Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke mer! Hun ringer meg hver eneste dag og jeg tar som regel ikke tlf. når hun ringer. Hun kommer uanmeldt og ringer på døra mi. Vi var sammen i 2 år og da var alt bra, men i starten av det første halvåret så var det slutt en periode fordi hun var sjalu og kontrollerende. I den perioden så kom hun blant annet kjørende full hjem til meg og sto utenfor vinduet og skrev melding til meg hvor hun skrev at noen sto å kikket på meg utenfor og kom til å fortsette å gjøre det (hun vet at jeg er veldig mørkredd). En annen gang så gikk hun frem og tilbake og slo hun i vinduene og på døra. Hun skjerpet seg og og etter det var vi som sagt sammen i 2 år og alt virket bra. Men så begynte hun å bli sur på meg uten grunn, det kunne være alt fra hvordan jeg så ut den dagen da vi møttes til hva jeg kjøpte på butikken. Jeg har drukket litt i kveld, fordi hun ringte meg før i dag og mener at vi skal møtes og snakke igjen, men jeg vil ikke mer. Orker ikke å høre på henne mer. Hvordan kan jeg komme meg ut av dette? Jeg skjønner jo at jeg må fordi dette bryter meg ned. (Vi er begge damer.) 

Anonymkode: 1cd28...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ringer i ett sett hadde jeg  blokkert nummeret. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun trakasserer deg jo! 

Gi henne skriftlig beskjed om at du ikke ønsker mer kontakt med henne, og be henne om å ikke komme hjem til deg mer.

Deretter blokkerer du henne på alt. Dukker hun opp så ringer du politiet og ber om hjelp

Anonymkode: 2d698...f38

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg orker ikke mer! Hun ringer meg hver eneste dag og jeg tar som regel ikke tlf. når hun ringer. Hun kommer uanmeldt og ringer på døra mi. Vi var sammen i 2 år og da var alt bra, men i starten av det første halvåret så var det slutt en periode fordi hun var sjalu og kontrollerende. I den perioden så kom hun blant annet kjørende full hjem til meg og sto utenfor vinduet og skrev melding til meg hvor hun skrev at noen sto å kikket på meg utenfor og kom til å fortsette å gjøre det (hun vet at jeg er veldig mørkredd). En annen gang så gikk hun frem og tilbake og slo hun i vinduene og på døra. Hun skjerpet seg og og etter det var vi som sagt sammen i 2 år og alt virket bra. Men så begynte hun å bli sur på meg uten grunn, det kunne være alt fra hvordan jeg så ut den dagen da vi møttes til hva jeg kjøpte på butikken. Jeg har drukket litt i kveld, fordi hun ringte meg før i dag og mener at vi skal møtes og snakke igjen, men jeg vil ikke mer. Orker ikke å høre på henne mer. Hvordan kan jeg komme meg ut av dette? Jeg skjønner jo at jeg må fordi dette bryter meg ned. (Vi er begge damer.) 

Er hun koko? 

Anonymkode: 912a4...cfa

AnonymBruker
Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Hvis hun ringer i ett sett hadde jeg  blokkert nummeret. 

Hvis jeg ikke tar tlf. så kommer hun på døra. Det har skjedd flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg ikke tar tlf. så kommer hun på døra. Det har skjedd flere ganger. 

Gi beskjed skriftlig om at hvis hun kommer på døra så ringer du politiet. Det er ulovlig å trakassere folk i Norge 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Gjest Warrior
Skrevet

Blokker eller få deg hemmelig nummer så hun ikke får ringt deg. Hvis det ikke hjelper at du sier i fra at det må bli en stopp på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Besøksforbud!

Anonymkode: 33543...b53

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi beskjed skriftlig om at hvis hun kommer på døra så ringer du politiet. Det er ulovlig å trakassere folk i Norge 

Hun har ADHD, jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg lurer på om jeg må si noe sånt ja. Dette har pågått lenge nå. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hun har ADHD, jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg lurer på om jeg må si noe sånt ja. Dette har pågått lenge nå. 

ADHD gir ikke folk frikort til å trakassere andre. Gi henne én advarsel, deretter ring politiet. 

Anonymkode: c2388...84f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Blokkere nr hennes,og event.be politiet om besøksforbud og anmeldelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må si i klartekst at du ikke ønsker kontakt med henne. Ikke noe i det hele tatt, og om hun fortsetter kontakter du politet. 

Anonymkode: 5226a...373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er forbudt å trakassere andre, så du kan true med å kontakte politiet. Men hvis hun fortsetter, gjør alvor av det! ADHD er ingen unnskyldning! Jeg kjenner flere med ADHD, og de klarer å ta ansvar og følge loven alle sammen. Hvis ikke hadde de jo måtte vært innesperret hele gjengen hvis de ikke hadde kontroll på seg selv 🤔 Men det har de faktisk. Så det er ikke ADHD som er skyld i at eksen din plager deg.

Anonymkode: 40671...88d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens. Det har vært mye kaos og hun har hatt det vanskelig selv, men nå er det nok. Jeg får gjøre alvor av det hvis hun ikke vil respektere at jeg ikke vil ha kontakt mere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar folkens. Det har vært mye kaos og hun har hatt det vanskelig selv, men nå er det nok. Jeg får gjøre alvor av det hvis hun ikke vil respektere at jeg ikke vil ha kontakt mere. 

Si til henne at du ikke vil ha mer kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Si til henne at du ikke vil ha mer kontakt. 

Jeg har sagt det før. Vi hadde ikke kontakt på nesten et år, men så tok hun kontakt igjen og ødela alt for meg. Men det er lenge siden nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har sagt det før. Vi hadde ikke kontakt på nesten et år, men så tok hun kontakt igjen og ødela alt for meg. Men det er lenge siden nå. 

Kanskje hun ikke forstod det første gangen, du må si det helt til hun forstår det. Hun er nok litt tilbakestående, men det er bare til å si det mange nok ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Blokker henne på telefon og alle sosiale medier. Aldri svar henne, og ikke gi henne oppmerksomhet. Neste gang hun ringer på gjentatte ganger og lager styr utenfor huset ditt, ringer du politiet for råd og eventuelt bistand.

Anonymkode: f1e77...e90

Skrevet

Stopp. Som i at dette er ikke normalt. Hadde folk - uansett om jeg kjenner dem eller har kjent dem holdt på sånn, så hadde veien vært kort til å ringe til politiet. Det er ikke sånn man skal leve.

AnonymBruker
Skrevet
LittDiva skrev (2 minutter siden):

Stopp. Som i at dette er ikke normalt. Hadde folk - uansett om jeg kjenner dem eller har kjent dem holdt på sånn, så hadde veien vært kort til å ringe til politiet. Det er ikke sånn man skal leve.

Viktig med litt raushet, du vet ikke hva dem sliter med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...