AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Jeg vet jo at sånt varierer veldig. Men er det vanlig at det blir mindre sex med årene? Vi er nå midt i 50-årene. Har vært sammen siden vi gikk på videregående. Vi er glade i hverandre, legger oss inntil hverandre nakne om kvelden og kysser daglig med tunge. Men sexen blir det mindre og mindre av. Det er ikke sååå lenge siden at vi lå med hverandre tre-fire ganger i uken, men så gikk det gradvis over til to og forleden kom jeg på at den nye normalen var én gang pr. uke, f.eks. en av morgenene i helgen. Unntaksvis to ganger, men jevnt over én gang. Jeg tenker jo på det, men hvis det er "vanlig" trenger det jo ikke å være noe problem. Sammen i 36 år, blitt 54-55 år, og ellers glade og kjærlige. I går tok jeg ham i munnen på kjøkkenet da han kom i slåbrok fra dusjen, så det er ikke noe i veien med forholdet vårt. Det er bare dette med sexen. Jeg liker liksom ikke at vi er i ferd med å slutte å ha sex. Og jada, vi kan "gjøre noe med det", men hvorfor skal vi stresse med pliktsex for at vi liksom skal levere på et skjema? Mange rare tanker om dette. Noen i samme situasjon som har noen erfaringer eller meninger? Anonymkode: 0dbc9...868 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Dersom min normal er 1-2 ganger i uken etter fylte 50 år så er jeg meeget fornøyd. Vi er tidlig i 30-årene nå og normalen er 2-3 ganger i uken, og lever godt med det. Blowjob på kjøkkenet har jeg aldri fått, så for min del høres det ut som dere lever livet. Anonymkode: 54ea4...cca 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Spiller det egentlig noen rolle hva som er vanlig eller hvordan andre paar har det? Det som teller, er jo at dere to har det bra. Snakk med mannen, sørg for å være ærlige om ønsker og forventninger. Hvis 1xpr uke er passelig for begge, så er det jo det eneste som betyr noe. Anonymkode: 90f9b...c65 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiller det egentlig noen rolle hva som er vanlig eller hvordan andre paar har det? Ja, egentlig. I hvert fall litt. Følelsen av "normalitet" hjelper. Da blir det ikke slik at vårt forhold "dør seksuelt", litt etter litt. Hvis dette er helt alminnelig, også for par som er glade i hverandre, blir det mindre stress og mindre å bruke tankene på. Anonymkode: 0dbc9...868
sicario Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, egentlig. I hvert fall litt. Følelsen av "normalitet" hjelper. Da blir det ikke slik at vårt forhold "dør seksuelt", litt etter litt. Hvis dette er helt alminnelig, også for par som er glade i hverandre, blir det mindre stress og mindre å bruke tankene på. Anonymkode: 0dbc9...868 Normalen handler ikke om 1 eller 3 ganger i uken. Spennet over hva som er normalt er enormt. 3
Trolltunge Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Det optimale er at begge to er fornøyd. Normalt er fra daglig til et par ganger i året, eller ikke sex overhodet. Hyppighet kan også svinge. Ja det høres normalt ut, og som dere har et godt forhold. ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Vi har vært sammen i 30 år og sexlivet har endret seg mye. Jeg som mann har langt større sexlyst enn henne, og nå har det gått 4-5 uker siden sist gang 🙁 Dette tærer voldsomt på min selvfølelse og følelsene for henne. Hun skylder på jobb og dårlig søvn. Jeg kunne vært fornøyd med 1-2 ganger i uka, men det er lenge siden frekvensen var så høy. Hun er heller ikke så villig til å endre noe av det vi har. Sexen er så forutsigbar og kjedelig. Fast dag, fast tid når det først skjer noe. Jeg har et tenningsmønster som er svært vidt, men for henne holder det med vaniljesex. Tror ikke hun er utro om noen mener det. Vi har åpen telefon og SoMe for hverandre. Anonymkode: 76ba9...858 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Ts hadde jo aldri skrevet innlegget, om hun ikke hadde vært bekymret. I hennes hode har hun plottet en kurve, og den sier jo at neste steg er annenhver uke, før det dør ut. Dette er noe du bør snakke med mannen om. Kanskje er det så enkelt som en testosteronbehandling, hvis han ikke har andre fysiske problemer. Anonymkode: 1773d...cad
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Hva skjer om du selv tar mer iniativ da? Anonymkode: 5817a...547
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet jo at sånt varierer veldig. Men er det vanlig at det blir mindre sex med årene? Vi er nå midt i 50-årene. Har vært sammen siden vi gikk på videregående. Vi er glade i hverandre, legger oss inntil hverandre nakne om kvelden og kysser daglig med tunge. Men sexen blir det mindre og mindre av. Det er ikke sååå lenge siden at vi lå med hverandre tre-fire ganger i uken, men så gikk det gradvis over til to og forleden kom jeg på at den nye normalen var én gang pr. uke, f.eks. en av morgenene i helgen. Unntaksvis to ganger, men jevnt over én gang. Jeg tenker jo på det, men hvis det er "vanlig" trenger det jo ikke å være noe problem. Sammen i 36 år, blitt 54-55 år, og ellers glade og kjærlige. I går tok jeg ham i munnen på kjøkkenet da han kom i slåbrok fra dusjen, så det er ikke noe i veien med forholdet vårt. Det er bare dette med sexen. Jeg liker liksom ikke at vi er i ferd med å slutte å ha sex. Og jada, vi kan "gjøre noe med det", men hvorfor skal vi stresse med pliktsex for at vi liksom skal levere på et skjema? Mange rare tanker om dette. Noen i samme situasjon som har noen erfaringer eller meninger? Anonymkode: 0dbc9...868 Kvinneguiden bør ikkje vera rettningsgjivende for din, og andres sexvaner. Det er selvsagt du, og din partner som fører dialog om sexen mellom dere, og vert å minne om at det er ikkje noe som heter "vanleg", og du lever ikkje opptil eit forventningspress. Du er en kvinne midt i 50 årene, og som har vert bundet 36, og har dermed noen ærfaringer som "høyst sansynleg" ligg over igjennomsnittet av KG lesere. Anonymkode: fe392...273
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva skjer om du selv tar mer iniativ da? Ja, det kunne vi vel begge gjøre. For dette ansvaret er vi sammen om. Det er bare det at om kvelden liker vi å sove, om morgenen skal vi opp på jobb, gjennom ettermiddagen tenker vi ikke på det, og sånn er det. Kanskje det er så enkelt som at vi begge er komfortable med hvordan ting er, at vi egentlig har det bra slik det er, og at disse tankene er knyttet til forventinger basert på alt som står i blader og aviser? Anonymkode: 0dbc9...868
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Ja det er vanlig. Etter 5 år forhold (begge i 30-årene) kan jeg telle på en hånd hvor ofte vi har sex i året 😂 Men det er helt greit for meg, vi er ofte for trøtt om kvelden og fyller dagene med andre meningsfulle ting 🙂 Anonymkode: ae4a7...45d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det kunne vi vel begge gjøre. For dette ansvaret er vi sammen om. Det er bare det at om kvelden liker vi å sove, om morgenen skal vi opp på jobb, gjennom ettermiddagen tenker vi ikke på det, og sånn er det. Kanskje det er så enkelt som at vi begge er komfortable med hvordan ting er, at vi egentlig har det bra slik det er, og at disse tankene er knyttet til forventinger basert på alt som står i blader og aviser? Anonymkode: 0dbc9...868 Sexualmoralen har endret seg, og det takket vera all fokusen på sex igjennom blader, aviser, "kvinneguiden", og vår digitale verden. Sexualopplysning er viktig, men mange har fått konspirasjonsteorier om at alle andre har både oftere, og bedre sex Anonymkode: fe392...273
Resignert Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Sexualmoralen har endret seg, og det takket vera all fokusen på sex igjennom blader, aviser, "kvinneguiden", og vår digitale verden. Sexualopplysning er viktig, men mange har fått konspirasjonsteorier om at alle andre har både oftere, og bedre sex Anonymkode: fe392...273 En ting er ihvertfall sikkert, alle har ikke like god sex. Og en og samme person har ikke like god sex med alle partnere opp gjennom årene, enten det er snakk om 2 eller 50. For min egen del har det vært et spenn fra 1/10 til 10/10, dessverre mest på den lavere delen av skalaen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 Jøss midt i 50 årene og kliner med tunge, har oralsex og sex 1-2 ganer i uka. Tipper det kom seg etter barna flytta ut eller? Anonymkode: efaab...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå