AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har hatt blinkende smilefjes på CS lilla eggløsningstest 18.april, litt symptomer. Og så spotting av og på fremdeles. Var hos gynekolog på fredag, som målte livmorslimhinne til 11 mm, og sa det tydet på at mens snart ville komme. Men, har ennå ikke fått mensen, kun spotting. Og, i går fikk jeg igjen blinkende smilefjes på eggløsningstest, og det samme i dag. Slim, med blod i, og stikninger i eggstokker. Er syklusen min helt ute å kjøre? Medisinsk abort 18.mars, ennå ikke fått mensen, men likevel slimhinne på 11 mm, og symptomer igjen på eggløsning. Siden gynekologen ikke lette etter eller kommenterte modning av egg, så vet jeg heller ikke om det er ordentlig eggløsning eller ikke på gang. Kan eggløsningstest slå ut om hormoner er i ubalanse? Og, siden livmorslimhinnen var 11 mm allerede på fredag, og om jeg kanskje får eggløsning om 1-3 dager, vil ikke da slimhinnen være aaaltfor tykk til å kunne holde på graviditet? Anonymkode: aa5cb...45b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Har du tatt graviditetstest? Anonymkode: 0b191...192
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du tatt graviditetstest? Anonymkode: 0b191...192 Tok en for to dager siden, den var negativ. Anonymkode: aa5cb...45b
Laura80 Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Jeg ville tatt utgangspunkt i at du har hatt eggløsning pga tykkelse på slimhinne og pga testen 18/4. Det beste hadde nok vært å få tatt en progesteronprøve. At testen slår ut igjen kan være bare tilfeldig. ELLER at du er gravid. Eller mensen kommer snart. Tror ikke du har el nå mtp slimhinnen. Jeg tror og dere åpenbart hadde sett en stor eggpose dersom det var el på gang, jeg så selv min veldig tydelig ved en innvendig ul for flere år siden. 1
Hirka89 Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Jeg tok medisinsk abort 20 mars grunnet MA. Kroppen min har vært helt på bærtur i mange uke etterpå. Trodde jeg hadde eggløsning rundt 7-8 april, for da hadde jeg de typiske symptomene jeg pleier å ha, el-slim og smerter som varte 1 ukes tid. Etter det hadde jeg over 2 uker med menssmerter, ryggsmerter, ømme bryster, mørkere brystvorter, synligere blodårer osv (var ikke gravid). Så spottet jeg i 6 dager før jeg endelig fikk mensen/bortfallsblødning nøyaktig 6 uker etter aborten. Jeg ser nå at jeg ikke kan ha hatt el da jeg trodde, men at kroppen bare prøvde på eggløsning, men at det ikke gikk. Tror nå at jeg sikkert ikke har hatt EL i det hele tatt, at kroppen rett og slett har vært i veldig hormonell ubalanse, og brukt tid på å hente seg inn igjen etter MA. Håper ting retter seg opp litt nå etter blødningen. Jeg tror du bare må regne med at kroppen nok er litt i ulage nå, at den bare bruker litt tid på å komme seg. Forhåpentligvis er det mensen som er rett rundt hjørnet for deg også 😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Laura80 skrev (1 time siden): Jeg ville tatt utgangspunkt i at du har hatt eggløsning pga tykkelse på slimhinne og pga testen 18/4. Det beste hadde nok vært å få tatt en progesteronprøve. At testen slår ut igjen kan være bare tilfeldig. ELLER at du er gravid. Eller mensen kommer snart. Tror ikke du har el nå mtp slimhinnen. Jeg tror og dere åpenbart hadde sett en stor eggpose dersom det var el på gang, jeg så selv min veldig tydelig ved en innvendig ul for flere år siden. kan det ikke være eggløsning om slimhinnen er 11mm+? Har hatt bløding/spotting i dag også, delvis med slim. Veldig forvirrende. Skal ta ny eggløsningstest når jeg kommer hjem i ettermiddag, men føles litt som mensen skal komme i og med at jeg også spotter mer i dag enn i går. Anonymkode: aa5cb...45b
Laura80 Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): kan det ikke være eggløsning om slimhinnen er 11mm+? Har hatt bløding/spotting i dag også, delvis med slim. Veldig forvirrende. Skal ta ny eggløsningstest når jeg kommer hjem i ettermiddag, men føles litt som mensen skal komme i og med at jeg også spotter mer i dag enn i går. Anonymkode: aa5cb...45b Nei jeg mener en slimhinne på 11mm viser at eggløsning har skjedd for en stund siden. Prøvde å Google og det er vanskelig å finne konkrete svar men det virker som om 11mm er ganske mye så antageligvis en stund siden el. Den er jo også tykk ved graviditet ? Jeg har selv endel slim i dagene før mensen, tror det er slimproppen som begynner løses opp før mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå