AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Til dere som ikke kan hjelpe meg eller har noe ok å si, vær så snill å ikke svar og scroll videre. Dette er tøft nok fra før. Jeg ønsker ikke å gå nærmere inn på hvorfor farskap er ukjent. Jeg lever med laveste trygd fra nav og får hjelp til bostøtte og har dobbel barnetrygd, men jeg skal også søke om bidragsforskudd men nav godkjenner ikke søknaden uten at far er kjent og skjema fylles ut der hvor far skal skrives. Er det noen andre som er eller har vært i samme situasjon og som vet hvordan jeg kan få dette godkjent hos nav? Nav skriver at de krever at jeg møter opp hos de og det er ok, men hva krever de? Hva må jeg ha med meg? Anonymkode: 96de3...9f0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Vet ikke hvordan det er nå, men kjenner til at ei på 80 tallet hadde flere aktuelle fedre, og alle de måtte ta DNA sånn at farskapet ble kjent. Anonymkode: e0866...9a7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke hvordan det er nå, men kjenner til at ei på 80 tallet hadde flere aktuelle fedre, og alle de måtte ta DNA sånn at farskapet ble kjent. Anonymkode: e0866...9a7 I min situasjon er det ikke aktuelt med dna eller å finne far på noen måte. Så hva krever nav av dokumentasjon da? Anonymkode: 96de3...9f0 1
Karma91 Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet ikke hvordan det er nå, men kjenner til at ei på 80 tallet hadde flere aktuelle fedre, og alle de måtte ta DNA sånn at farskapet ble kjent. Anonymkode: e0866...9a7 Altså, hun vil jo ikke finne faren... er jo søknadene i nav som krever info om barnefar, går ikke å trykke videre på de før info er utfylt. Som permisjon søknad får eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 I dette tilfellet må du bare bite tennene sammen og gjøre det riktige for barnet ditt, og det er å tenke på fremtiden og oppveksten. Det betyr at du må oppgi mulige fedre og DNA tester. Det er tøft, men det må gjøres , og livet går videre etter dette., men da får barnet ditt bidrag og både du og barnet vet hvem som er far Anonymkode: 0e852...1ce 11 2
GammelKaktus Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Hvis du ikke vil oppgi far så må du vel bare si du ikke vet navnet. NAV kan jo ikke trylle det frem. Men helt stuereint er det ikke. Tenker du må skrive en erklæring der du sier du ikke vet navnet, var en ons eller noe. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Karma91 skrev (Akkurat nå): Altså, hun vil jo ikke finne faren... er jo søknadene i nav som krever info om barnefar, går ikke å trykke videre på de før info er utfylt. Som permisjon søknad får eksempel. Hvis hun ikke vil finne faren og levere dokumentasjon som Nav krever, får hun få seg jobb og klare seg uten Nav da. Anonymkode: e0866...9a7 16
Karma91 Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvis hun ikke vil finne faren og levere dokumentasjon som Nav krever, får hun få seg jobb og klare seg uten Nav da. Anonymkode: e0866...9a7 Skjerp deg.. du vet da ikke hvorfor hun er på nav.. kansje hun er syk... Å hva om barnefar ikke vil signere? Da er an jo like langt... barn har da like mye krav på stønader om de har far eller ikke... 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Hei trådstarter! NAV krever svar på mulige fedre, det er bestemt at det skal være slik. De kan likevel ikke nekte deg en annen beskrivelse. Typ, du var på byen, traff en ukjent mann, dere hadde sex, og det er det du vet. Du vet ikke navn, hvor han var i fra, jobb eller noe som helst. Anonymkode: db872...567 4 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Syns det er dårlig å ikke oppgi mulige fedre. Barn har rett til å kjenne til sitt biologiske opphav. For barnets beste, både økonomisk og psykologisk, bør du være interessert i å finne ut hvem som er biologisk far til barnet. Anonymkode: ddf47...1dd 14 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Karma91 skrev (Akkurat nå): Skjerp deg.. du vet da ikke hvorfor hun er på nav.. kansje hun er syk... Å hva om barnefar ikke vil signere? Da er an jo like langt... barn har da like mye krav på stønader om de har far eller ikke... Man kan ikke bare nekte å signere på farskapet og slippe unna med det. Hvis han nekter, så får han beskjed om å ta DNA, og hvis han ikke gjør det frivillig, kan det ende med at han blir hentet av politiet og kjørt til sykehus for testing. Anonymkode: e0866...9a7 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Om du ble voldtatt av en ukjent som førte til en graviditet så må du informere om det, uansett hvor jævelig det er. Anonymkode: afc52...f3a 9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns det er dårlig å ikke oppgi mulige fedre. Barn har rett til å kjenne til sitt biologiske opphav. For barnets beste, både økonomisk og psykologisk, bør du være interessert i å finne ut hvem som er biologisk far til barnet. Anonymkode: ddf47...1dd For ikke å snakke om helsen. Hva om barnet får helseproblemer/ sykdom som er arvelig? Anonymkode: e0866...9a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syns det er dårlig å ikke oppgi mulige fedre. Barn har rett til å kjenne til sitt biologiske opphav. For barnets beste, både økonomisk og psykologisk, bør du være interessert i å finne ut hvem som er biologisk far til barnet. Anonymkode: ddf47...1dd Du aner jo ikke om dette dreier seg om en overfallsvoldtekt eller en ons på toalettet på byen, dritings og husker ingenting. Burde være lov å ha ukjent far, så får heller barnet sende dna til myharitage når hen blir 18 Anonymkode: ccdff...c1d 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 Atter en gang klarer ikke folk å holde seg til trådens tema men må synse og mene noe om ting de ikke har noe med. Ta har ingen forklaringsplikt for dere. Ta dere sammen. ts, du må nok møte opp på NAV fordi dataprogrammet ikke lar deg gå videre uten at visse ting er fylt ut. Har ikke vært borti dette nøyaktig, men tipper du må fylle it papirskjema som de behandler fysisk. Anonymkode: 52268...2ae 11 1
Gjest Adobyen Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 Det kan også være en sydentur. Ikke noe vi skal stikke nesene våre i.
Brunhilde Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Hvis du (som du kanskje allerede har gjort) går inn på nav.no og bruker søkefeltet og skriver "ukjent far" så får du opp ganske mye informasjon, og der står det blant annet dette: Sitat Hvis NAV ikke har fastsatt bidraget, kan du likevel har rett på bidragsforskudd hvis farskapet til barnet ikke er fastsatt Lykke til, ts, det order seg sannsynligvis etter et besøk på NAV.-kontoret ditt. 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Du bare søker om ordinært bidrag og skriver ukjent far. Du får så brev om at NAV åpner farskapsak. For min del var ikke det aktuelt da far er donor. Måtte likevel innom NAV og fylle ut et skjema. Fikk veiledning gjort på 5 min. Anonymkode: b3fd7...532 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bare søker om ordinært bidrag og skriver ukjent far. Du får så brev om at NAV åpner farskapsak. For min del var ikke det aktuelt da far er donor. Måtte likevel innom NAV og fylle ut et skjema. Fikk veiledning gjort på 5 min. Anonymkode: b3fd7...532 Trodde seriøst ikke nav betalte bidrag fra statskassen når man har benyttet donor og blitt selvbestemt alenemor?!?? Burde tatt utgiftene selv. Anonymkode: b1ab6...683 17
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 For noen korttenkte folk som svarer her inne! En som står meg svært nær har også oppført far ukjent. Vi vet alle hvem han er, men når han prøvde å drepe både mor og barn (mens mor var gravid) så ble hun anbefalt å skrive far ukjent på alle papirer, slik at «far» ikke fikk innsyn i noe som helst. Politet sa det til og med. Barnet er nå født og har det fint med mor. Her svarer folk som om at d kun er en årsak til at noen velger far ukjent. Ta dere sammen! Kan være gode grunner til at far faktisk står som ukjent! Anonymkode: b537c...cf3 13 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå