Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen å feire med på kvelden på 17 mai, men har en del ansvar på formiddagen m. Skole til barnet mitt. (Er separert) 

Sa til veninna mi som hadde planer at jeg lurte på hva jeg skulle finne på om kvelden, og så er hun rask til å si at jeg ihvertfall ikke kunne være med henne ut på middag, for det var booket og planlagt. 

Sier så det var ikke det jeg mente. Men reagrte i etterkant på at hun ikke hadde noe medfølelse på at jeg skulle være alene, men ville liksom bare poengtere at det ikke var plass til meg dit hun skulle. 

Og så var det ikke mer snakk om det, ikke noe omtanke. Jeg er ofte alene i jula og var alene på min 40 årsdag, hun sender stadig bilder av at hun er ute og spiser med bekjente. 

Normalt?

Anonymkode: bde78...cfe

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som også skriver innlegg på innlegg på barnimagen sitt forum? I såfall har du ikke fått nok gode svar der?

Anonymkode: 821b6...606

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det du som også skriver innlegg på innlegg på barnimagen sitt forum? I såfall har du ikke fått nok gode svar der?

Anonymkode: 821b6...606

Hæ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør direkte om å finne på noe fremfor å hinte! 

Anonymkode: e0098...3e0

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som en dårlig venninne. Samtidig er det ikke synd på deg, du har et barn og skal feire med barnet på dagtid. Burde være null stress å ta en chill kveld hjemme etterpå. 

Men du burde få deg noen nye venner om du aldri blir invitert, og de ikke har tid å feire deg på 40 års dagen en gang.. 

Anonymkode: 009a8...db3

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker hun er lei av hva hun oppfatter som evig mas om å bli med på hennes planer. 

Anonymkode: 3e1b8...d11

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker jo ikke noe mer enn litt omtanke. 🤪 men kansje når man er 40 så burde man ikke trenge sånt. Hvordan takler dere andre det da? Dere virker jo som noen hardauser.

• Liker 2
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun høres ut som en dårlig venninne. Samtidig er det ikke synd på deg, du har et barn og skal feire med barnet på dagtid. Burde være null stress å ta en chill kveld hjemme etterpå. 

Men du burde få deg noen nye venner om du aldri blir invitert, og de ikke har tid å feire deg på 40 års dagen en gang.. 

Anonymkode: 009a8...db3

Jobber med saken, vanskelig å finne folk på min alder som ikke har familie å feire med. De fleste har det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som er normalt, er å være alene 17.mai, julaften på runde dager osv. Det som ikke er normalt, er å tro at dette er en enestående situasjon og vektlegge det som om ingen andre noen sinne er alene. Du virker rett og slett ganske selvsentrert, og kanskje denne venninnen er lei din overopptatthet av egen situasjon?

Om du synes det er trassig å være alene, så meld deg som frivillig. Det er behov for mennesker som gjør en innsats også disse dagene. Det blir kanskje en øyeåpner for deg - å se at andre mennesker har det faktisk verre enn deg.

Anonymkode: b901d...f41

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ønsker jo ikke noe mer enn litt omtanke. 🤪 men kansje når man er 40 så burde man ikke trenge sånt. Hvordan takler dere andre det da? Dere virker jo som noen hardauser.

Du er ikke alene. Du feirer tydeligvis dagen med barna dine. 

Da jeg hadde barn og drev på med all skoleaktiviteten på dagtid 17.mai, var jeg så sliten på ettermiddag/kvelden at bare tanken på å gå ut ville ha virket totalt søvndyssende. Meld deg som frivillig til å stå i bod, rigge opp og ned osv. Da lover jeg deg at du vil heller sitte med beina høyt på 17.mai enn å gå ut.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det som er normalt, er å være alene 17.mai, julaften på runde dager osv. Det som ikke er normalt, er å tro at dette er en enestående situasjon og vektlegge det som om ingen andre noen sinne er alene. Du virker rett og slett ganske selvsentrert, og kanskje denne venninnen er lei din overopptatthet av egen situasjon?

Om du synes det er trassig å være alene, så meld deg som frivillig. Det er behov for mennesker som gjør en innsats også disse dagene. Det blir kanskje en øyeåpner for deg - å se at andre mennesker har det faktisk verre enn deg.

Jeg lurer oppriktig på hvordan det er å være så slem som du er. Er det gøy? Spennende? Ler du litt når du endelig får slengt dritt uten å måtte stå 100% for det selv? Eller er du like stygg med andre medmennesker ellers også? Altså at du bare fortsetter med å si stygge ting til noen som allerede er lei seg? Har tanken noen gang streifet deg at mennesker blir lei seg av ulike ting? Isåfall er det noe du kanskje burde tenke litt på. Et lite tips til å bli et bittelitte grann bedre medmenneske for dem rundt deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Hottentått skrev (4 minutter siden):

Et lite tips til å bli et bittelitte grann bedre medmenneske for dem rundt deg ❤️

Takk for at du skrev dette. Hun skriver ofte på kropp og helse og samliv også - liker tydeligvis å trykke ned folk med samlivsproblemer og psykiske problemer, folk som har det vanskelig fra før. 

Anonymkode: 8edb9...1ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hottentått skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer oppriktig på hvordan det er å være så slem som du er. Er det gøy? Spennende? Ler du litt når du endelig får slengt dritt uten å måtte stå 100% for det selv? Eller er du like stygg med andre medmennesker ellers også? Altså at du bare fortsetter med å si stygge ting til noen som allerede er lei seg? Har tanken noen gang streifet deg at mennesker blir lei seg av ulike ting? Isåfall er det noe du kanskje burde tenke litt på. Et lite tips til å bli et bittelitte grann bedre medmenneske for dem rundt deg ❤️

Oppriktig så mener jeg at ts forventer for mye av denne venninnen. Og kanskje for lite av seg selv.

Om det er stygt å vise at saker har mer enn en side, også den siden som ts kanskje ikke liker å se, får det være som det er . 

Poenget er at det finnes veldig mange ensomme mennesker i dette landet. De ensomste har hverken familie eller venner. TS har tross alt begge deler. Så nei, jeg synes ikke spesielt synd på TS. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er en interessant tankerekke. Jeg er enig i at det hjelper å tenke på at det finnes folk som har det værre enn meg, og nàr jeg er nedtrygt, så tenker jeg på de som er hjemløse, de som har mye mindre, og så gjør jeg noe som gleder andre. 

Men å fortelle dem, at de er egoistiske, fordi de er ensomme, det hadde jeg aldri gjort. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for at du skrev dette. Hun skriver ofte på kropp og helse og samliv også - liker tydeligvis å trykke ned folk med samlivsproblemer og psykiske problemer, folk som har det vanskelig fra før. 

Anonymkode: 8edb9...1ac

Det er mange med vanskelige liv som skriver ganske kjølig til folk på forum på nett, jeg er kansje litt hard selv om ikkke blir såret men ser gjennom det. Det er nok folk som har det ganske vondt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen å feire med på kvelden på 17 mai, men har en del ansvar på formiddagen m. Skole til barnet mitt. (Er separert) 

Sa til veninna mi som hadde planer at jeg lurte på hva jeg skulle finne på om kvelden, og så er hun rask til å si at jeg ihvertfall ikke kunne være med henne ut på middag, for det var booket og planlagt. 

Sier så det var ikke det jeg mente. Men reagrte i etterkant på at hun ikke hadde noe medfølelse på at jeg skulle være alene, men ville liksom bare poengtere at det ikke var plass til meg dit hun skulle. 

Og så var det ikke mer snakk om det, ikke noe omtanke. Jeg er ofte alene i jula og var alene på min 40 årsdag, hun sender stadig bilder av at hun er ute og spiser med bekjente. 

Normalt?

Hva slags omtanke vil du ha? Skal hun si; stakars deg? Vil du det? 

Anonymkode: 6c8c5...756

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva slags omtanke vil du ha? Skal hun si; stakars deg? Vil du det? 

Anonymkode: 6c8c5...756

Kansje en setning eller noe som viser empati. Det er ikke så unormalt det. Jeg pleier å vise empati. Hva m deg?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor skal du gjøre av barnet om du skulle vært med ut på kvelden? Det er ikke sååå vanlig å ha opplegg på kvelden dersom man har barn. 17 mai er primært en dagsfeiring. Det er tross alt arbeidsdag dagen før

Anonymkode: d4c0f...741

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig ting å si til ei venninne. Så jeg forstår hun ble ubekvem, og følte for å forklare seg. Om du vil finne på noe bør du jo tenke det ut selv, og ta initiativ i god tid, ikke 2-3 uker før dagen. 

Utover det, om du stadig opplever at hun finner på ting, mens du sitter alene, tross at du tar initiativ. Da ser hun nok ikke på deg som en nær venninne. Så da er det nok på tide å se etter andre venner. 

Anonymkode: edbc5...4b0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at det er mange som erfarer det samme som deg, ts. Hvis du synes det er trist å være alene på sånne dager, kan du kanskje engasjere deg i frivilligheten? Da gjør du en forskjell for andre som er ensomme samtidig! Mange eldre f.eks som hadde satt pris på noen å feire sammen med.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...