AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Saken er den at vi har avtalt to ulike uker vi kunne være på hytta og vi har selvfølgelig lagt planer for de resterende ukene. Nå er situasjonen den at min bror plutselig måtte bytte om på en utenlandstur og at vi derfor må tilbringe den ene uka på hytta sammen. Han slengte til og med på en "Det blir så koselig. Gøy for barna også" Nei, det er ikke gøy for barna. Og det er heller ikke gøy for oss. Jeg kan sikkert liste opp flere ting, men de er rotete, grisete, det er nærmest fri flyt av godteri, og det er klaging! De blir aldri fornøyd. Dette preger dessverre også hvordan barna er. Der er det ingen, om så få grenser og våre barn går ikke helt overens, selv om de er ca lik i alder. Nå kjenner jeg bare at jeg blir mer og mer frustrert! Det er ikke snakk om "kan vi komme?" det er "Det blir hyggelig" Det er på det nivået at jeg ikke kan forstå at vi er søsken. Vi er så forskjellige som vi får det! Hva gjør vi? Jeg kjenner at jeg blir så sint. Jeg som hadde gledet meg til akkurat den uken på hytta. Også vet jeg hvordan det blir om vi er der.... Anonymkode: c59ba...1d5 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Ja, du kan i utgangspunktet nekte han. Dere har jo fordelt ukene mellom dere. Ikke ditt problem at det er endring i hans planer. Anonymkode: da472...fd4 25
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Er hytta kun ledig i 3 uker? Anonymkode: 76503...e6a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 «Beklager, det passer ikke. Vi har invitert med oss noen gjester». Anonymkode: 1bf38...cba 22 2 2
Serafina. Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Hos oss sier vi nei, det passer ikke, hvis noen søsken vil komme i en annens avtalte ferieuke. Noen ganger er det ålreit å være sammen og andre ganger vil man være alene som familie. Det synes jeg er veldig greit. At din bror har måttet endre ferieplaner skal ikke påvirke deg og din familie hvis dere ønsker å være der alene. 20
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det din hytte? Anonymkode: f3637...63b Nei, det er våre foreldres. Hadde det vært det hadde jeg helt klart nektet! Anonymkode: c59ba...1d5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Vanskelig å si iht hva eierforhold og avtale om bruk av hytta er. Anonymkode: fbc1d...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Hvis dere har rett på å være der, så har han ikke noe han skulle sagt. Og uansett om det er rett eller ikke, så har jo dere gjort en avtale og fordelt ukene. Da kan ikke kan bare styre på og forlange å være der. Ikke alle liker å feriere med andre familier. Dere kan ikke invitere noen andre (venner med barn eller noe), som dere vil kose dere med i stedet? Og fortell at det er fult. Anonymkode: 877a6...4d6 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Hvem er det som bestemmer at han kommer i din uke? Er det dine foreldre, er det vel lite å gjøre. Styrer du det selv, ville jeg løyet og sagt at dere får besøk av venner. Eller vært ærlig og sagt at dere har sett fram til å være kun kjernefamilien på hytta, så da blir det sånn. Anonymkode: 78970...ec9 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem er det som bestemmer at han kommer i din uke? Er det dine foreldre, er det vel lite å gjøre. Styrer du det selv, ville jeg løyet og sagt at dere får besøk av venner. Eller vært ærlig og sagt at dere har sett fram til å være kun kjernefamilien på hytta, så da blir det sånn. Anonymkode: 78970...ec9 Helt enig! Please hold oss oppdatert ts, for på denne her heier jeg noe sinnsykt på deg 😳 Anonymkode: 96da8...49a 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Jeg ville enten sagt nei, at ukene var fordelt og at dere må forholde dere til det, at dere har en del løse avtaler om besøk mens dere er der og at det ikke passer at hytta er full da. Ellers ville jeg rett og slett latt være å dra på hytta da. Jeg skjønner at det er ekstremt kjipt, men jeg hadde ikke orket en ferie som du beskriver. Da hadde jeg heller blitt hjemme. Men jeg håper virkelig jeg hadde hatt guts til løsning nummer én! Anonymkode: 6edbd...a50 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Saken er den at vi har avtalt to ulike uker vi kunne være på hytta og vi har selvfølgelig lagt planer for de resterende ukene. Nå er situasjonen den at min bror plutselig måtte bytte om på en utenlandstur og at vi derfor må tilbringe den ene uka på hytta sammen. Han slengte til og med på en "Det blir så koselig. Gøy for barna også" Nei, det er ikke gøy for barna. Og det er heller ikke gøy for oss. Jeg kan sikkert liste opp flere ting, men de er rotete, grisete, det er nærmest fri flyt av godteri, og det er klaging! De blir aldri fornøyd. Dette preger dessverre også hvordan barna er. Der er det ingen, om så få grenser og våre barn går ikke helt overens, selv om de er ca lik i alder. Nå kjenner jeg bare at jeg blir mer og mer frustrert! Det er ikke snakk om "kan vi komme?" det er "Det blir hyggelig" Det er på det nivået at jeg ikke kan forstå at vi er søsken. Vi er så forskjellige som vi får det! Hva gjør vi? Jeg kjenner at jeg blir så sint. Jeg som hadde gledet meg til akkurat den uken på hytta. Også vet jeg hvordan det blir om vi er der.... Jeg kunne skrevet om dette for noen år siden. Jeg bare bestemte meg å gjøre det beste ut av hele opplegget. Bestemte meg å bruke tida på alle barna. Feks tok jeg dem ut hele tiden, på tur. Nå er det sånn at brorens kone er ikke særlig hyggelig eller liker å møttes. Vi slippet hele maset heldigvis stortsett. De er innmari konfliktfylte og alt ender med problemer og krangling. Anonymkode: a9ad5...e62 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Nå er det vel for sent. Dere har allerede snakket sammen og stadfestet det blir hyggelig. Du sa tydeligvis ikke noe. Blir litt rart å ringe opp igjen da. Anonymkode: 7019e...47a 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Saken er den at vi har avtalt to ulike uker vi kunne være på hytta og vi har selvfølgelig lagt planer for de resterende ukene. Nå er situasjonen den at min bror plutselig måtte bytte om på en utenlandstur og at vi derfor må tilbringe den ene uka på hytta sammen. Han slengte til og med på en "Det blir så koselig. Gøy for barna også" Nei, det er ikke gøy for barna. Og det er heller ikke gøy for oss. Jeg kan sikkert liste opp flere ting, men de er rotete, grisete, det er nærmest fri flyt av godteri, og det er klaging! De blir aldri fornøyd. Dette preger dessverre også hvordan barna er. Der er det ingen, om så få grenser og våre barn går ikke helt overens, selv om de er ca lik i alder. Nå kjenner jeg bare at jeg blir mer og mer frustrert! Det er ikke snakk om "kan vi komme?" det er "Det blir hyggelig" Det er på det nivået at jeg ikke kan forstå at vi er søsken. Vi er så forskjellige som vi får det! Hva gjør vi? Jeg kjenner at jeg blir så sint. Jeg som hadde gledet meg til akkurat den uken på hytta. Også vet jeg hvordan det blir om vi er der.... Anonymkode: c59ba...1d5 Melde bekymring til barnevernet! Anonymkode: 92d7e...d97
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Melde bekymring til barnevernet! Anonymkode: 92d7e...d97 Herregud… Anonymkode: da472...fd4 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud… Anonymkode: da472...fd4 Jeg kan sikkert liste opp flere ting, men de er rotete, grisete, det er nærmest fri flyt av godteri, og det er klaging! De blir aldri fornøyd. Dette preger dessverre også hvordan barna er. Der er det ingen, om så få grenser og våre barn går ikke helt overens, selv om de er ca lik i alder. Her bør det sendes bekymringsmelding. Anonymkode: 92d7e...d97
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan sikkert liste opp flere ting, men de er rotete, grisete, det er nærmest fri flyt av godteri, og det er klaging! De blir aldri fornøyd. Dette preger dessverre også hvordan barna er. Der er det ingen, om så få grenser og våre barn går ikke helt overens, selv om de er ca lik i alder. Her bør det sendes bekymringsmelding. Anonymkode: 92d7e...d97 Bekymring over godteri i ferie, og rot? Ærlig talt. Anonymkode: ee3aa...09f 9
tånegla Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Melde bekymring til barnevernet! Anonymkode: 92d7e...d97 Du vet at mennesker kan ha forskjellig oppfatning av hva som er rent, uten at det nødvendigvis handler om barnemishandling? Noen overlever litt skit i krokene og kliss på bordet, men andre mener det er uholdbart. Det må vi respektere at man har ulik holdning ovenfor, uten at BV skal involveres. TS - det er en kinkig situasjon dere er havnet i. På den ene siden tenker jeg at barn som er ulike, ikke har vondt av å måtte forholde seg til hverandre. Slik er jo livet for oss voksne også. På den annen side, så kjipt at en tur dere har gledet dere til skal bli mer stress en glade dager. Kan du si til din bror at halve uka er ok? Og skylde på planer dere som kjernefamilien har laget og gledet dere til? Evt. Som andre sier her, en liten hvit løgn om at venner kommer på besøk. De avlyser selvsagt i siste liten slik at dere blir alene likevel😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bekymring over godteri i ferie, og rot? Ærlig talt. Anonymkode: ee3aa...09f Det er barnemishandling. Anonymkode: 92d7e...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå