Gå til innhold

Hvor kjøper man brukte leker og klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lyst til å bli mer miljøbevisst, og ønsker å kjøpe mer brukt av leker og klær til barna. Og lurer på hvor man handler dette? 

jeg tenker ikke på Finn, Facebook og Tise, men om fysiske bruktbutikker man kan vandre rundt i og kikke? har Fretex slikt? 

jeg er (dessverre) veldig lite bevandret i bruktverden.

Endret av gjest 321
Skrevet

Finn.no

AnonymBruker
Skrevet

Finn, som nevnt.

Grupper på facebook.

Loppemarkeder.

Anonymkode: f3499...567

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor du bor. Her i Oslo har jeg kjøpt endel på Green Kids på Løren og den store fretexbutikken på Alnabru.

Anonymkode: 76a39...872

AnonymBruker
Skrevet

Ved å kjøpe på finn eller facebook kan man gjerne få en sekk med klær til lav sum, men går man på steder som f.eks Fretex og andre bruktbutikker blir summen ganske mye høyere. 

Anonymkode: 25cfd...f8f

AnonymBruker
Skrevet
gjest 321 skrev (46 minutter siden):

Jeg har lyst til å bli mer miljøbevisst, og ønsker å kjøpe mer brukt av leker og klær til barna. Og lurer på hvor man handler dette? 

jeg tenker ikke på Finn, Facebook og Tise, men om fysiske bruktbutikker man kan vandre rundt i og kikke? har Fretex slikt? 

jeg er (dessverre) veldig lite bevandret i bruktverden.

Fretex ja. Det er den eneste bruktkjeden. Bortsett fra det finnes det drøssevis av mindre frittstående bruktbutikker i byene.

Anonymkode: e5ce4...b4e

AnonymBruker
Skrevet

Ofte billigere å kjøpe nytt på salg, enn å kjøpe i bruktbutikk her jeg bor (stor by men ikke Oslo), så foretrekker finn og facebook. Har funnet mye fin lego, brio, sykler, sandkasse o.l der.

Anonymkode: 7b615...727

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet bor du, da?

Anonymkode: db8be...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å avskrekke fra å kjøpe brukt, men for å være obs: Ved kjøp av brukte leker av plast som barna kanskje putter i munnen, vær påpasselig med hva de er laget av 😊 EU skjerpet reglene kraftig for bruk av en del farlige kjemikalier i leker i 2013, som gjør at leker laget etter dette kan være betraktelig tryggere enn eldre leker.

Anonymkode: b656e...dce

AnonymBruker
Skrevet

I Oslo er det flere minigjenbruksstasjoner hvor jeg ofte finner fine ting. Der er alt gratis også. 

Anonymkode: d56ba...4dc

Skrevet

Jeg kjøper en del på ting og tøy/ gjenbruksbutikker i nærheten, klespakker på Finn.no. Og så har byen her en fantastisk arvegruppe på facebook som jeg har fått og gitt bort en hel haug med fine ting både til ungene og meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...