Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har konfirmant i år og han spiser ikke marsipan. Har reagert allergisk på en kake med mandler før. Han har da fått velge favorittkaken som selve hovedkaken. Vi vil ha en marsipankake for gjestene. Er det da lurest å pynte den uten tekst? Slik at den ikke blir personlig for han. Altså det tradisjonelle er jo ofte marsipankake med flott pynt/bilde og  evt tekst på. Men denne kommer konfirmanten mest ikke til å spise så da fikk han velge pent pyntet favorittkake. Jeg er egentlig litt tradisjonell når det kommer til høytider så derfor jeg lurer.

Anonymkode: cbdd5...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke noe å si om det er tekst på kaka, selvom han ikke skal spise?

Jeg spiser ikke marsipankake, men det var likevel marsipankake med tekst i min konfirmasjon. Jeg valgte bare å ikke spise den.

Er da virkelig ikke verre enn det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare valgt en helt vanlig pyntet marsipankake da. Ingen problem :) Det holder lenge med en ekstra pent pyntet "konfirmasjonskake".

Anonymkode: 45487...1fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tradisjonelle er vel maks noe tekst og blomsterpynt, jeg tror det er minst like flott med bare ekstra mye blomsterpynt på kaka! Skriv teksten rundt på kakebordet med pyntebokstaver/plakater etc i stedet! Om du på død og liv vil ha tekst, er det mulig å ha det på den kaken han skal spise?

Ps: bilde på kaka er ikke kult etter min mening

Anonymkode: f0493...efd

• Liker 1
Skrevet

Føler marsipankake er den typiske kaken hvor det står gratulerer til konfirmanten e.l. En marsipankake blir fort en «hovedkake» uansett. Så kan fint stå noe der. Konfirmanten bryr seg trolig lite om hva som er hovedsaken så lenge han får velge favoritten i tillegg. 

Skrevet (endret)

Har tenkt å ha tekst på favorittkaka. Var bare om det blir "forvirring" om det blir flere "hovedkaker".

Endret av Turjenta123
Skrevet
Turjenta123 skrev (10 minutter siden):

Har tenkt å ha tekst på favorittkaka. Var bare om det blir "forvirring" om det blir flere "hovedkaker".

Med mindre det er bryllup så trur jeg ikke «hovedkake»  så veldig nøye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Altså det tradisjonelle er jo ofte marsipankake med flott pynt/bilde og  evt tekst på.

Å kalle dette tradisjonelt er vel å ta litt hardt i. Jeg ville heller kalt det moderne eller populær.

Anonymkode: 0f178...156

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Å kalle dette tradisjonelt er vel å ta litt hardt i. Jeg ville heller kalt det moderne eller populær.

Anonymkode: 0f178...156

Ok. Populære ja. Moderne er de høye kakene eller avanserte temakakene etter min mening.

Anonymkode: cbdd5...147

AnonymBruker
Skrevet

«Hovedkaka», nå måtte jeg le.

Anonymkode: ac863...663

Skrevet

Jeg er ingen mesterbaker, men kan du bruke fondant i stedet for marsipan? Er ikke nøtter i den.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke kake engang. Vi har utvalg av dessert. Hotel. 

Anonymkode: c0f49...79d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke marsipan jeg heller, men konfirmasjonskaka mi var en marsipankake med både tekst og bilde🙈 null problem! Det var nok av andre alternativ å velge i for å si det sånn

Anonymkode: 78072...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...