Gå til innhold

Blir man alltid kalt inn til intervju når man er godt kvalifisert for det man søker på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på en stilling jeg har skikkelig lyst på. Jeg krysser av på alle boksene utenom en på den listen over kvalifikasjoner. Det er heller ikke et må krav, men mer ønskelig med erfaring innen x. Fristen gikk ut 26. Har enda ikke hørt noe..  Kan jeg tenke at det ikke blir intervju? Jeg hadde trodd jeg ville få det. 

Anonymkode: 9b250...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke garantert intervju. Det kommer jo an på hvilke andre som har søkt. Det kan jo være noen/flere som arbeidsgiver vurderer som enda bedre kvalifisert og egnet enn deg.

Anonymkode: 9964e...40f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg fikk en jobb hvor lederen da at han alltid pleide kalle inn en uaktuell for å sammenlikne med de andre 👀

Anonymkode: cbd8b...906

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mange andre søkere det er og hva slags kvalifikasjoner de har. Hvis det er 200 søkere og 20 som er godt kvalifisert, så kan de gjerne ikke kalle inn alle til intervju.

Jeg skjønner at du gjerne skulle ha visst, men det er nok ingen andre enn de du har søkt jobb hos som kan svare på dette.

Anonymkode: f349b...692

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke nødvendigvis komme til intervju, selv om du har alle kvalifikasjonene.

Det er mange faktorer som spiller inn.

- Søknadstekst

- CV

- Referanser og tidligere arbeidserfaring

- Hvor mange de skal kalle inn til intervju.

- Om de er overflytting, eller søkere med fortrinnsrett eller faste stillinger i kommune. 

Kanskje de også lyser ut, fordi de er pliktet, men allerede har funnet kandidat.

Så nei, man bli ikke nødvendigvis kalt inn til intervju, selv om man har alle kvalifikasjonene. Er en del andre faktorer som spiller inn ;)  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, men man har selvsagt større sjans for å bli innkalt dersom man er godt kvalifisert. 

Som andre også sier vil det komme an på hvordan du havner sammenliknet med resten av søkerne. 

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (52 minutter siden):

Nei, men man har selvsagt større sjans for å bli innkalt dersom man er godt kvalifisert. 

Som andre også sier vil det komme an på hvordan du havner sammenliknet med resten av søkerne. 

Fristen gikk ut 26 og jeg har enda ikke hørt noe. Kan kanskje anse slaget for tapt?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor mange andre godt kvalifiserte søkere de kan velge mellom. Vil ikke si at alt håp er ute når søknadsfrist var i forrige uke, men du burde høre noe i løpet av uka hvis du er aktuell til stillingen

Anonymkode: 09907...9fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer an på hvor mange andre godt kvalifiserte søkere de kan velge mellom. Vil ikke si at alt håp er ute når søknadsfrist var i forrige uke, men du burde høre noe i løpet av uka hvis du er aktuell til stillingen

Anonymkode: 09907...9fa

De ber om bachelor + 60 stp I en spesifikk fordypning. Jeg har dette og i tillegg har jeg en relevant mastergrad. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fristen gikk ut 26 og jeg har enda ikke hørt noe. Kan kanskje anse slaget for tapt?

Nei, selvsagt ikke! 

Anonymkode: a6d34...8ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvsagt ikke! 

Hvor lang tid skal jeg gi det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare en uke siden! 🙈 Må jo gi de litt tid til å se gjennom søknadene først også. 

Anonymkode: dbc47...739

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er under en uke siden du søkte. Greit å være spent, altså, men husk at arbeidsgivere har mer å gjøre enn å sitte stille ved pulten sin og vente i spenning på søknadene som har kommet... Det er tusen ting som kan gjøre at de ikke har kalt inn til intervjuer ennå, alt fra arrangementer, kurs og konferanser, mange møter, sykdom, koordinering med flere involverte i prosessen +++ 

Gi det litt mer tid. Det kan gjerne gå en uke til. 

Anonymkode: f9dd7...311

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

VI hadde søknadsproses i fjor sommer. Der tok det nesten 2 mnd fra søknadsfristen gikk ut til vi hadde tid til å sette oss ned å se på bunken, da det skjedde flere ting på en gang som krevde oppfølgng. samt at vi kom  inn i ferieavviklingen. og vi var flere som skulle se på dette sammen. 

Ikke gi opp håpet etter en uke.

Anonymkode: 5e5ee...a9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor lang tid skal jeg gi det?

Kommer helt an på stillingen, sektor (tar lengre tid i det offentlige pga de må følge regelverk) og hvor mange søkere det er. Du ser bare deg selv og din søknad. De som skal gå gjennom søkerbunken kan ha hundrevis av søkere, og så har de mange andre arbeidsoppgaver også. Og så skal gjerne flere koordinere arbeidet også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...