Gå til innhold

Hvilken bunad mener du er den fineste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Liljerød skrev (3 minutter siden):

Jeg slår et slag for Setesdalsstakken som jeg synes er veldig fin og kul, dog ikke så vanlig å få øye på.

image.png.11d12e092a7ab741f4a76c44bd5abfbd.png

Enig, denne hadde virkelig "edge" og kunne slått an på et sånt ellevilt superhipt moteshow i New York. 

Synes også den som prinsesse Ingrid Alexandra fikk av farmoren til konfirmasjonen var veldig fin og spesiell, aldri sett den før. 

Anonymkode: 02f6e...6e1

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hardangerbunad kanskje. 

Beltestakken er veldig fin på de som kler den og om det er gjort fine valg. Men den er så utvannet at mange nærmest er fantasistakker mer enn bunad. 

Anonymkode: 92b1c...aec

Det er jo det bunadstradisjonen egentlig var - man justerte litt på den og la til etter hvert som moten endra seg og etter hva man selv syntes var fint. De uniformene folk kaller bunad i dag, er jo en veldig ny tradisjon. Opprinnelig var hver eneste bunad forskjellige.

Til spørsmålet så synes jeg beltestakken, Øst-Telemark, Hardanger og Setesdal er blant de fineste.

Rogaland synes jeg er fin🤩 skulle gjerne hatt tilknytning til den. 
kunne hatt Telemark, men liker ikke så godt «Telemarksrosene»😬

Forstår heller ikke hvorfor Nordlandsbunaden stadig vinner.. men nå synes ikke jeg så mye om blå eller grønne bunader, vil helst ha sort med rød vest 😉

• Liker 1

Annonse

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg fatter ihvertfall ikke hvorfor den fæle Nordlandsbunaden vinner alle kåringer.

Anonymkode: 60c9e...358

Jeg fatter ihvertfall ikke hvorfor man må trashe andre bunader. 

Anonymkode: 6bc91...9d5

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
StellaNova skrev (2 timer siden):

Den beige lundeby bunaden (bildet) og hardanger bunaden, begge er flott på menn åså. Ikke alle bunader har en fin bunad til menn synes jeg.

Søstrene Systue - Lundebybunad med gull sølje 😍 Hva syns... | Facebook

Jeg har Lundebybunaden i svart, flott bunad, men jeg synes som jeg skreiv litt før her at Gudbrandsdalen festbunad er den fineste.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...