Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min er veldig lite sosial.. ikke at det er noe galt i seg selv, men måten han er på gjør at jeg blir ganske oppgitt og lei meg til tider

han unngår som regel sosiale sammenkomster, om han kommer hiver han som regle i seg maten og reiser før andre omtrent er ferdig spist. Kan være ganske frekk og avvisende til tider om man prøver å prate med han om ting. Han deler heller ingenting om seg selv, og er generelt lite interessert i å snakke med andre. 
Nå i år føler jeg alikevell det har toppet seg da han først ble invitert i en familiesammenkomst det var veldig unormalt å ikke dukke opp i. Han hverken svarte på invitasjonen eller kom i selve tilstelningen. Noe tid senere hadde jeg bursdag (rundt tall) hvor han hverken sendte meg melding eller ringte for å gratulere, eller dukket opp i selskapet. 
Slike ting er jo naturligvis sårende… men jeg begynner virkelig å lure på om deg kan feile han noe som gjør at han ikke forstår de «sosiale kodene» vi andre plukker opp.. eller om han rett og slett mangler folkeskikk.. noe som også er rart da vi har vokst opp i samme hjem, og jeg absolutt har lært hvordan man oppfører seg ute blandt folk

De siste årene har jeg forsøkt å være inkluderende til tross for hans spesielle sider, men det er så vanskelig å stå i når man får null og niks tilbake😕 

vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.. kanskje bare lufte hodet

Anonymkode: c2e06...821

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ulike, ikke alle liker sammenkomster. Ikke ha store forventninger så blir du ikke så skuffet. 

Anonymkode: ef0a4...802

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er ulike, ikke alle liker sammenkomster. Ikke ha store forventninger så blir du ikke så skuffet. 

Det er sant! Men de situasjonene dette var snakk om var kun min nærmeste familie invitert, altså foreldre og søsken. De samme menneskene han har vokst opp sammen med

Stort mindre klarer jeg ikke å gjøre det😢

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Folk er forskjellige, sånn er det bare. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sant! Men de situasjonene dette var snakk om var kun min nærmeste familie invitert, altså foreldre og søsken. De samme menneskene han har vokst opp sammen med

Stort mindre klarer jeg ikke å gjøre det😢

Har vel blitt eldre og endelig er trygg på å koble ut.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan han være deprimert? Sosial angst? Høres litt ut som det kanskje kan ligge mer bak enn bare at han ikke er glad i sammenkomster. Har han venner? Fungerer i jobb?

Anonymkode: 848b6...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan han være deprimert? Sosial angst? Høres litt ut som det kanskje kan ligge mer bak enn bare at han ikke er glad i sammenkomster. Har han venner? Fungerer i jobb?

Anonymkode: 848b6...fb8

Har få/ingen venner dessverre. Har også jobb, men har skiftet jobb ofte de seneste årene da han nekter å jobbe et sted hvis han blir korrigert eller får tilsnakk i negativ retning 

AnonymBruker
Skrevet

Vet det kastes rundt diagnoser her på forumet, men kan han ha Asberger? Hvordan var han som barn? 

Anonymkode: 0949d...2d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Broren min er helt lik. Han har vært åpen nå om depresjon og går i behandling. Alle i familien er klar over dette og presser han ikke til ting lengre. Vi aksepterer han og støtter han…. Hadde vi ikke gjort det vet jeg ikke utfallet. Han er i jobb og velger selv å være sosial noen ganger

Anonymkode: d81fd...286

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min med autisme er helt lik broren din, så det er jo mulig det ligger en diagnose i bunn hos broren din og?

Anonymkode: daf1d...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Vet om to som er beskrevet akkurat som han. Den ene har sosial angst og den andre har aspergers. 

De kvier seg ofte for å være med på sosiale sammenkomster selv om det kun er snakk om f.eks 4 stk familiemedlemmer som de har kjent hele livet. Det er for mye for dem, og de foretrekker heller å være hjemme å game, se på serie osv. Ofte kan de si ja til å være med, men trekker seg/finner på unnskyldninger i siste liten.

Folk er forskjellige, og det må man bare godta.

Anonymkode: a3b22...504

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at han ikke liker dere? Og vil bare få det overstått? 

Anonymkode: 75812...1b1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert Aspergers - de hater selskaper og mingling

Og nei det er ikke sånne som stanger hodet i veggen

Han er sikkert blitt voksen og trygg på seg selv som nevnt over her og våger å sette foten ned for ting han ikke vil. Veldig vanlig og gidder ikke late som lenger at han er sosial 

Anonymkode: 6511c...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...