Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann ønsker at henholdsvis min bestevenninne og hans bestekonpis skal være faddere for vårt barn. Min bestevenninne er gift, og hennes mann har blitt veldig god venn med min mann. Sånn sett ønsker vi at også han skal være fadder for vårt barn. Bestekompisen til min mann er forlovet. Verken jeg eller min mann har noe særlig relasjon til henne - vi opplever henne litt som en isdronning. 

Blir det merkelig om vi velger min bestevenninne, hennes mann og min manns bestekompis som faddere, men ikke bestekompisens forlovede? Vi kan som sagt "forsvare" det med at min mann og bestevenninnens mann har blitt veldig gode kompiser. 

Anonymkode: 10ff9...f49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir merkelig. 

Anonymkode: cf174...bd3

AnonymBruker
Skrevet

Nei helt opp til dere. Hadde aldri valgt en fadder for å gjøre andre fornøyde. Hadde kun basert det på hvem vi ønsker som faddere for vårt barn.

Anonymkode: 33731...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det blir virkelig ikke merkelig! Kan ikke velge en fadder fordi en person er sammen med noen.. Jeg hadde ALDRI valgt forloveden til svogeren min som fadder til mine barn, det hadde heller ikke min mann ønsket. Hun er teknisk sett tante til barnet vårt, hans forlovede er ingenting til deres barn

Anonymkode: b70db...9ac

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt greit.

Som den nye forloveden hadde jeg uansett vært letter over å ikke bli spurt.

Anonymkode: c2e86...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart😊

Anonymkode: c1aa5...263

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt bestevenninne og bestekompis, altså begge uten partnere. At de har partnere har null relevans. Partnerskap er heller ikke noe som trenger å vare evig. Tenk hvis bestekompisen gjør det slutt med partneren, og så er hun også fadder til barnet deres inn i evigheten, på tross av samlivsbrudd....

Så velg de nærmeste, og slutt å føl at noen "bør" inviteres til faddere. Fadderskap er ikke en samvittighetsinvitasjon.

Og absolutt ALLE, også partnere, forstår at det er kun bestevenninne og bestekompis som var ønsket om faddere. 

Anonymkode: 67189...6ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...