AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hei. Jeg er i en litt vanskelig situasjon. Jeg og barnefar gikk fra hverandre når barnet var baby. Vi har hatt lange perioder med ekstremt dårlig stemning gjennom årene. Føler det er psykisk utmattende å ha noe som helst med han å gjøre (vi snakker om en som lyver så han tror det selv, manipulerer, stjeler (han har stjålet både kontanter og vin fra min leilighet), har gått inn å lest mine meldinger på Messenger hvis jeg har forlatt rommet og pc'en har stått åpen, er ekstremt hissig og som sliter med økonomien - nå er han for tiden bostedsløs og sover på sofa hos sin mor). Denne uken skal vi til familievernkontoret, men jeg føler problemene er så omfattende at jeg ikke helt vet hvor man skal begynne? Og hvordan kan man forklare for en ukjent at man blir utsatt for det jeg nesten syntes er terror (i følge barnefar er jeg en hore, en "cunt", en drittkjerring, jeg kan brenne i helvete og jeg får "fuck deg" og "fuck you" tilsendt om jeg for eksempel nevner at lærer har uttrykt bekymring for at barnet vårt ikke gjør lekser når barnet er hos far). Og hvordan forklare løgnene og stjelingen og alt dette? Og hva kan EGENTLIG familievernkontoret gjøre med dette? Dette er ikke en mann som har noe interesse av å endre seg eller forsøke å innrømme hva han gjør. Jeg føler meg helt maktesløs. Er livredd for at barnet vårt skal bli påvirket, samtidig som jeg ikke ønsker at barnet skal miste faren sin. Hva gjør man?? Jeg gråter hver dag og syntes dette er skikkelig dritt. Noen som har erfaring med hvordan ting er på familievernkontoret mtp slike ting? Anonymkode: ab758...ede
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Familievernet skal som utgangspunkt hjelpe dere som foreldre til å bli enige om ting dere er uenige om. Så, hva er dere uenige om? Er det omfanget av samvær, eller "kun" kommunikasjonsform? Er det ivaretakelsen av barnet på andre områder eller kun lekser? Et eksempel på ting dere kan bli enige om på familievernkontoret er jo en detaljert samværsavtale hvor det presiseres hvordan dere skal kommunisere med hverandre. F.eks "kun per e-post med mindre det oppstår akutt sykdom (av slik art at det krever legevakt eller annen akuttmedisinsk hjelp)". Om begge forholder seg til avtalen vil den da kunne begrense mengden verbalt oppkast, men det finnes få sanksjonsmuligheter om den ikke overholdes. Anonymkode: adf86...a61
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Familievernkontor er ikke riktig for dere. Når maktbalansen er såpass ujevn som den er, kommer han til å manipulere seg frem til en offerrolle mens du, som forsøker å få i gang en dialog og finne løsninger, blir sett på som konfliktsøkende. Ring heller til krisesenter om du trenger noen å prate med om psykisk vold, og beskytt barnet mot denne mannen. Jeg har forståelse for at du ikke ønsker at barnet skal miste faren sin, men denne mannen har neppe god innflytelse på barnet. Anonymkode: ac53f...00e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå