Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg er uføretrygdet og har blitt uplanlagt gravid. Oppdaget for sent til å vurdere abort (jeg har blødninger jeg trodde var mensen, så dere som er her for å megge om at en ufør får barn kan vennligst rygge ut av tråden igjen) barnet er ikke planlagt men absolutt en drøm for meg å bli mamma. 

Jeg har en samboer som har en helt ordinær lønn (22-24000 i mnd) og har nå fått beskjed av NAV at jeg som ufør kan søke engangsstønad. Har sendt spørsmål til nav men fikk tilbakemelding at pga sykdom kunne det ta litt tid å få svar. 

noen som har erfaring med engangsstønad? Skjønt at det er snakk om 90000 (som er MYE penger i min bok) 

kommer alt i en utbetaling? 
holder det med skriv fra legen som bekrefter svangerskap med termin eller trenger jeg noe mer? 

mvh :)

Anonymkode: 12133...dfb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!

Jeg la ved terminbekreftelse fra jordmor, det holdt. Fikk utbetalt ikke lenge etterpå, husker ikke helt hvor lenge. Og så fikk jeg utbetalt mellomlegg noen uker før termin fordi satsen hadde økt i mellomtiden. Men i utgangspunktet én utbetaling ja.

Anonymkode: ce8c4...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan søke etter uke 22. Holder med terminbekreftelse fra lege eller jordmor.

Hele summen kommer i èn utbetaling.

Anonymkode: b56a1...878

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gratulerer!

Jeg la ved terminbekreftelse fra jordmor, det holdt. Fikk utbetalt ikke lenge etterpå, husker ikke helt hvor lenge. Og så fikk jeg utbetalt mellomlegg noen uker før termin fordi satsen hadde økt i mellomtiden. Men i utgangspunktet én utbetaling ja.

Anonymkode: ce8c4...338

Tusentakk for svar og gratulasjon ❤️

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan søke etter uke 22. Holder med terminbekreftelse fra lege eller jordmor.

Hele summen kommer i èn utbetaling.

Anonymkode: b56a1...878

Takk for svar ☺️ Er i uke 24 så er vel bare å få tak i rett bekreftelse og søke da. 

Anonymkode: 12133...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke svaret, men vil bare si gratulerer! ❤️

Anonymkode: 97ccd...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...