AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Asus ChromeBook? Håper det er ok å spørre her,hvis ikke så slett denne. Gjorde et impuls kjøp hos Elkjøp sist uke men usikker om jeg skal beholde Chromebook.(kommer i dag eller i morgen) Noen som har Chromebook og kan fortelle meg positive og negative ting med en sånn maskin? Virker på meg som det er veldig begrenset hva en Chromebook kan brukes til,og må feks alt av prog/apper kjøpes? Er vant til windows pc så lurer på om jeg burde fortsette med det..... Noen meninger? Anonymkode: 58052...187
Turkis Sau Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Jeg kjøpte en ChromeBook i høst etter å ha hatt Windows-pc i alle år. Satt meg nok ikke godt nok inn i hva det egentlig var før kjøp, jeg skulle bruke den til studier. Den fungerte overhodet ikke til mitt bruk, trenger Office-pakke og fungerende Word. Det var rett og slett helt krise for mitt bruk, og leverte den tilbake etter et par uker, og byttet til en vanlig HP igjen. ChromeBooken er egentlig bare et oppjålet nettbrett med tastatur. Funker fint til browsing og streaming.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Turkis Sau skrev (1 time siden): Jeg kjøpte en ChromeBook i høst etter å ha hatt Windows-pc i alle år. Satt meg nok ikke godt nok inn i hva det egentlig var før kjøp, jeg skulle bruke den til studier. Den fungerte overhodet ikke til mitt bruk, trenger Office-pakke og fungerende Word. Det var rett og slett helt krise for mitt bruk, og leverte den tilbake etter et par uker, og byttet til en vanlig HP igjen. ChromeBooken er egentlig bare et oppjålet nettbrett med tastatur. Funker fint til browsing og streaming. Men du vet at du finner office-pakkene på office.com, hotmail.com osv? Jeg har Chromebook, og bruker det til samme formål som deg. Synes det fungerer helt plettfritt. Men så lot jeg og lar jeg alt skje via nettleseren uansett. Alt jeg eier og har er lagret i skyer uansett. Anonymkode: 55559...a80 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 For øvrig er Chromebook kun en nettleser. Mennesker bruker uansett nettleser til alt dem gjør, med noen unntak. Gaming er unntaket, og old-school bruk av windows for office. Men sistnevnte er en overgangsfase. For å si det på en annen måte: Er du ikke en gamer eller er du ikke en som må bruke eksterne programmer (unntatt office), så kan du fint gå for en Chromebook. Men det er en omstilling i starten. En omstilling du bør starte med mens du har Windows for å se om alt i livet ditt fungerer greit kun gjennom nettleser. Anonymkode: 55559...a80 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Sjekk ‘utløpsdatoen’ for den chrome-book’en du har kjøpt. De automatiske oppdateringene varer bare et visst antall år, som telles fra når modellen er helt ny. Dvs kjøper du en litt eldre modell til en billig penge, risikerer du å kun ha kort levetid igjen på maskinen. https://www.digi.no/artikler/ga-beskjed-om-at-levetiden-pa-helt-nye-chromebook-naermer-seg-slutten/473664 Anonymkode: 85aa8...e1a
Turkis Sau Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du vet at du finner office-pakkene på office.com, hotmail.com osv? Jeg har Chromebook, og bruker det til samme formål som deg. Synes det fungerer helt plettfritt. Men så lot jeg og lar jeg alt skje via nettleseren uansett. Alt jeg eier og har er lagret i skyer uansett. Anonymkode: 55559...a80 Ja jeg vet, men det funket rett og slett ikke for min del. Sikkert mange som det vil fungere helt fint for. Jeg var sjeleglad for å komme tilbake til HP-en.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Takker for alle svar. Leverer nok tilbake da denne maskinen ikke er noe for meg....virker som en iPad er like greit å bruke. Er forresten denne jeg kjøpte som var satt ned til 3500,- via kampanje i forrige uke. https://www.elkjop.no/product/outlet/asus-chromebook-flip-cx5400-14-barbar-pc-i58256/387578 Anonymkode: 58052...187
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 16 hours ago, Turkis Sau said: Ja jeg vet, men det funket rett og slett ikke for min del. Sikkert mange som det vil fungere helt fint for. Jeg var sjeleglad for å komme tilbake til HP-en. Hva var problemet? Har brukt kontorpakkene til både MS og Google i nettleser på jobb og under studier i årevis, aldri savnet noe. Hva er det du mangler? Anonymkode: 8eed6...153 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva var problemet? Har brukt kontorpakkene til både MS og Google i nettleser på jobb og under studier i årevis, aldri savnet noe. Hva er det du mangler? Anonymkode: 8eed6...153 Det er selvfølgelig ikke noe problem i dette. Og ingenting mangler. Å bruke Office som argument mot Chromebook gir faktisk ingen mening. Det blir som å si at du ikke kan bruke Chromebook fordi du savner mailboksen din. Det gir selvfølgelig ingen mening det heller. Ironisk nok så bruker svært mange, og sikkert vedkommende også, Office gjennom nettleseren på tross av at de har Windows, og tror at dette ikke fungerer like greit med Chromebook. Det gjør det selvfølgelig, for det er akkurat det samme. Men det handler vel om holdninger og at gamle vaner er vonde å vende. Anonymkode: 55559...a80 1
Turkis Sau Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var problemet? Har brukt kontorpakkene til både MS og Google i nettleser på jobb og under studier i årevis, aldri savnet noe. Hva er det du mangler? Anonymkode: 8eed6...153 Det har ikke jeg, og jeg foretrekker at de programmene jeg bruker til studier og jobb ligger på selve pcen. Ellers opplevde jeg at word i nettleseren ikke fungerte optimalt, lukket seg i tide og utide, og at den forsvant, lukket seg, tekst hoppet til feile steder når jeg "alt-tab-et" meg fra det ene programmet til det andre. Stress jeg ikke trenger npr jeg bare vil jobbe effektivt og ha kontroll😊 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er selvfølgelig ikke noe problem i dette. Og ingenting mangler. Å bruke Office som argument mot Chromebook gir faktisk ingen mening. Det blir som å si at du ikke kan bruke Chromebook fordi du savner mailboksen din. Det gir selvfølgelig ingen mening det heller. Ironisk nok så bruker svært mange, og sikkert vedkommende også, Office gjennom nettleseren på tross av at de har Windows, og tror at dette ikke fungerer like greit med Chromebook. Det gjør det selvfølgelig, for det er akkurat det samme. Men det handler vel om holdninger og at gamle vaner er vonde å vende. Anonymkode: 55559...a80 Masse manglet på min ChromBook, og jeg mislikte å bruke den. Jeg vil ha alt jeg skal bruke som programmer som ligger i selve pc-en. Det må vel være greit det? Ga CB en måned, og var veldig glad da jeg byttet den inn igjen. Helt flott at andre liker de, jeg er veldig glad for å være tilbake til HP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå