Gå til innhold

Holdbarhet på rester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde kyllinggryte til middag på lørdag og det ble igjen rester. Det er snakk om ris og kyllinggryte som er oppbevart i kjøleskap, hvor lenge kan dette trygt spises? 

Anonymkode: c0d93...d2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lagde kyllinggryte til middag på lørdag og det ble igjen rester. Det er snakk om ris og kyllinggryte som er oppbevart i kjøleskap, hvor lenge kan dette trygt spises? 

Det kommer selvsagt an på hvor fort det ble nedkjølt.

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (Akkurat nå):

Det kommer selvsagt an på hvor fort det ble nedkjølt.

Ganske umiddelbart etter at vi var ferdige med å spise.

Skrevet

Jeg hadde spist det i dag, men om jeg skulle spare lenger ville jeg nok fryst det ned. 

AnonymBruker
Skrevet

I og med at det er kylling ville jeg spist den senest til middag i dag. Det sagt, mannen tar ofte reser som har ligget 4-5 dager, og har aldri blitt syk. Så er nok jeg som er i overkant forsiktig. 

Anonymkode: 9e891...f3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

3 dager går helt fint. Var det ikke ris i? Til den lukter eller smaker dårlig.

Anonymkode: ac444...9a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I og med at det er kylling ville jeg spist den senest til middag i dag. Det sagt, mannen tar ofte reser som har ligget 4-5 dager, og har aldri blitt syk. Så er nok jeg som er i overkant forsiktig. 

Anonymkode: 9e891...f3f

Kyllingen er ikke problemet. Dårlig kylling lukter dårlig kylling. Dårlig ris lukter spiselig ris, så risen er problemet.

Anonymkode: ac444...9a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...