AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hei, jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget.. jeg er bare så sint og fortvilet.. mannen begynte med at «vi har så lite sex» og alt mulig rundt det.. og har i dag funnet ut at han føler ikke nå er riktig tid å få barn… vi har forsøkt i 2 år, ventet på offentlig ivf og jeg har gått på sprøyter i 1 uke snart. Også dette i dag… så jeg ba ham reise og sa at dette kommer jeg aldri til å tilgi deg. Så reiste han da. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. skal jeg fortsette med sprøytene tilfelle? Er det farlig å bråstoppe? Hvis jeg stopper hva skjer da med alle eggene, kommer de bare ut som kraftig mensen eller er det fare for komplikasjoner? han mente vi først måtte til terapi for sexlivet, men herregud jeg er så sint at jeg faktisk mener at dette kommer jeg ikke til å tilgi! Og dersom han kommer tilbake, hvordan stole på at han ikke ombestemmer seg igjen på et senere tidspunkt.. er virkelig sex alt menn tenker på?!? 🙄🙄 Anonymkode: 6087b...d7a 3 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 ❤️ Det går nok fint å stoppe på medisiner. Men tror du ikke han kommer tilbake da? Hvis dere har vært sammen en stund så kjenner du kanskje til handlingsmønsteret hans i krangler. Det var en opphetet situasjon, så kanskje det ordner seg før uttak? Sexlivet blir vanligvis påvirket av prøving (og feiling)🥺 Det handler nok mer om hormoner og ufrivillig barnløshet enn om dere som par. Prøv å snakk sammen, selvom du er skuffet. Klem til deg. Anonymkode: 569ed...c0c 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Du drømmer om barn, og han syns synd på penisen sin ja. Kjernekar det der. Har ingen råd, annet enn at jeg forstår reaksjonen din. Anonymkode: 450f3...b5d 26
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Å fy f jeg hadde klikka i alle vinkler! Det der er det ultimate worst case midt i behandling Anonymkode: a7b1b...ff4 16
Hulderen Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Kan du gjennomføre forsøket med en sæddonor? Din mann høres ikke ut som en du ønsker å beholde som partner. Men med sæddonor kan du få barnet du ønsker. 17
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Undersøk om du kan fullføre på alternativ måte. Anonymkode: d874f...46f 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Jeg vet ikke engang om det går an å skifte til sæddonor nå. Eller om jeg havner bakerst i køen igjen. Jeg er 35 år og trodde alt var på plass. Men tydeligvis ikke. Ja selvfølgelig har sexlivet gått i bølgedaler, men da vi fant ut at det var mannlig faktor så sluttet jeg å time eggløsning og sluttet med å være så ekstremt opptatt av samleie til riktig tid. Men han syntes tydeligvis det var drømmen å ha sex annen hver dag og bare negative tester… jeg vet ikke om jeg vil forsøke med donor heller. Vi er jo gift, hva skjer med barnet dersom vi skiller oss, vil det være mitt eller vårt..? altså jeg vet ingenting akkurat nå.. føler nesten toget har gått nå.. om jeg skal skille meg og finne en ny mann, det tar tid. Og plutselig har man ikke mer tid. Anonymkode: 6087b...d7a 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Det høres ut som dere har kommet i en veldig trasig periode gitt situasjonen deres. Sannsynligvis går nok mange flere enn vi tror går igjennom en slik fase iløpet av en slik prosess. Kanskje dere kunnet kommet til en enighet om å gå til terapi for både sexlivet og videre prosess? Kanskje har mannen fått kalde føtter med tanke på å få barn, men bruker sexlivet som en unnskyldning. Anonymkode: dee49...83b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Men hvorfor, HVORFOR kunne han ikke sagt noe etter første konsultasjonen, før jeg hentet medisinene, før jeg begynte på medisinene?! Jeg trodde vi hadde det bra og jeg trodde han forsto at sex ikke var det første jeg tenkte på midt oppi dette! Når man får negative tester hver måned i over 1 år så gjør det noe med en. Og det trodde jeg han forsto! Anonymkode: 6087b...d7a 7 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Forstår at du er frustrert. Han vingler, er umoden og sexlivet er nok bare en unnskyldning for at han har fått kalde føtter. Selv om du ønsker barn og føler du har dårlig tid, bør man ikke få det med hvem som helst. Anonymkode: 84835...f83 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Æsj, jeg skjønner deg godt Ts! Jeg ville fortsatt å tatt medisinene. Så har du litt tid å snakke med han på underveis. Kanskje han ombestemmer seg til i morgen. Jeg vet ikke hvordan dere har det og hva du føler. Men jeg ville følt meg knust og forlatt hvis min mann gjor dette mot meg midt i vår ivf-periode. Tror jeg hadde pakket en bag og startet prosessen med donor. Anonymkode: ee980...ca5 10
Maleficenta Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget.. jeg er bare så sint og fortvilet.. mannen begynte med at «vi har så lite sex» og alt mulig rundt det.. og har i dag funnet ut at han føler ikke nå er riktig tid å få barn… vi har forsøkt i 2 år, ventet på offentlig ivf og jeg har gått på sprøyter i 1 uke snart. Også dette i dag… så jeg ba ham reise og sa at dette kommer jeg aldri til å tilgi deg. Så reiste han da. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. skal jeg fortsette med sprøytene tilfelle? Er det farlig å bråstoppe? Hvis jeg stopper hva skjer da med alle eggene, kommer de bare ut som kraftig mensen eller er det fare for komplikasjoner? han mente vi først måtte til terapi for sexlivet, men herregud jeg er så sint at jeg faktisk mener at dette kommer jeg ikke til å tilgi! Og dersom han kommer tilbake, hvordan stole på at han ikke ombestemmer seg igjen på et senere tidspunkt.. er virkelig sex alt menn tenker på?!? 🙄🙄 Anonymkode: 6087b...d7a tenker dette og handler om at han er sliten av all prøvingen og ivf styret og er redd det ikke kommer til å gå og redd for hvordan det blir dersom mislykket ivf forsøk... 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 Vil anbefale deg å fortsette med medisinene og ihvertfall gjennomføre uttak hvis det er mulig, da får du kanskje egg på frys ihvertfall ❤️ god klem til deg. Dette ordner seg nok ❤️ Anonymkode: 06b0a...f07 14 2
Maleficenta Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvorfor, HVORFOR kunne han ikke sagt noe etter første konsultasjonen, før jeg hentet medisinene, før jeg begynte på medisinene?! Jeg trodde vi hadde det bra og jeg trodde han forsto at sex ikke var det første jeg tenkte på midt oppi dette! Når man får negative tester hver måned i over 1 år så gjør det noe med en. Og det trodde jeg han forsto! Anonymkode: 6087b...d7a det gjør vel noe med han også. Kanskje han tenker at akt dette tærer såøass på forholdet at han lurer på om det er verdt det bare for å få et barn. Hvor mye jobb skal et ekteskap være tenker han sikkert. 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil anbefale deg å fortsette med medisinene og ihvertfall gjennomføre uttak hvis det er mulig, da får du kanskje egg på frys ihvertfall ❤️ god klem til deg. Dette ordner seg nok ❤️ Anonymkode: 06b0a...f07 Men får jeg egentlig egg på frys dersom de er ubefruktet? Vi har jo søkt sammen. Er redd de bare vil destruere det. Jeg skal ha ultralyd på fredag så skal hvert fall fortsette fram til da tenker jeg. Anonymkode: 6087b...d7a 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men får jeg egentlig egg på frys dersom de er ubefruktet? Vi har jo søkt sammen. Er redd de bare vil destruere det. Jeg skal ha ultralyd på fredag så skal hvert fall fortsette fram til da tenker jeg. Anonymkode: 6087b...d7a Du kan fryse ned egg ubefrukret ja. Og det er ganske lurt når alderen begynner å tikke og graviditet blir satt på vent pga omstendigheter slik som dette. Så vil anbefale deg og sjekke opp i det ❤️ Anonymkode: 06b0a...f07 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Han har fått kalde føtter, og vil roe seg etter en stund. Jeg ville fortsatt medisinene inntil videre. Anonymkode: 2549c...167 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Takk for at dere har vært så snille og kommet med gode råd. Jeg skal absolutt sjekke opp i disse. Anonymkode: 6087b...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke engang om det går an å skifte til sæddonor nå. Eller om jeg havner bakerst i køen igjen. Jeg er 35 år og trodde alt var på plass. Men tydeligvis ikke. Ja selvfølgelig har sexlivet gått i bølgedaler, men da vi fant ut at det var mannlig faktor så sluttet jeg å time eggløsning og sluttet med å være så ekstremt opptatt av samleie til riktig tid. Men han syntes tydeligvis det var drømmen å ha sex annen hver dag og bare negative tester… jeg vet ikke om jeg vil forsøke med donor heller. Vi er jo gift, hva skjer med barnet dersom vi skiller oss, vil det være mitt eller vårt..? altså jeg vet ingenting akkurat nå.. føler nesten toget har gått nå.. om jeg skal skille meg og finne en ny mann, det tar tid. Og plutselig har man ikke mer tid. Anonymkode: 6087b...d7a Det jeg leser er at du slutta å ha sex med han da du fant ut at sæden hans ikke var god nok. Tror hvem som helst hadde blitt litt usikker av det... Anonymkode: 17b8c...645 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det jeg leser er at du slutta å ha sex med han da du fant ut at sæden hans ikke var god nok. Tror hvem som helst hadde blitt litt usikker av det... Anonymkode: 17b8c...645 Det jeg mener er at det sluttet jeg å tenke at vi må ha sex annen hver dag. Og jeg sluttet å lete så inderlig etter eggløsning og kanskje ja, vi hadde ikke så mye sex. Men etter 1 år med sexpress rundt eggløsning så syntes jeg det var godt å slippe presset. Men han savner den tiden.. noe som sier meg at han ikke var like engasjert i dette og heller bare engasjert i sexen 🙄😢 Anonymkode: 6087b...d7a 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå