AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hva tenker dere om samboer som vil dra på kompis tur for å feste? Er dette noe dere ville tenkt var innafor, snakker om 1-2 uker. Litt bakgrunn: vi har barn på vei, som ventes i sommer. Samboer lurte på hva jeg syns hvis han feks skulle reist på tur 1-2 uker med kompiser for å feste i Spania neste år? Jeg synes kanskje 1-2 uker er lenge for festing alene når man har samboer og barn hjemme som venter. Han er 30 år og jeg er 23 år, men han er nok litt mer umoden for alderen enn hva jeg er. er jeg urimelig som tenker dette ikke er helt innafor? Han sa det var opp til meg at han ikke ble lei seg om jeg sa nei, men han hadde vurdert det da sist de hadde sånn type ferie var før corona. Anonymkode: 06896...414
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Klart det, og så drar du på 2-ukers ferie mens han er hjemme aleine med babyen. Anonymkode: 9d25c...ad6 11
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Synes det er helt utafor. Bruke så mye tid av ferien for å feste som om han var singel. Det blir lite ferie med familien, som burde vært førsteprioritet. Anonymkode: 0bb44...37d 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Jeg hadde ikke tolerert det. Anonymkode: e32e5...954 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Hvordan er det med økonomi og ferieuker? Verken mannen eller jeg ville brukt så mye av ferieukene og penger på festing. Det ville også vært uaktuelt å dra vekk fra partner og en ettåring i 1-2 uker for å feste. Den andre sitter jo igjen med alt på hjemmebane og man får mindre tid sammen som familie. Men dette er slik vi tenker Anonymkode: 6d1c0...e33 3
Meadow Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Det er en tid for alt, og tiden hvor han kan dra på partyferie er over tenker jeg. Nå må han ta ansvar og konsentrere seg om å være far. Kompisene hans kommer nok dit etterhvert de også. 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 En uke hadde vert okay, ikke to. Men da ville jeg forventet at han tok baby (når den er stor nok) så jeg kunne dra på venninnetur en uke også. Anonymkode: 0f22f...e27 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Forhåpentligvis så vekkes vel farsfølelsen når babyen kommer, slik at en sånn tur blir uaktuell! Anonymkode: 42d63...9df 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Han sa han ikke hadde likt det dersom det var jeg som skulle reist en hel uke (evt lengre) på tur med venninner for å feste, så forstår ikke hvorfor han tenker jeg ikke føler det samme. Kompisene hans er single og uten barn, og jeg vet når de reiser på disse turene blir det mye alkohol og strippeklubb for alle pengene, forstår jo dem sikkert vil reise. Han sier han aller helst ville hatt med seg meg, men den tid er jo litt forbi tenker jeg. Spesielt når barnet ikke er blitt 1 år en gang når denne turen evt skulle ha blitt av. vi hadde egentlig planer om å reise sammen til hellas (med barn naturligvis) da vi enda ikke har hatt utenlandsk tur sammen pga corona. Men dersom han skulle valgt å reise på fylleturen ville vi ikke hatt råd til tur til hellas. ts Anonymkode: 06896...414
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har aldri forstått voksne mennesker som må på fyllatur, det er så utrolig harry og tragisk i min bok. Og en småbarnsfar på 2-ukersfylla? Altså...hvor usexy kan det bli. Anonymkode: 83a0b...0c1 14
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Dette høres ekstremt feil ut for meg, han er ikke russ lenger. Du drar ikke på fylletur med guttegjengen når du er 30 og har gravid kjæreste. Ei helg på ei fjellhytte med noen kompiser kan være innafor, 1-2 uker i Spania er fullstendig feil. Anonymkode: 5a7fa...8cb 6
John McClane Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 Vel, det er sikkert mulig at slikt kan gjøres i et forhold men er ikke tidspunktet litt feil? Dere venter barn og han vil bort med kamerater og tenke på seg selv....!? Eller er det snakk om neste år? Synes uansett at når man er kommer så langt som til 30 år og har forhold og barn på vei så må dette være noe begge må synes er greit før det kan være aktuelt.Tror ikke du liker dette og du føler at når dere starter familie så kommer familiære ting før egotripper med kamerater. Er nok <enig med deg 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Jeg er vanligvis for å være raus med hverandre mtp å gi hverandre mulighet til å reise og oppleve sammen med sine venner, selv etter barn. Men i dette tilfellet ville jeg sagt nei. Første grunn er ts skriver at hans tur spiser opp alle pengene til ferien som ellers kunne vært for hele familien. Hvis mannen ønsker tur med kompisene, så må han greie å spare det på egenhånd uten å stjele ferie fra ts og barnet. Ellers så synes jeg det høres rart ut med 1-2 uker hvor det bare drikkes og går på strippeklubb. Føler den tiden skal være forbi når man er ute av 20 årene og venter/har barn. Hadde det vært en langhelg eller maks en uke med et ordentlig ferieprogram og skikkelige opplevelser så hadde jeg strukket meg langt for at mannen kunne reise. Med forbehold om at jeg også skulle fått muligheten til å reise 1 uke sammen med mine venninner såklart. Anonymkode: 8b662...7b6 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Han sa han ikke hadde likt det dersom det var jeg som skulle reist en hel uke (evt lengre) på tur med venninner..... Anonymkode: 06896...414 Dobbeltmoral.no Anonymkode: 9d25c...ad6 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 Aiai her var det en del surmaga damer. Og denne ferieturen blåses opp i det uendelige. Det er altså damer her som mener at når man har barn så skal man altså ikke ha noe liv lengre og man skal være prisgitt alt dama ønsker? Og umoden på 30 fordi man vil dra på ferie med kompiser? Det er virkelig godt at KG-brukere ikke representerer noe normaladferd i samfunnet. Anonymkode: e9751...b6f 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Hva legger man i festetur? Jeg kan fint dra på hyttetur med en stor vennegjeng fra torsdag til søndag, det det drikkes ganske tett. Men hadde aldri hatt behov (eller ork) til noe lengre enn det… Anonymkode: 98d25...05a 1 1
Anonymbrukersåklar Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aiai her var det en del surmaga damer. Og denne ferieturen blåses opp i det uendelige. Det er altså damer her som mener at når man har barn så skal man altså ikke ha noe liv lengre og man skal være prisgitt alt dama ønsker? Og umoden på 30 fordi man vil dra på ferie med kompiser? Det er virkelig godt at KG-brukere ikke representerer noe normaladferd i samfunnet. Anonymkode: e9751...b6f Tjaa.. eg er mann i 40 åra, å synes akkurat som dei surmaga damene. Slikt driver en me som russ, eller fyst i 20 åra.. 12 1
Mooza Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 Det er jo ikke bare at han skal være lenge vekke, men også at han vil bruke mye penger som kunne kommet dere som familie til gode. Det har med prioriteringer å gjøre, og hvis dere ikke har råd til å dra på ferie som familie, fordi han vil feste med kompiser i syden....vel.... Nei. Og han burde aldri spurt deg om noe slikt. Han burde jo utfra den økonomiske situasjonen vite at det er vanskelig, og i tillegg at han bør prioritere barn og deg de kommende årene. Be han om å oppføre seg som en mann og ikke en forvokst guttevalp og aldri sette deg i en slik situasjon der du må sitte og føle på at du må si nei til noe som er helt uansvarlig av han i utgangspunktet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: En uke hadde vert okay, ikke to. Men da ville jeg forventet at han tok baby (når den er stor nok) så jeg kunne dra på venninnetur en uke også. Anonymkode: 0f22f...e27 Enig! Gi og ta En uke helt ok (med mindre ikke helt spesielle situasjoner har dukket opp), to uker hadde vært fullstendig uaktuelt. Anonymkode: 13ef1...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå