Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen vits i det? Jeg vet at eggløsning har vært så vet ikke hvor mye vits det blir for meg å ta en angrepille 1-2 dager etter eggløsning. Hva er sjansen å bli gravid 1 dag etter eggløsning.

Anonymkode: ac625...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt pilla uansett. Better saft than sorry 😅 Dagene rundt EL er det jo stor sjanse for at det klaffer.

Anonymkode: 678d2...7f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde tatt pilla uansett. Better saft than sorry 😅 Dagene rundt EL er det jo stor sjanse for at det klaffer.

SAFE**

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vet.  Var sikker på  at det var på den trygge perioden,tok veldig feil.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel omtrent 20% sjanse for graviditet hver måned dersom alt er normalt (?). Ypperlig sjanse både før, under og like etter eggløsning! Man ber jo om graviditet dersom man bruker «trygg periode» som prevensjon 😂

Anonymkode: d6371...6d3

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Men om eggløsning allerede har vært, så er man jo ikke mer safe med en angrepille? I og med at den hindrer eggløsning?

Anonymkode: 1ab3e...743

AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen skal hindre eggløsning og har dermed ikke effekt om den tas etter eggløsning. Husk og at sæd kan overleve flere døgn intravaginalt etter samleie. Er du usikker på eggløsning kan du ta pillen "for å safe", men har eggløsning vært så vil den som sagt ikke ha effekt. Om du er sikker på at du hadde eggløsning før du hadde ubeskyttet sex/evt kondomet sprakk o.l,  ta graviditetstest om 3 uker, og book time hos fastlege/gyn klinikk om du har behov for dette. Husk å teste for seksuelt overførbare sykdommer om det skulle være tvil om status. 

Les mer på sexogsamfunn.no

Anonymkode: e3c51...26e

AnonymBruker
Skrevet

Om du er sikker på at eggløsning har skjedd, vil ikke angrepille ha noen effekt. Egget lever i alle fall ca 24 timer etter at det slipper, så samleie dagen etter eggløsning kan absolutt lede til graviditet.

Det er mulig å sette in kobberspiral som nødprevensjon opp til 5 døgn etter samleie (https://sexogsamfunn.no/prevensjon/kobberspiral/), det er mye sikrere enn angrepille. Ville vurdert det om du virkelig ikke vil bli gravid nå (og da har du muligheten til å beholde spiralen og ha langvarig prevensjon også). 

Anonymkode: c2536...38a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det noen vits i det? Jeg vet at eggløsning har vært så vet ikke hvor mye vits det blir for meg å ta en angrepille 1-2 dager etter eggløsning. Hva er sjansen å bli gravid 1 dag etter eggløsning.

Nei, da det eneste en angrepille er til for, er å utsette eggløsningen. Hvis du er 100% sikker på at eggløsningen allerede har skjedd, så er det bare sløsing med penger og unødvendig tukling med syklusen, da angrepiller kan føkke til syklusen din ganske så kraftig, siden de består av en "overdose" med hormoner.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg tok en angrepille idag. Farmasøyten sa at den hindrer egget i å feste seg og vil ha effekt selvom eggløsning har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...