Gå til innhold

Hva spiser du når matlysta er dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ritzkjeks og potetgull. 

Anonymkode: 224a1...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Knekkebrød av fullkorn ( uten noe pålegg), farris blandet med litt eplejuice

Anonymkode: cc7bd...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva spiser du når du ikke har lyst på noe? Eller bare lytter du til kroppen og spiser ikke stort?

Hvorfor i all verden skal du spise om du ikke er sugen på noe (om du ikke er syklig undervektig da) ) :klo:  Lytter definitvt bare til kroppen :opplyser:

Når jeg fikk cervezas-19 for noen måneder siden så spiste jeg bare noen granatepler på en uke/halvannen.. Lever fortsatt :Nikke:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Er matlysten dårlig spiser jeg toast med kun ketchup, ost og grillkrydder eller rista brød som jeg dypper i saltet bløtkokt egg. 

Tørt og salt funker ofte for meg hvertfall. 

Under omgangssyke går det i Ritz og Farris med lime/sitron bare for å få noe i meg mellom slagene. 

Likevel er det ikke krise med litt dårlig matinntak noen dager, men det kan gå ut over energien. Prøv å få i deg litt, det er det viktigste. 

Endret av Khloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier alltid å kaste opp når jeg spiser mens jeg er syk, så jeg spiser ingenting. 2 -3 dager uten mat er ikke så ille.

Anonymkode: de690...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Prøver å gå ned i vekt så det er helt greit om den ikke tar det igjen senere. Litt redusert matlyst kunne jeg godt hatt permanent 😛 

Anonymkode: 17797...6d5

Men hvorfor da på jakt etter noe å spise? Er det ikke bare å la kroppen tære litt på reservene?

Sist jeg hadde omgangssyke var det 5 hele døgn der jeg utelukkende drakk vann med litt eplejuice i. Deretter spiste jeg kanskje 4-5 biter av vanlig mat her og der. Kjøtt og annen tungfordøyelig mat klarte jeg ikke på to uker. Så lenge man er normalvektig/overvektig skjer det jo ikke noe annet enn at man blir litt slapp. 

Anonymkode: 180fd...40a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da spiser jeg vafler! Lager en stor røre med masse egg som jeg har i mange dager til morgen, middag og kvelds. 

Anonymkode: 79b7e...0d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Beeblebrox skrev (15 timer siden):

Hvorfor i all verden skal du spise om du ikke er sugen på noe (om du ikke er syklig undervektig da) ) :klo:  Lytter definitvt bare til kroppen :opplyser:

Når jeg fikk cervezas-19 for noen måneder siden så spiste jeg bare noen granatepler på en uke/halvannen.. Lever fortsatt :Nikke:

Fordi jeg er sulten :( Sulten, men kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hvorfor da på jakt etter noe å spise? Er det ikke bare å la kroppen tære litt på reservene?

Sist jeg hadde omgangssyke var det 5 hele døgn der jeg utelukkende drakk vann med litt eplejuice i. Deretter spiste jeg kanskje 4-5 biter av vanlig mat her og der. Kjøtt og annen tungfordøyelig mat klarte jeg ikke på to uker. Så lenge man er normalvektig/overvektig skjer det jo ikke noe annet enn at man blir litt slapp. 

Anonymkode: 180fd...40a

Nei, det er ikke noe galt i å tære på reservene. Men kan være ordentlig sulten selv om matlysta er borte. Høres kanskje rart ut men sånn at magen gnager men føler meg kvalm og har ikke lyst på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre du var undervektig i utgangspunktet trenger du ikke stresse med mat for en kort omgangssyke. Matlysten kommer tilbake når du er frisk igjen, og vekten spretter opp igjen. Husk å drikke nok, og få i deg litt salt. Potetgull, salte kjeks eller farris.

Anonymkode: 135a7...c5d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 12.10):

Med mindre du var undervektig i utgangspunktet trenger du ikke stresse med mat for en kort omgangssyke. Matlysten kommer tilbake når du er frisk igjen, og vekten spretter opp igjen. Husk å drikke nok, og få i deg litt salt. Potetgull, salte kjeks eller farris.

Anonymkode: 135a7...c5d

Stresset ikke med maten. Men var sulten og hadde ikke lyst på noe sunt, så da kunne det fort blitt noe usunt😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...