Gå til innhold

Hvilken bunad mener du er den fineste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Må slå et lite slag for den bunaden jeg valgte selv, når jeg var fjorten. Synes fortsatt det er den fineste av de jeg har tilhørighet til. Vestoppland bunad😊 Hadde jeg hatt tilhørighet til Sognebunaden, hadde jeg uten tvil valgt den nå, men tilhørighet til bunaden er viktig for meg. 

41832E06-CD3C-4E44-8B81-99A40F0AC845.jpeg

Anonymkode: a17a2...916

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 20.21):

Jeg fatter ihvertfall ikke hvorfor den fæle Nordlandsbunaden vinner alle kåringer.

Anonymkode: 60c9e...358

Det er jo fordi flest har den, den er på et laaaaang dem av Norge, vi søringer har 400 forskjellige

Anonymkode: 638b1...112

• Liker 3
AnonymBruker
On 5/3/2022 at 12:47 PM, AnonymBruker said:

Enig, denne hadde virkelig "edge" og kunne slått an på et sånt ellevilt superhipt moteshow i New York. 

Synes også den som prinsesse Ingrid Alexandra fikk av farmoren til konfirmasjonen var veldig fin og spesiell, aldri sett den før. 

Anonymkode: 02f6e...6e1

Prinsessen hadde vel en spesiell versjon av øst Telemark. Den vanlige versjonen er nevnt i tråden.

Anonymkode: 42d9a...d92

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men tilhørighet til bunaden er viktig for meg.

Så enig! Man velger jo bunad ut fra tilhørighet, ikke ut fra hvilken man liker best. Derfor er det ikke noe poeng i å kåre Norges vakreste bunad. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Åmlibunaden er nydelig. Beltestakken var fin, før alle damene i Oslo vest fikk den. 

Anonymkode: 9719a...29e

Har selv en beltestakk og syns det er kjedelig at alle vestkantdamer skal ha denne bunaden. Den bunaden jeg postet bilde av tidligere (nordfjordbunad) var nydelig. Sunnfjordbunaden er også veldig fin. 

Anonymkode: 1b130...66a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...