Gå til innhold

greit og la være og be 2 av jentene i klassen? De er veldig slem med min og hun vil ikke ha bursdag pga dem, flere lar være og be de.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De slår, de sparker, de biter og de utstenger alle jentene og setter de opp mot hverandre. Hun ene er under barnevernet og det merkes veldig godt,da hun er sikkelig uhyggelig,nesten skremmende, hun svarer også andre frekt og setter opp hun andre jenta,men hun andre er like ille.

De blir 13 i år, og vi skal be de andre 12 i klassen ,kun jentene altså. Vet kanskje mange mener dette er slemt. Men er det helt greit at 12 13 jenter ikke vil feire pga 2 ?

Fosterforeldrene hennes er veldig hyggelig ,men de har flere barn som er i fosterhjemmet,så de får ikke vert med i bursdag, og hun andre ble nettopp storesøster igjen, så det passer ikke at hun er med heller.

Anonymkode: 90cde...d47

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon. Samtidig så kommer disse jentene til å bli enda verre om de utestenges enda mer. Kan dere høre med kontaktlæreren og hva han/hun foreslår? Her burde jo PPT og BUP være tungt inne i bildet, i tillegg til helsesykepleier. 

Anonymkode: ea7fa...c98

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke bedt dem. Så får de lære at når de oppfører seg ufyselig så blir det konsekvensen.

Anonymkode: b5dd9...309

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon. Samtidig så kommer disse jentene til å bli enda verre om de utestenges enda mer. Kan dere høre med kontaktlæreren og hva han/hun foreslår? Her burde jo PPT og BUP være tungt inne i bildet, i tillegg til helsesykepleier. 

Anonymkode: ea7fa...c98

han mente at vi skulle tenke på datteren vår siden det er hennes dag.

Jeg vet ikke om de er inne eller ikke dette har de ikke lov til og si noe om

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skolen og kontaktlærer har sikkert evig nok, denne avgjørelsen hadde jeg blitt irritert på å bruke tid og tankevirksomhet på. Dere er foreldre, dere bestemmer. 

Hilsen lærer

Anonymkode: e97b4...135

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det blir feil når man skal be alle utenom 2. Dette fører jo til utestenging begge veier, miljøet til  alle jentene blir jo ikke bedre av dette. Dette vil jo alle jentene merke på skolen i ettertid også, dette får jo ringvirkninger som ikke er heldige. Kan dere ikke stille krav til alle jentene på forhånd via foreldrene? Snakk med foreldrene i forkant, still krav til at det forventes en viss oppførsel og dersom det ikke innfris, så kan dere ha en avtale om at den eller de som lager dårlig stemning må bli hentet eller lignende? Dette er bare et eksempel, men lage gode avtaler i forkant eller noe slikt? Årsaken til at jeg nevner alle jentene er at det ofte er slik at det er mange flere enn to stykker som lager dårlig stemning i et slikt miljø når miljøet først har blitt slik som du beskriver det. Her må jo læreren ta tak i miljøet også, dersom det ikke jobbes med fra før av. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det slik du foreslår, men også gitt beskjed til foreldrene til de to jentene om at de ikke er invitert og hvorfor, og åpnet for at de kan komme hvis en av de foresatte følger og blir under hele bursdagen. Da kan de finne en løsning hvis de vil. Selv om den ene jenta har blitt storesøster kan vel faren følge henne? 

Anonymkode: ec2ac...7f2

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, slik de oppfører seg.. la de være hjemme, Så kan de kjenne på det å ikke bo invitert fordi man ikke klarer å oppføre seg. De fortjener ikke noe bedre.

Hva slags foreldre har de egentlig? Herregud. Bare inviter de andre og skap en fin barnebursdag ❤️

Det viktigste er jo ditt barn også at hun selvfølgelig koser seg i sin bursdag med sine venner. Vil si at det er din plikt som mor å faktisk ikke invitere de andre.

Kjenner morshjertet mitt her altså ❤️

Anonymkode: e9fb8...54f

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal invitere alle, av rent prinsipp. Kanskje du har familier eller venner som kan trå til å følge med litt under bursdagen, så det blir trivelig for alle?

Anonymkode: 91cda...cff

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville gjort det slik du foreslår, men også gitt beskjed til foreldrene til de to jentene om at de ikke er invitert og hvorfor, og åpnet for at de kan komme hvis en av de foresatte følger og blir under hele bursdagen. Da kan de finne en løsning hvis de vil. Selv om den ene jenta har blitt storesøster kan vel faren følge henne? 

Anonymkode: ec2ac...7f2

faren er ikke i bilde, mor har ny mann og barn

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville strukket meg langt for å få til å be disse jentene. Ville bedt om hjelp av tanter/onkler i familien eller spurt om foreldrene til noen av de andre barna kunne stille som ekstra voksen mot at jeg gjør det samme i deres barns bursdag. 

Anonymkode: d8ee2...953

• Liker 6
Skrevet

Er det ikke et alternativ å invitere litt færre? Å invitere alle untatt 2 syns jeg høres ille ut, selv om jeg godt skjønner hvorfor. 

Hvis du f. Eks sier til datteren din at hun kan invitere 6 stykker og så kan dere kanskje koste på dere noe litt dyrere. Bursdag på kinoen eller hva ungene syns er kult nå om dagen. Da kan hun jo invitere noen hun kjenner som ikke går i klassen også. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar

hun som er i fosterhjem har ikke ikke kontakt med sin familie, og besteforeldrene er litt oppi i årene og er litt redd for jenta har fostermoren selv fortalt,men kanskje jeg kan høre og kanskje fosterfaren kan gå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde kravet mitt vært at foreldre/fosterforeldre hadde fulgt med jentene, hvis ikke hadde de ikke blitt invitert. 

Anonymkode: 26609...dee

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke bedt de jentene, de er mer enn gamle nok til å skjønne hvorfor.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her bør du finne en god løsning. Som noen andre skrev, dette kan gi ringvirkninger som gjør det hele verre, hvis du velger å utestenge kun disse to. Jeg er lærer,og har vært borti lignende. Det ble masse styr og krangling på skolen, og masse kontakt med foreldre.

Enig med det noen andre skriver, at du kontakter hjemmene og ber dem snakke med barna sine. De kan lage avtaler. Oppfører de seg ikke, blir de hentet. Og du følger godt med.

Eller så får du bare invitere noen få. 

Anonymkode: 7ba9b...7e5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De slår, de sparker, de biter og de utstenger alle jentene og setter de opp mot hverandre. Hun ene er under barnevernet og det merkes veldig godt,da hun er sikkelig uhyggelig,nesten skremmende, hun svarer også andre frekt og setter opp hun andre jenta,men hun andre er like ille.

De blir 13 i år, og vi skal be de andre 12 i klassen ,kun jentene altså. Vet kanskje mange mener dette er slemt. Men er det helt greit at 12 13 jenter ikke vil feire pga 2 ?

Fosterforeldrene hennes er veldig hyggelig ,men de har flere barn som er i fosterhjemmet,så de får ikke vert med i bursdag, og hun andre ble nettopp storesøster igjen, så det passer ikke at hun er med heller.

Ja helt i orden! Ditt bsrn bør slippe det på sin egen bursdag! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

De slutter iallefall ikke å oppføre seg sånn om de blir utestengt 🤷‍♀️

Hvordan kan 2 jenter ingen liker lage så store problemer? 
Det høres jo mer ut som flere av jentene i klassen deltar på dette - og dere peker ut disse 2 alene?

Skjønner det er vanskelig, men det beste er vel å ta en seriøs prat med foreldrene på begge sider om INGEN ønsker å ha noe med dem å gjøre.

Men krav om følge ellers bortfaller invitasjon er jo greit - men dette må dere snakke med foreldrene om. 

Uansett vil dette eskalere konfliktnivået noe veldig

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar.

Kanskje det egentlig er best og be hennes 3 nærmeste

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg tenker de er 13år, ikke 6år. 13åringer bør kunne oppføre seg. Nå er hun ene kanskje slik av en grunn da hun er under barnevernet. Men det er likevel ikke andre foreldres oppgave å passe på. Og det skal ikke være sånn at bursdagsbarnet gruer seg. Og her er det jo ikke bare bursdagsbarnet, men resten av jentene. 

Jeg ville sendt en melding og forklart til fostermor/mor. Hadde nok også sendt en melding til lærer da det kan bli en snakkis på skolen. Siden ikke alle er invitert så trenger jo ikke jentene å snakke masse om bursdagen når de er tilbake på skolen. 

Et annet alternativ er jo å invitere kun noen få av jentene. Da blir det ikke så tydelig. 

Anonymkode: 2d6a3...e38

• Liker 12
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...