.. Men dessverre er det sånn at jeg har utrolig mange tanker, er konstant sliten, har dårlig hukommelse og alt er generelt bare dritt. Nå er jeg desperat, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Tenker spesielt mye på dette med jobb. Jeg kan ikke ha det sånn her.. Noen som vet hva man kan gjøre i en sånn situasjon? Jeg har jo ingen glede! Anonymkode: dbe3c...950 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har det også litt som deg og kjenner meg igjen i mye du nevner. Er i tillegg utenlandsk og er alltid i tvil på om norsken min strekker til i både jobb og sosialsammenheng. Det som hjelper meg er å sette meg ned og kartlegge hva det er jeg tror jeg ikke mestrer. Er det et reelt problem eller er det angsten min som styrer hva jeg føler. Om det er et reelt problem så jobber jeg litt ekstra med det som jeg synes er vanskelig (feks konfliktløsning), men ofte viser det seg at det er angst som tar overhånd og jeg får noe skjevt bilde av realiteten. Håper det ordner seg for deg, er ikke noe god følelse dette her❤ Anonymkode: 50444...f1b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Og, PS, når du er 25 og lærer så er jo du nokså fersk. Ikke still for store krav til hva du skal mestre. Ta en dag om gangen. Det kommer seg etterhvert. Anonymkode: 50444...f1b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Jeg er 28 og har hatt mange forskjellige jobber og jeg føler det på samme måte som deg i alle. Jeg har en ekstremt jobb angst rett og slett og livredd for å gjøre feil og ikke være god nok så har konkludert med at det ikke er jobbene det er noe gale med, men meg. Vet ikke noe løsning på det da. Angster meg på vei til jobb og bare «dealer» med det. Jeg har derimot hatt to jobber med barn og det er absolutt verst. Det er nok fordi at det er så flytende og uten oppskrift. Det finnes så mange måter å gjøre det på og alle er uenige med hverandre så uansett hva du gjør så er det noen som mener det er feil. Jeg jobbet på barneskole i maaaange år og kom aldri over de vonde følelsene. Psykolog kanskje? Jeg burde nok gjort det selv med vil ikke ta meg råd til det. Anonymkode: bf776...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå