Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ….

Min samboer er veldig sjalu av seg, men det får bli en annen tråd. Uansett. Fra tid til annen får jeg nye venner på Facebook. Jeg har en jobb der jeg ofte møter nye mennesker og flere av de legger meg til som venner på Facebook. 

Men det oppstår problemer når MANNLIGE mennesker blir mine venner på face! Det slår aldri feil! Min samboer går inn i passiv-aggressiv modus hver gang jeg får en ny mannlig venn på Facebook! Men jeg skjønner ikke hvordan han har får oversikt over mine nye venner på Facebook!? Finnes det en egen funksjon for dette, ellers så er jeg nærliggende å tro at han overvåker min venneliste på Facebook såppas at han oppdager nye vennskap med en gang.

Grunnen til at jeg har begynt å tenke på dette er fordi jeg tilfeldigvis fikk venneforespørsel fra en mannlig kollega for 15 minutter siden, og for 14 minutter siden reiste min samboer seg fra sofaen og slamret soveromsdøren igjen før han ropte «god natt»….. Jeg kjenner igjen reaksjonsmønster.. 

Anonymkode: 921d4...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei ….

Min samboer er veldig sjalu av seg, men det får bli en annen tråd. Uansett. Fra tid til annen får jeg nye venner på Facebook. Jeg har en jobb der jeg ofte møter nye mennesker og flere av de legger meg til som venner på Facebook. 

Men det oppstår problemer når MANNLIGE mennesker blir mine venner på face! Det slår aldri feil! Min samboer går inn i passiv-aggressiv modus hver gang jeg får en ny mannlig venn på Facebook! Men jeg skjønner ikke hvordan han har får oversikt over mine nye venner på Facebook!? Finnes det en egen funksjon for dette, ellers så er jeg nærliggende å tro at han overvåker min venneliste på Facebook såppas at han oppdager nye vennskap med en gang.

Grunnen til at jeg har begynt å tenke på dette er fordi jeg tilfeldigvis fikk venneforespørsel fra en mannlig kollega for 15 minutter siden, og for 14 minutter siden reiste min samboer seg fra sofaen og slamret soveromsdøren igjen før han ropte «god natt»….. Jeg kjenner igjen reaksjonsmønster.. 

Skjul vennelista di evnt kvitt deg med han . Sånn umoden sjalusi blir sjelden bedre . 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er inne på Facebook via pc og ikke mobil kan han gå på din profil og trykke på siste nye vennskap eller lignende, men da må han i såfall sjekke profilen din ofte, det kommer ikke som varsel, men kan som sagt sjekkes.

Anonymkode: 0f6d6...132

• Liker 4
Skrevet

Før fikk man opp i feeden når venner ble venn med noen. Usikker på om det fortsatt er sånn da, men mulig han får det opp?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
nordlending skrev (1 minutt siden):

Før fikk man opp i feeden når venner ble venn med noen. Usikker på om det fortsatt er sånn da, men mulig han får det opp?

Ja, det husker jeg men det var for lenge siden..

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Skjul vennelista di evnt kvitt deg med han . Sånn umoden sjalusi blir sjelden bedre . 

Da bryter helvetet løs. Og hadde jeg vært ung og barnløs hadde jeg tatt rådet ditt uten å mukke. Dessverre er situasjonen mer kompleks enn som så.  

ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke passordene dine?

Anonymkode: b4b6d...fd3

AnonymBruker
Skrevet

😂 beklager, men han er jo hysterisk morsom. Som  et barn😂 skriker og smeller med døra i stedet for å snakke om det. 
Han har bruk gir hjelp til å håndtere følelser

Anonymkode: 8748e...8ca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

😂 beklager, men han er jo hysterisk morsom. Som  et barn😂 skriker og smeller med døra i stedet for å snakke om det. 
Han har bruk for hjelp til å håndtere følelser

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har ikke passordene dine?

Anonymkode: b4b6d...fd3

Nei, ikke en gang jeg husker passordet mitt på face😂 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har bruk gir hjelp til å håndtere følelser

Ja jeg vet… Ironisk nok er han godt og vel passer de 40 og er den desidert eldste av oss. Likevel føler jeg at jeg stort sett er sammen med en tenåring 🫠

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis han er inne på Facebook via pc og ikke mobil kan han gå på din profil og trykke på siste nye vennskap eller lignende, men da må han i såfall sjekke profilen din ofte, det kommer ikke som varsel, men kan som sagt sjekkes.

Rettelse til meg selv, han kan selvfølgelig huske antall venner du har, og når han ser det tallet har økt kan han sjekke siste nye vennskap. Han trenger altså ikke se over hele vennelista di og pugge den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sammen med eksen min? Han gjorde akkurat det samme, hadde stålkontroll på antall Facebook venner jeg hadde og så det med en gang jeg hadde fått en ny. 

Skjul vennelisten din! Men et enda bedre tips: slå opp.

Anonymkode: 81e19...817

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Googlet litt, og så på vennelista til noen av vennene mine på Facebook. Man skal visstnok kunne se nye venner, men fanen dukket ikke opp hos de jeg sjekket. Det høres jo ut som at han finner det ut momentant, som om han får en varsel på Facebook når du får nye venner. Kanskje det har med følgerinnstillingene å gjøre? 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rettelse til meg selv, han kan selvfølgelig huske antall venner du har, og når han ser det tallet har økt kan han sjekke siste nye vennskap. Han trenger altså ikke se over hele vennelista di og pugge den.

Ja, det er en metode. Men jeg har vært borti hele 3 tilfeller der han har «konfrontert» meg med nye vennskap på face, MED navn. For en stund tilbake har han faktisk ringt en mannlig kollega av meg i fylla (han kjente til denne personen fra før) og anklaget min kollega for å «prøve seg på dama hans»… Denne kollegaen la meg til som venn på face uka før denne hendelsen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det er en metode. Men jeg har vært borti hele 3 tilfeller der han har «konfrontert» meg med nye vennskap på face, MED navn. For en stund tilbake har han faktisk ringt en mannlig kollega av meg i fylla (han kjente til denne personen fra før) og anklaget min kollega for å «prøve seg på dama hans»… Denne kollegaen la meg til som venn på face uka før denne hendelsen.

Mannen din er ikke god. Han ødelegger for deg i ditt liv med å gjøre slik. Andre menn vil ikke tørre å ha kontakt med deg.

om du på PC holder musepilen over en person som er i chatte listen nederst til høre, så kan du se hvem en person nylig ble venn med 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men han kan se hvem de nye vennene dine er, eks du har 110 venner, plutselig har du 112 og han oppdager det, han kan gå inn på din profil, trykke på der det er tre prikker eller noe under/ved profilbildet ditt, og han kan da velge nylige venner lagt til (tror jeg det heter), han får da opp de siste nye vennene dine sine profiler. Dessverre husker jeg ikke nøyaktig hvor du trykker fordi jeg aldri er logget inn på pc, kun mobil.

• Liker 3
Skrevet

Du kan stille inn slik at kun du ser vennelista di. Andre vil kun se felles venner.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Spør han hva han er så sur for. Hvis han klager på at du har fått en ny mannlig Facebook-venn, så spør han om du synes at du er et så grusomt menneske at han VIRKELIG tror at du kunne vært utro. Tenker han får noe å tenke på da!

Anonymkode: b465b...212

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nye vennskap kommer på forsiden på profilen din. 
Står de nyeste vennene dine der 😊 

men det at han har et problem med det tyder på at han har et seriøst tillitsproblem. Det er noe han bør jobbe med. Det er ikke ditt problem at han sliter med dette. 

Be han søke hjelp. Har han noe grunn til å være så sjalu ? Har du vært utro før? Dere bør snakke om det og be han skjerpe seg. Hvis ikke er jeg redd forholdet ikke varer stort lengre. 

Anonymkode: 89add...e89

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...