AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Del Skrevet 2. mai 2022 Åh, jeg holder på bli så frustrert! Vi har avtale med vår 4.kkassing om: -uteklær henges opp når barnet kommer hjem -sekken tømmes og oppvask settes i maskinen -lekser skal gjøres før ipad/tlf bruk (blir låst inn om dette ikke følges) -skitne klær skal puttes I skitten tøyet, IKKE på gulvet -rene klær som legges på senga skal ryddes bort. I tillegg er det 3 ukesoppgaver som skal gjøres som gir 50 kr i ukelønn. Må altså mase om at ting blir gjort, spørre om igjen spørsmål for å få svar, påminne hverdagslige gjøremål som børsting av hår og tannpuss før skole. Hun smører matpakke selv hver kveld, finner fram klær til neste dag , pakker sekken klar hver kveld-men alt det andre da! Er der vanlig å måtte mase på snart 10-åringer? Virker jo like borte som en tenåring i blant.... Vi har 30 min ipad hver dag, så er ikke for mye skjerm heller.... Anonymkode: 05aa6...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Del Skrevet 2. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hun smører matpakke selv hver kveld, finner fram klær til neste dag , pakker sekken klar hver kveld-men alt det andre da! Er der vanlig å måtte mase på snart 10-åringer? Virker jo like borte som en tenåring i blant.... Anonymkode: 05aa6...413 Det er mer enn jeg kunne drømme om at min 10-åring kunne gjort uten å bli mast på! Jeg gjør faktisk mesteparten av det du ramser opp for ham, fordi jeg ikke orker å mase hele dagen. Har liksom nok med å få ham til å gjøre de tingene han må gjøre selv, som lekser, kle på seg, gå på badet... 😅 Han henger opp klærne i gangen ca halvparten av gangene, og han legger skittentøy i kurven, men det er alt han gjør oppfordret. Tror det er ganske vanlig å måtte mase ja... Det er nok en del barn på samme alder som man ikke må mase på også, men de er jo forskjellige. Anonymkode: af7e9...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Del Skrevet 2. mai 2022 Jeg har tre barn fra 1. til 7.klasse. Vi har også ca de samme reglene. De er utgangspunkt for et evig mas fra oss foreldre, og følges sjelden eller aldri av noen av de tre. Vil anta at det er ganske vanlig😉 Anonymkode: 4aea3...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 2. mai 2022 #4 Del Skrevet 2. mai 2022 Høres vanlig ut… Min gutt på samme alder gjør noen av de tingene du nevner uten problem, men oppvask etter måltider han har spist mens han var alene hjemme blir stående på benken og skitne klær legges igjen på baderomsgulvet. Jeg sier fra i blant, men vil ikke være masemamma og prøver å skryte veldig av det han gjør som er bra av den type ting. Min gutt smører ofte sin egen matpakke også, og tror ikke så mange i klassen hans gjør det. Og han går ut med søpla når jeg ber om det, kan støvsuge stua og se etter lillebroren sin osv. Så da kan jeg godt plukke opp noen skitne sokker fra badet. Samtidig som jeg jo ser at han bør trene på å holde orden, siden han er litt rotete av seg… Litt dilemma det der, vil ikke at det skal bli mye sur stemning og syns generelt ikke det er mye rot etter barna, så jeg tar ikke store kamper på det. Og håper han lærer seg å holde ok orden i god tid før han blir voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Del Skrevet 2. mai 2022 Min 13-åring gjør ikke alt det der, (unntatt finne klær og pakke sekk og steller seg selv uten mas), og/men vi har hatt slike avtaler hele tiden. Femteklassingen gjør noe av det, når vi maser og sier i fra. Henge opp jakka og pusse tenner er vel det eneste begge har fått automatikk i til nå. Anonymkode: bb851...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg er lærer for en 4. klasse og kan fortelle at det er helt normalt å være glemsom og ikke huske en slik rekke av gjøremål for den aldersgruppen. Velg dine kamper, sett færre mål og vent til disse er nådd før du eventuelt utvider. Anonymkode: 1493f...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå