Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det virkelig være så smertefullt å få tatt en biopsi av livmoren? Innlegget er ikke til for å skremme, jeg må bare høre om flere har opplevd det samme? Og hvilken hjelp ble tilbydd. 

1. gang var i januar 2021. Gyn penslet eddiksyre på livmortappen? (Visstnok normal prosedyre). Det er noe av det mest smertefulle jeg har opplevd. Snakket med flere som aldri har opplevd dette. Prøven ble gjennomført og jeg skulle tilbake til kontroll januar 22.

2. Ny celleprøve tatt, viser at ny biopsi må til. Fanden, lovte meg selv at det skulle ikke bli mer enn første gang. Tok mot til meg å dro på timen allikevel. Tenkte å høre om de kunne fjerne hele livmora i stede (er ferdig med å få barn og nærmer meg overgangsalderen). Det var ikke et alternativ. Men hun kunne forsøke bedøvelse først. Ja ja tenkte jeg, det må vel gå bra. Og det gjorde det for såvidt, litt svie og klyping. Men da hun penslet eddiksyren på gikk det ikke så veldig bra. Er som å få brennende kull dytta oppi. Måtte avbryte og braste ut i tårer. Faen er galt med meg? Kan da ikke være mulig at jeg er eneste i Norge som opplever dette som så j*** smertefullt???? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, jeg syns det var j*vla smertefullt…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok du med lokalbedøvelse?

Jeg tok biopsier med bedøvelse og kjente absolutt ingenting. 

Anonymkode: a8f5b...42c

AnonymBruker
Skrevet

Er den penslingen noe de alltid gjør ved biopsi. Har hatt ett par biopsier og kan ikke si jeg syns det var spesielt smertefullt. Men vet ikke om eddiksyre ble brukt. Høres ikke ut som du har hatt det godt nei.

Anonymkode: a00b6...788

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tok du med lokalbedøvelse?

Jeg tok biopsier med bedøvelse og kjente absolutt ingenting. 

gikk litt fort i svingende her. Så nå at du hadde prøvd det

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg forstod det slik at ved å pensle så de eventuelle endringene bedre. Mulig det er ulik praksis? 

Men det hjelper på merkeligvis å vite at flere opplever det samme. Mulig jeg forsøker en gang til men uten pensling. Må da være bedre å få tatt biopsiene uten eddik enn ikke i det hele tatt. 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Nordama skrev (På 2.5.2022 den 21.53):

Jeg forstod det slik at ved å pensle så de eventuelle endringene bedre. Mulig det er ulik praksis? 

Men det hjelper på merkeligvis å vite at flere opplever det samme. Mulig jeg forsøker en gang til men uten pensling. Må da være bedre å få tatt biopsiene uten eddik enn ikke i det hele tatt. 

Jeg penslet med eddiksyre, og jeg huser det som veldig vondt. Brennende smerte. Vet egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det? Lenge siden nå, men mener jeg hadde et sår eller noe på livmortappen som blødde lett. 
Men det var ikke celleforandring 

Anonymkode: ee162...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...