Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid gjort det bra på individuelle intervju. Det nye store innen mitt felt er visst (dessverre for meg) gruppeintervju. Og jeg kommer ikke videre til individuelle intervjurunder. Mister helt motet og selvtilliten og synes dette er veldig vanskelig. Jeg har relevant utdanning, mye arbeidserfaring og har tidligere fått høre at jeg svarer svært godt for meg på intervjuer. De andre på gruppeintervjuene har gjerne mindre erfaring enn meg. Men de når jo tydeligvis høyere opp enn meg, da 😣

Hva kan jeg gjøre for å mestre gruppeintervju«koden»? 

Anonymkode: af83d...387

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nødt til å spille andre gode. I gruppeintervjuer handler det ikke om å vise hvem som er best, men å bevise at man fungerer i en gruppedynamikk. 

Er det noen som sitter passiv? Inkluder! 
Er det noen som tar for mye plass? Still spørsmål. 
Er det du selv som tar for mye plass? Len deg litt tilbake og la andre få komme med sitt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (41 minutter siden):

Du er nødt til å spille andre gode. I gruppeintervjuer handler det ikke om å vise hvem som er best, men å bevise at man fungerer i en gruppedynamikk. 

Er det noen som sitter passiv? Inkluder! 
Er det noen som tar for mye plass? Still spørsmål. 
Er det du selv som tar for mye plass? Len deg litt tilbake og la andre få komme med sitt. 

Takk for tips! Jeg skal ta de med meg videre. Det har for det meste vært dialogspill på gruppeintervene og caser med rundeprinsippet. Føler jeg er god til å trekke fram gode poenger de andre deltakerne kommer med, mens jeg på samme tid klarer å få fram noen gode poenger selv. Jeg er ikke den som er mest frampå, men jeg er reflektert, lyttende og kommer med gode innspill. Tenker du det er flere måter jeg kan spille de andre gode på? Jeg pleier alltid å kommentere det, hvis jeg føler noen andre kommer med gode innspill og gode refleksjoner. 

Føler man blir straffet for å være en litt mer tilbaketrukket person på slike intervjuer og føler at det lyser igjennom at flere smisker veldig. Jeg er ikke en som smisker som person. For meg blir det helt feil. Jeg liker å selge meg inn på andre grunnlag enn gjennom smisk. Har gitt opp helt her nå 🙈😭 

Anonymkode: af83d...387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...