AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Del Skrevet 2. mai 2022 Hatt en aktiv dag i dag, med 90 min løping og en del aktivitet utenom med barna. I følge klokka, bare for å ha en pekepinn, har jeg forbrent ca 900 kcal. Vet ikke hva som er reelt. Har spist som vanlig i dag, ca 1500 kcal, og er virkelig ikke sulten. Bør jeg «tvinge i meg» noe mer, eller går det greit? Er jo ikke sånn hver dag akkurat, maks to ganger i uka. Noen blir mer sulten av å løpe, men jeg blir mindre faktisk.. Anonymkode: df976...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Del Skrevet 2. mai 2022 Nope, så lenge du føler du har nok energi trenger du ikke det. Bare spis riktig så kroppen får nok næring. Anonymkode: 471e6...69f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Del Skrevet 2. mai 2022 1500 kalorier er på et generelt plan alt for lite om man løper 90 min daglig, da kaloribehovet for de fleste kvinner er godt over godt over 2000 om man trener. Men det spiller ingen rolle om man spiser for lite én dag i blant. Kroppen kompenserer typisk med det med at du blir mer sulten i kveld eller de neste dagene der kroppen ber om ekstra påfyll. Problemet vil oppstå om du slavisk ligger på 1500 kalorier, uansett aktivitetsnivå, da dette vanligvis bare er nok for sengeliggende mennesker/barn/små personer eller mennesker som ønsker vektnedgang. Anonymkode: 44213...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1500 kalorier er på et generelt plan alt for lite om man løper 90 min daglig, da kaloribehovet for de fleste kvinner er godt over godt over 2000 om man trener. Men det spiller ingen rolle om man spiser for lite én dag i blant. Kroppen kompenserer typisk med det med at du blir mer sulten i kveld eller de neste dagene der kroppen ber om ekstra påfyll. Problemet vil oppstå om du slavisk ligger på 1500 kalorier, uansett aktivitetsnivå, da dette vanligvis bare er nok for sengeliggende mennesker/barn/små personer eller mennesker som ønsker vektnedgang. Anonymkode: 44213...405 Jeg løper ikke hver dag nei 😂 og spiser som regel ekstra de dagene jeg trener! Men ikke alle dagene jeg har lyst på/er sulten, så spørsmålet var bare om jeg burde uansett eller om det går greit. Til vanlig er 1500-1600 vedlikehold for meg altså.. TS Anonymkode: df976...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 2. mai 2022 #5 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Problemet vil oppstå om du slavisk ligger på 1500 kalorier, uansett aktivitetsnivå, da dette vanligvis bare er nok for sengeliggende mennesker/barn/små personer eller mennesker som ønsker vektnedgang. Anonymkode: 44213...405 Dette stemmer overhodet ikke, spesielt ikke for lave kvinner. TS: jeg spiser ikke ekstra med mindre det er en skikkelig lang løpetur og kroppen gir uttrykk for å trenge det. Tenker du kjenner kroppen din best 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Problemet vil oppstå om du slavisk ligger på 1500 kalorier, uansett aktivitetsnivå, da dette vanligvis bare er nok for sengeliggende mennesker/barn/små personer eller mennesker som ønsker vektnedgang. Anonymkode: 44213...405 Enig i at det ikke er sunt å slavisk ligge på akkurat 1500, for man bør også følge sultfølelse, og psykisk er det ikke bra å bli for opphengt i kaloritelling. MEN resten her er jeg uenig i. 1500 daglig er stort sett det en slank kvinne over 30år trenger daglig for vedlikehold av vekt. Selv om hun trener litt. Barn har et høyt kaloribehov fordi de vokser, utvikler seg og generelt er veldig aktive. Min 6år gamle gutt spiser ofte mer enn meg på en dag. Anonymkode: be43f...e1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 1500 kalorier er på et generelt plan alt for lite om man løper 90 min daglig, da kaloribehovet for de fleste kvinner er godt over godt over 2000 om man trener. Men det spiller ingen rolle om man spiser for lite én dag i blant. Kroppen kompenserer typisk med det med at du blir mer sulten i kveld eller de neste dagene der kroppen ber om ekstra påfyll. Problemet vil oppstå om du slavisk ligger på 1500 kalorier, uansett aktivitetsnivå, da dette vanligvis bare er nok for sengeliggende mennesker/barn/små personer eller mennesker som ønsker vektnedgang. Anonymkode: 44213...405 Dette stemmer ikke. Kvinner trenger sjelden så mye kalorier. Du forbrenner ikke voldsomt mye av å trene heller.... Anonymkode: c6089...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 3. mai 2022 #8 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig i at det ikke er sunt å slavisk ligge på akkurat 1500, for man bør også følge sultfølelse, og psykisk er det ikke bra å bli for opphengt i kaloritelling. MEN resten her er jeg uenig i. 1500 daglig er stort sett det en slank kvinne over 30år trenger daglig for vedlikehold av vekt. Selv om hun trener litt. Barn har et høyt kaloribehov fordi de vokser, utvikler seg og generelt er veldig aktive. Min 6år gamle gutt spiser ofte mer enn meg på en dag. Anonymkode: be43f...e1e Jeg går lett ned i vekt på 1500 kcal. Ifølge klokken forbrenner jeg mellom 2300-2600 hver dag, litt ut ifra hvor mye jeg trener og beveger meg. Jeg er 174 og har sånn 19,8-19,9 i BMI (usikker da jeg ikke har veid meg på to uker, men har gått ned i vekt). Går også ned i vekt når jeg spiser 1800 kcal. Er 31 år. Hvis 1500 kcal kun er vedlikehold så må man jo nesten være både lav og inaktiv. Endret 3. mai 2022 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Del Skrevet 3. mai 2022 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): Jeg går lett ned i vekt på 1500 kcal. Ifølge klokken forbrenner jeg mellom 2300-2600 hver dag, litt ut ifra hvor mye jeg trener og beveger meg. Jeg er 174 og har sånn 19,8-19,9 i BMI (usikker da jeg ikke har veid meg på to uker, men har gått ned i vekt). Går også ned i vekt når jeg spiser 1800 kcal. Er 31 år. Hvis 1500 kcal kun er vedlikehold så må man jo nesten være både lav og inaktiv. TS her. Jeg er betydelig lavere enn deg iallfall (165), men ikke akkurat inaktiv. Tror jeg? Spiser jeg ca 1500 så står jeg rimelig stille altså, men har tenkt at det har sammenheng med at jeg «nettopp» gikk ned nesten 40% av kroppsvekta. Ikke helt stabilisert ennå, så vet ikke helt hvor jeg skal ligge. Må prøve meg frem. Min klokke viser en hvileforbrenning på ca 1500. Så blir det fort bare 1-200 ekstra på en rolig dag. Men om det stemmer vet jeg jo ikke. Anonymkode: df976...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillapb Skrevet 13. mai 2022 #10 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 22.11): Jeg løper ikke hver dag nei 😂 og spiser som regel ekstra de dagene jeg trener! Men ikke alle dagene jeg har lyst på/er sulten, så spørsmålet var bare om jeg burde uansett eller om det går greit. Til vanlig er 1500-1600 vedlikehold for meg altså.. TS Anonymkode: df976...3ed Dette er kun ment som ett spørsmål, og ikke noe negativt ment(bare så det er sagt), men hvor gammel er du, aktivitet og vekt har du? Du trenger ikke svare om du ikke ønsker. Men 15-1600 for vedlikehold hørtes så sykt lite ut🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Del Skrevet 13. mai 2022 Camillapb skrev (36 minutter siden): Dette er kun ment som ett spørsmål, og ikke noe negativt ment(bare så det er sagt), men hvor gammel er du, aktivitet og vekt har du? Du trenger ikke svare om du ikke ønsker. Men 15-1600 for vedlikehold hørtes så sykt lite ut🥵 Det kom den tråden opp igjen ja - og så akkurat når jeg gikk inn 😂 Jeg er litt under 40, løper 15-30 km i uka og veier 56 kg. Har ellers en ikke for aktiv hverdag. Er ikke 100% sikker på vedlikehold altså..i praksis. Går fortsatt litt ned, så burde spist mer. Gjetter at om jeg hadde spist 1500-1600 kcal så hadde jeg vært stabil. Det er bare basert på at klokka som med sin gjetning sier 1500 ca. Og registrerer rundt 100 kcal i aktivitet på vanlige rolige dager uten trening 🤷♀️ Anonymkode: df976...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå