Jens Skrevet 6. november 2005 #1 Skrevet 6. november 2005 Vi flyr Oslo-Frankfurt-Miami, og drar så en uke på cruise. Noe spesiellt jeg skal huske på/ta med, og har noen noen tips eller erfaringer?
Hermula Skrevet 6. november 2005 #2 Skrevet 6. november 2005 Det blir koselig! Ønsker bare å ønske deg god tur
Fakse Skrevet 6. november 2005 #3 Skrevet 6. november 2005 Kjøpt nesedråper for barn (ekte, ikke saltvann) til flyturen, og gi før avgang og landing så slipper du at han skriker på grunn av dotter i ørene. Gi også bryst eller smokk når flyet går opp og ned.
ashera Skrevet 6. november 2005 #4 Skrevet 6. november 2005 (endret) Det kan være lurt å ta med den maten han er vant til å spise - både morsmelkerstatning, grøt og evt. middagsglass, siden det er forandringer ellers mht. sovested, temperatur osv. Pakk også i håndbagasjen din det du MÅ ha av babyutstyr på turen, i tilfelle bagasjeforsinkelser. Lykke til og god tur! Det må være deilig å reise fra gråværet for en lite stund. Endret 6. november 2005 av hera
Pasha Skrevet 6. november 2005 #5 Skrevet 6. november 2005 Høres ut som dere skla på en supertur! Noen tips har jeg ikke å komme med dessverre, Må bare si at jeg er imponert over at dere gjør det, mange slutter jo helt å reise til utlandet mens barnet er lite.. Men jeg er av den samme oppfattningen som dere.. et barn har det ikke vondt selv om den må være med på ferietur. ..og med litt mer planlegging enn når det bare var dere 2..så går nok dette som en drøm
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 7. november 2005 #6 Skrevet 7. november 2005 Det går kjempefint! Vi har reist rundt med alle våre fra de var små, og det går veldig greit. Aldri hatt skriking på flyet. Bare herlig! Gi pupp eller flaske ved nedstigning, svelgingen slipper luft opp i øregangen. (Hvis han sover la ham sove!) Regn med at kofferten blir borte en stund, ha det du trenger i sekk med inn i flyet. Ei lita trille feks carena får du med inn i flyet (etter litt diskusjon), veldig kjekt å ha den ved mellomlanding og med en gang etter landing. På turen trenger du det vanlige, bleier, våtservietter, smokk, teppe, ekstra klesskift.. Ta med noen leker han ikke er gått lei, evt. noe nytt og spennende. Alltid fint med forandring ved uro, flyet er fullt av folk som mer enn gjerne vil være morsomme og pludre. Ikke vær sjenert, de fleste gillar babyer! Ta med eget kjent teppe til sovinga. Husk teppe/håndduk for å stelle på, må nok ha han i fanget når du bytter bæsjebleia på do i flyet, der er det trangt! Kjekt med brødposer å legge brukte bleier i. Hvis du ammer trenger du ikke stresse så mye med maten, mer pupp holder lenge. Ta med en pose nestlegrøt og rør ut i engangskopper, kjøp reint vann i flaske til grøten. Husk egen barneskje. Ellers har de det meste kjente overalt! Men jeg hadde villet invistert i en dyr solkrem fra apoteket her, helst totalblokk selvfølgelig, får farge likevel. Husk å smøre ørene! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå