Gå til innhold

Unormalt raskt opp i makspuls

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var ute på tur i helgen. Helt middels fjelltur. Da jeg gikk fikk jeg plutselig veldig fort høy puls. Høyeste som ble registrert på klokka var 191. Venninna mi, som er i omtrent samme form som meg (vi går mye sammen, og sammenligner puls, tid, osv) hadde rundt 105 samtidig. Det tok en liten stund før pulsen gikk ned. Gjennom turen fortsatte pulsen å nå mot makspuls hver gang det var antydning til oppoverbakke. Da jeg satt meg ned eller stoppet opp gikk den sakte, men sikkert ned igjen til vanlig puls. Videre kjente jeg et ubehag i brystet og rundt hjertet. Ikke smerter, og ingenting voldsomt. Men som et mildt klyp eller trykk på venstre side av brystet.

Jeg opplevde dette som litt ekkelt og ubehagelig, men var aldri redd. Det gikk over en liten stund etter jeg var ferdig på turen. Har bestilt time til lege. Jeg opplevde det ikke som akutt nok til å ringe legevakt, så har bestilt time til fastlege. 

Lurer på om det er noen som har opplevd eller hørt om noe lignende, og kanskje kan fortelle litt om sin opplevelse og eventuell behandling/diagnose? 

Anonymkode: 82d98...70b

Skrevet

Høres veldig kjent ut, selv har jeg hypertyreose/graves' sykdom (høyt stoffskifte med andre ord). Finnes sikkert en million mulige forklaringer, men det er i alle fall en.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ha det litt sånn noen dager, har jeg spist lite, sovet litt dårlig kanskje, blir pulsen fort høy uten at anstrengelsen er så høy, men den synker igjen nesten med den samme da. 

tror du gjør rett i å sjekke det ut, sånne ny oppståtte symptomer skal man ta på alvor, 

Anonymkode: 09edf...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være ettervirkning av korona?

Lurt å sjekke hos lege. Bør alltid ta sånne signaler på alvor.

Anonymkode: 3ba38...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...