AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg bor alene i en by med alt jeg kjenner av familie langt unna. Har ikke noe nettverk her, men kjenner samtidig at jeg veldig gjerne skulle hatt venner og kjenner ofte på ensomhet. Men jeg syns det er vanskelig å ta kontakt, er dårlig til å by på meg selv, samtidig som jeg aldri har ork til å være sosial. På hverdager trenger jeg å slappe av for meg selv på kveldstid, og i helgene liker jeg ikke å legge planer, men være uforutsigbar og kunne slappe av helt ut. Noen i samme situasjon eller noen med tips kanskje? Anonymkode: db867...656 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Har ikke mange tipsene, men har det likedan. Har ikke overskudd eller ork og derfor heller ikke særlig lyst til å omgås folk da jeg har blitt veldig vant med å være alene. Etter å ha omgått folk, blir jeg sliten. Det er andstrengende om man ikke kjenner folk man møter godt nok. Jeg må nok mases endel på da jeg er redd for å oppta andre sin tid unødvendig i tillegg, og å være til bry. Anonymkode: 265e1...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Jeg er også sånn. Det var spesielt ille da jeg var enslig. Da følte jeg meg veldig ofte forferdelig ensom. Savnet noen å henge med i parken på en finværsdag, noen å se på 17. mai-toget med, gå på kino med, osv. Men samtidig orket jeg ikke å henge med folk hele tiden, finne på ting etter jobb, være spontan, osv. Nå har jeg mann og barn, og null venner... Føler meg fremdeles ensom (mannen er min beste venn, men han er ikke alltid den rette å prate med om alt.), men nå har jeg ihvertfall ikke tid eller ork til å ha venner. Anonymkode: 0e2b0...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Sosial angst kanskje? Virker som om mange har det, her inne Anonymkode: d489b...5a2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Sosial angst kanskje? Virker som om mange har det, her inne Anonymkode: d489b...5a2 Virker som om du ikke helt vet hva sosial angst er.. Sosial angst har ikke noe med ork til å treffe andre. Sosial angst er angst for å treffe andre, ikke at man ikke har ork. Anonymkode: 0e2b0...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Virker som om du ikke helt vet hva sosial angst er.. Sosial angst har ikke noe med ork til å treffe andre. Sosial angst er angst for å treffe andre, ikke at man ikke har ork. Anonymkode: 0e2b0...6dd Vel, vi med sosial angst har gjerne ikke ork til å treffe andre, fordi det tar så voldsomt mye krefter av oss. Anonymkode: 816ab...3cb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Jeg var i samme båt for noen år siden. Flyttet fra by til bygd, hvor jeg ikke kjente en sjel. Ble kjent med noen få gjennom jobben, men utover det var det vanskelig å møte nye folk. Jeg er også typen som trives best i eget selskap og ikke liker å ha for mye planer på fritiden. Men etter en stund bestemte jeg meg for å gå ut av komfortsonen og bare slenge meg på ALT av aktiviteter som fantes i nærområdet for å tvinge meg selv til å bli kjent. Var med på dugnad på bedehuset, et par turer med bygdekvinnelaget, matutdeling til de mindre velstående etc. Ble sånn halvveis kjent med noen på disse aktivitetene som da inviterte meg med på andre ting på privaten. Klarte etterhvert å bygge meg opp et lite nettverk. Er fortsatt glad i alenetid, men nå har jeg noen å være med når jeg føler for det 😊 Anonymkode: db255...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå