Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Vi skal snart ta 2døgn cruise til kiel. Noen her som erfaring med spedbarn?

Hvordan det blir med mat , koktvann, sterilisering av flaskene?

Anonymkode: 41c93...4f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg være mamma politiet !! Sånne ting planlegger man ganske lenge før.  Og hvorfor dra på cruise med Kiel ferja når babyen Er så liten og du ikke vet hvordan du skal gjøre det med mat etc. vent til babyen blir 1 år, min anbefaling! Og helt ærlig, unødvendig tur med så liten baby. Det er mer deres behov og ikke babyen. Blir altfor mye nye inntrykk for en så liten en, og overstimulering. Har sett så mange foreldre reise med barn, store som små og enden på visa Er at en blir sørpe drita uansett. Så hvis planen er at dere begge skal nyte alkohol ombord så vær heller hjemme. Hvis noe skjer også, så er det ikle bare bare å komme til nærmeste sykehus midt i Skagerak! Mediken ombord er ikke utdannet for alvorlige kriser annet enn å ringe helikopter og frakte og helt ærlig, det gjaldt om minutter med min far ombord før han kunne daua. 

Anonymkode: ee63a...655

AnonymBruker
Skrevet

Jeeezes! Kan noen tape igjen kjeften på dama over her?

det kan være mange grunner for at man reiser med baby, og de aller, aller fleste drikker seg absolutt ikke fulle selvom alkohol er tilgjengelig. Alkohol er tross alt tilgjengelig overalt, ikke bare på båten.

kanskje foreldrene trenger avkobling, gjøre noe koselig sammen, komme seg litt bort? Kielbåten er et bedre og enklere alternativ enn å reise langt bort med fly. Kanskje de har eldre barn og reiser i sommerferien? Man kan ikke la være å gjøre ting med/for eldre barn bare fordi man har en baby. Noen barn sover godt uansett lyd/lys, inntrykk, og man tar ikke med en så liten baby på barer og show med masse lys og høy lyd. Herregud, de fleste foreldre har da fått utdelt sunn fornuft!

det går helt fint å reise med baby. Ha med koks vann på termos, det holder en stund, ellers så er det vel bare å be restaurantene varme vann? De serverer vel te, så å koke vann burde ikke være noe problem.

Anonymkode: 667dd...155

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta med en vannkoker hjemmefra :) 

Anonymkode: aeb4e...7f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skal jeg være mamma politiet !! Sånne ting planlegger man ganske lenge før.  Og hvorfor dra på cruise med Kiel ferja når babyen Er så liten og du ikke vet hvordan du skal gjøre det med mat etc. vent til babyen blir 1 år, min anbefaling! Og helt ærlig, unødvendig tur med så liten baby. Det er mer deres behov og ikke babyen. Blir altfor mye nye inntrykk for en så liten en, og overstimulering. Har sett så mange foreldre reise med barn, store som små og enden på visa Er at en blir sørpe drita uansett. Så hvis planen er at dere begge skal nyte alkohol ombord så vær heller hjemme. Hvis noe skjer også, så er det ikle bare bare å komme til nærmeste sykehus midt i Skagerak! Mediken ombord er ikke utdannet for alvorlige kriser annet enn å ringe helikopter og frakte og helt ærlig, det gjaldt om minutter med min far ombord før han kunne daua. 

Hold kjeft.

Anonymkode: 33ef0...c75

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får kjøpt ferdig mme på flasker du ikke trenger å varme opp. Ta eventuelt med vannkoker...2 termoser..en til kokt kaldt vann og en til kokt vann. Og 1 pakke pulver:)

4 mnd kan de eventuelt drikke av sånne smoothie greier:) kjøp med mange slike:)

Ang sterilisering er nok litt vanskeligere...la oss si du bruker 4-5 flasker på en dag så kan du eventuelt tamed  mange flasker...eller høre med colorline (før dere reiser) om de har mulighet å sterilisere dem.

Om ikke så kan det bli vanskeligere...

Vi reiste til syden med en på 6 mnd...men da kokte vi flaskene på kjøkkenet

Skrevet

Du kan kjøpe denne :)

Screenshot_20220502-115218.jpg

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (6 timer siden):

4 mnd kan de eventuelt drikke av sånne smoothie greier:) kjøp med mange slike:)

😳Nei, bare nei. 

Anonymkode: bdf82...894

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😳Nei, bare nei. 

Nei nei..nei hva? Jo det finnes

Screenshot_20220502-183138.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

En baby på 4 måneder skal ha små smaksprøver, ikke stappe full i disse sukkerposene. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Bare fordi det finnes betyr ikke det at det er en god ide å gi det til babyen. Morsmelk(erstatning) skal være hovednæring første leveår.

Anonymkode: 0cce3...328

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En baby på 4 måneder skal ha små smaksprøver, ikke stappe full i disse sukkerposene. 

He he ok ....det er jo ikke snakk om å fylle barnet med slike poser hele turen da herregud 🤣🤣🤣 disse er flotte å bruk når man er på tur og trenger litt påfyll...

Når de er 4 mnd kan de spise mye og smake på mye

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare fordi det finnes betyr ikke det at det er en god ide å gi det til babyen. Morsmelk(erstatning) skal være hovednæring første leveår.

Ja sefølglig jeg trodde man kunne bytte ut mme med disse jeg se....🤦🤦🤦🤦🤣🤣 Mine 2 barn elsket iallefall disse og var flotte P ha med til syden og som å få i litt næring

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeeezes! Kan noen tape igjen kjeften på dama over her?

Anonymkode: 667dd...155

Ja, det var helt voldsomt også. Gå ut fra at foreldrene blir drita ombord og vil trenge ambulansehelikopter blir litt i overkant krisetenkning 😄

Anonymkode: 4ee60...639

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (10 minutter siden):

Ja sefølglig jeg trodde man kunne bytte ut mme med disse jeg se....🤦🤦🤦🤦🤣🤣 Mine 2 barn elsket iallefall disse og var flotte P ha med til syden og som å få i litt næring

«Kjøp med mange slike» sier du. En baby på 4 mnd skal kun ha smaksprøver. Dvs en t-skje av egnet mat. Ikke som næring.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herregud. 

Anonymkode: 3f1cd...0fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud noe så harry. Også med et baby å

Anonymkode: ecef1...690

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (34 minutter siden):

Sigaretter finnes også

Anonymkode: 3f1cd...0fd

• Liker 1
Skrevet

Ha med nok flasker som er sterilisert på forhånd og kjøp ferdig blandede mme kartonger de kan serveres romtempererte eller så får du kokt vann i en bolle/kopp og setter flasken nedi for å varme opp.

Skyll flaskene godt i vann, vask de i maskinen og steriliser igjen når du kommer hjem. 

Det er vel letteste du kan gjøre. Det er bare snakk om 2 dager.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei, Vi skal snart ta 2døgn cruise til kiel. Noen her som erfaring med spedbarn?

Hvordan det blir med mat , koktvann, sterilisering av flaskene?

Anonymkode: 41c93...4f0

Neineinei! Det er ikke lov å gjøre noe som er gøy for foreldrene etter at man har fått barn! Vent til de blir 18 og kan sette pris på turen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...