AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Vi hadde bedre råd før, men diverse har gjort at jeg nå sitter og har det trangere enn noen gang selvom jeg jobber så mye jeg kan, jeg er vel det man kaller working-poor. Det resulterer i at jeg ikke har penger til noe annet enn det aller viktigste som mat og bo, og såvidt det. Nå trenger såklart yngste barnet veldig mye, som både nye sko, og sykkel, men sykkel er det viktigste. De skal ha utallige med sykkeldager på skolen fremover i både gymmen og turdager, og sykkelen hun har har blitt alt for liten sånn at den også er litt ubehagelig å sykle på. De fleste av de andre i klassen har god råd og har store flotte sykler, og barnet mitt skammer seg. Jeg er lei meg og hadde tenkt uansett hun skulle få ny sykkel i år, og har de siste månedene sjekket finn med jevne mellomrom uten å være heldig. Jeg har ikke bil lengre, og kan ikke hente hvor som helst. Var å så på en sykkel for noen dager siden der sykkelen egentlig viste seg å ha sprukne dekk, være i dårlig stand og en haug av rust, så jeg kjøpte den ikke. Jeg må liksom gå i den prisklassen jeg har råd, og det er ikke stort å finne da tydeligvis. Idag skulle de ha sykkeldag igjen og jeg ser jenta mi sykle avsted skamfull og jeg ender opp med å gråte stille tårer. Jeg kjenner ingen jeg kan låne en bedre sykkel av heller. Jeg føler meg så misslykket. Eldste må heldigvis ikke bytte ut noe på en stund, da jeg var heldig å fant sykkel til han til billig i fjor. Jeg synes det er så vanskelig når det blir så tydelig på skolen at min yngste har lite, og føler på presset selvom det er normalt å ha sykkel. Neste uke skal de også ha sykkelsjekk med godkjenning eller ikke av sykkel og jeg merker jeg gremmes selv. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, jeg er bare lei meg og trengte å få det ut. Anonymkode: f5fa9...dfa 11
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Hvor er far? Bidrag? Bor dere dyrt? Mye i strøm? Nå er det mange som sliter. Folk i full jobb også. Strømpriser på 5000 pr mnd og mer. Renta stiger, maten og bensin. Det er flere fremover som vil merke økonomien skranter. Pøs på med omsorg og å bli sterk i seg selv. Vi trenger ikke all det materialistiske for å bli lykkelige. Anonymkode: 11415...ad1 4 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Har du lagt ut annonse på finn? Kanskje du kan skrive at datteren trenger ny sykkel, at du ikke har så god råd, men at du kan betale litt for sykkelen? Er jo mange mennesker som kanskje vil hjelpe deg litt på veien. Kanskje du kan få en sykkel til en rabattert og god pris. Anonymkode: 4712f...6ca 16 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Du vet at denne tråden kommer til å gjøre deg mer mislykket? føler trolleritrollera på dette... Ønsker du heller en debatt om økonomi og foreldre? Anonymkode: 0b2c9...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Nå er det loppemarkeder overalt her hver helg (Oslo-så mange skoler). Masse barnesykler. Anonymkode: 59f92...517 4 1
flusa Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 På fb fins det slike arvesider,kanskje du kan arve både klær,sko og tilogmed en fin sykkel der?🌸 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Det ee ikke den dårlige sykkel eller sko ungene husker. Det er det omsorg og kjærlighet du ga de. Vært der du er og du overlever. Vær kreativ og vær stolt av deg selv . Du klar det. Finn er gull og bruk lånebutikken til bymisjonen. Det er mange som må og gjør det . Og tenk på den måten du sparer miljø ved å ikke kjøpe nytt. Anonymkode: 715f5...638 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Stakkars barn 😔 Anonymkode: b1977...e4c De overlever helt fint og lærer ofte og bli snille og dele goder . Og lærer hvordan man takler livet. Og blir ikke sure folk som slengt sure unødvendig kommentarer. Anonymkode: 715f5...638 12 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De overlever helt fint og lærer ofte og bli snille og dele goder . Og lærer hvordan man takler livet. Og blir ikke sure folk som slengt sure unødvendig kommentarer. Anonymkode: 715f5...638 Feil. Anonymkode: b1977...e4c 3
SkjultBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Har kommunen en utlånsordning for fritidsutstyr? Her i kommunen kan man låne det meste, både skøyter og ski og sykkel til slike anledninger. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Finnes det hjelpegrupper i din kommune? Her er det en gruppe som hjelper familier med dårlig råd. Om de trenger spesielle ting finnes det en Facebook side der en kan be administratorene om å spørre slik at en ikke trenger å gå ut med fullt navn. De har også et lager med ting. Ellers har som nevnt over mange kommuner Bua som låner ut fritidsutstyr, men er ofte for en begrenset periode. Men kan hjelpe på sykleldager da. Anonymkode: 0bc26...432 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 Rart at skolen har så mye opplegg med sykler da. På min skole har vi fått beskjed om at vi ikke kan ha opplegg der det kreves at elever skal ha slikt utstyr, uten at vi kan stille med utlån til de som ikke har. Vi har skøyter og ski til utlån, men ikke sykler, så sykkeldag kan ikke vi ha. Jeg kjøpte forøvrig sykkel til min datter på loppemarked nå, den er ikke helt i topp stand, men vi skal fikse den sammen. Tenkte vi kan bruke litt rustfjerner og spraye den i ønsket farge. Anonymkode: 5b84a...acb 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Kan du skrive ca. hvor du bor og hva slags sykkelstørrelse du trenger? Det er sikkert noen her som har en sykkel stående de ikke bruker. Anonymkode: 57c01...58a 6
Summeer Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 Kan setet justeres på storebrors sykkel så lillesøster kan låne på sykkeldag? Ikke en ideell løsning over tid, men akkurat nå starter sykkelsesongen, så om noen uker begynner folk å selge unna syklene som barna har vokst fra når de nyinnkjøpte er i hus, og det er kanskje lettere å finne noe? 1
Bie-damen Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du skrive ca. hvor du bor og hva slags sykkelstørrelse du trenger? Det er sikkert noen her som har en sykkel stående de ikke bruker. Anonymkode: 57c01...58a Støtter denne! Send pm, kanskje jeg kan hjelpe. 4
AprilLudgate Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det ee ikke den dårlige sykkel eller sko ungene husker. Det er det omsorg og kjærlighet du ga de. Vært der du er og du overlever. Vær kreativ og vær stolt av deg selv . Du klar det. Finn er gull og bruk lånebutikken til bymisjonen. Det er mange som må og gjør det . Og tenk på den måten du sparer miljø ved å ikke kjøpe nytt. Anonymkode: 715f5...638 Jeg har og vært der som barn og husker jo alt en ikke kunne delta på? 🤷♀️ Men ja, du må oppsøke organisasjoner i din region. BUA eller liknende om det finnes til slike dager, BlåKors, Hjelptilåhjelpe(?) osv. Leste nettopp en sak nå hvor direktøren for et inkassobyrå forteller om eksploderende pågang, og dette er folk som deg. Gikk akkurat rundt før, men ikke lengre. Hent matkasser der du kan, benytt deg av alt som finnes av tilbud. Endret 2. mai 2022 av Fløff
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Det er masse sykler, utstyr og annet opprinnelig dyrt som gis bort gratis på finn og på facebook, handler mest om å følge med. Anonymkode: 26965...571
Kanelisvingen Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 Bie-damen skrev (1 time siden): Støtter denne! Send pm, kanskje jeg kan hjelpe. Jeg vil også gjerne hjelpe 😍 send pm 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det ee ikke den dårlige sykkel eller sko ungene husker. Det er det omsorg og kjærlighet du ga de. Vært der du er og du overlever. Vær kreativ og vær stolt av deg selv . Du klar det. Finn er gull og bruk lånebutikken til bymisjonen. Det er mange som må og gjør det . Og tenk på den måten du sparer miljø ved å ikke kjøpe nytt. Anonymkode: 715f5...638 Ah, det der er en sannhet med modifikasjoner dessverre. Barn trenger faktisk mer enn luft og kjærlighet. Enig i at det ikke er viktig med nye, dyre og flotte ting, men noe så enkelt som å ikke i det hele tatt ha en sykkel som passer, det an det godt være de husker. Barn føler fort på utenforskap. til ts. Hvor i landet bor du og hvilken størrelse sykkel trenger du? Kanskje noen kan hjelpe med kjøring i hvert fall? Anonymkode: a578f...15f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå