AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #21 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Man er nødt til å tilrettelegge det slik. Ellers sitter man der med skjegget i postkassen den dagen det blir dårligere tider. Som alle vet kommer en dag. Anonymkode: 84734...bdc Alle har faktisk ikke mulighet til å spare opp en buffer. F.eks minstesats på nav, sykdom, plutselig samlivsbrudd og så videre. Alle har ikke gode tider, men bare dårlige perioder hele tiden. Anonymkode: 10732...e44 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #22 Skrevet 2. mai 2022 Var det et spørsmål her? Du har jo fått ny jobb og betaler ned på kredittkortet. Hva er problemet? Anonymkode: 9beeb...be8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #23 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor har ikke folk skaffet seg en buffer på min. 100.000 slik noen av oss andre har? Anonymkode: 50dec...f3a Har du hørt om at folk har ulike utgangspunkt? Du vet ingenting om forhistorien til TS. Anonymkode: 4c234...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #24 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nemlig. Hen var fornuftig... Anonymkode: eaa87...460 Det hjelper jo lite, TS spør om råd tilpasset situasjonen hen er i NÅ. Anonymkode: 4c234...7a7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #25 Skrevet 2. mai 2022 2 hours ago, Thanos said: Fordi folk flest ikke har råd til å sette av 5-7000,- i måneden over tid til å spare slike summer? ...... Medianen av aleneboende får utbetalt ca 27 500 i måneden, medianen med to voksne får utbetalt ca 62 500 i måneden og medianen for familier med barn får utbetalt ca 83 000 i måneden. 5000-7000 er ikke så veldig mye for "folk flest". Anonymkode: 34cc1...f01 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #26 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor har ikke folk skaffet seg en buffer på min. 100.000 slik noen av oss andre har? Anonymkode: 50dec...f3a Du er kanskje fornuftig, men personlig lurer jeg på hvorfor noen har mer emosjonell intelligens og evne til å tenke mer nyansert enn andre har? Anonymkode: 4c234...7a7 1
Million Skrevet 2. mai 2022 #27 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det hjelper jo lite, TS spør om råd tilpasset situasjonen hen er i NÅ. Anonymkode: 4c234...7a7 TS stiller ikke et eneste spørsmål i sitt innlegg som tråden starter med. Uvisst hva hun eller han egentlig vil ha for svar her. Mulig å få høre fra andre som har det likedan. Felles skjebne er felles trøst, kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #28 Skrevet 2. mai 2022 Million skrev (1 minutt siden): TS stiller ikke et eneste spørsmål i sitt innlegg som tråden starter med. Uvisst hva hun eller han egentlig vil ha for svar her. Mulig å få høre fra andre som har det likedan. Felles skjebne er felles trøst, kanskje? Mye mulig, jeg tror bare ikke at å være nedlatende hjelper stort 🤷🏼 Anonymkode: 4c234...7a7 2
Thanos Skrevet 2. mai 2022 #29 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Medianen av aleneboende får utbetalt ca 27 500 i måneden, medianen med to voksne får utbetalt ca 62 500 i måneden og medianen for familier med barn får utbetalt ca 83 000 i måneden. 5000-7000 er ikke så veldig mye for "folk flest". Anonymkode: 34cc1...f01 Men så er det ikke disse "median" menneskene der som sliter økonomisk nå heller. Det er de som akkurat klarer å få betalt den 3dobble strømregningen og ikke har noe igjen til mat, som ikke kan spare. Og den gruppen mennesker stiger i faretruende raskt temp om dagen i norge. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #30 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle har faktisk ikke mulighet til å spare opp en buffer. F.eks minstesats på nav, sykdom, plutselig samlivsbrudd og så videre. Alle har ikke gode tider, men bare dårlige perioder hele tiden. Anonymkode: 10732...e44 "Alle kan osv"- kommentarer er ikke verdt noe. Anonymkode: 84734...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #31 Skrevet 2. mai 2022 43 minutter siden, Thanos said: Men så er det ikke disse "median" menneskene der som sliter økonomisk nå heller. Det er de som akkurat klarer å få betalt den 3dobble strømregningen og ikke har noe igjen til mat, som ikke kan spare. Og den gruppen mennesker stiger i faretruende raskt temp om dagen i norge. Helt enig. Det er masse folk som ikke har økonomi til å spare opp buffer, men det er kanskje snakk om 10% av befolkningen. Jeg var bare uenig i at "folk flest" ikke kan spare opp en buffer. Anonymkode: 34cc1...f01
regine Skrevet 2. mai 2022 #32 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var det et spørsmål her? Du har jo fått ny jobb og betaler ned på kredittkortet. Hva er problemet? Anonymkode: 9beeb...be8 Dette tenkte jeg og. Det er jo ingen katastrofe å ha 1 kredittkort med gjeld på når du får inn penger fast, det høres også ut som du eier bolig og fint greier å betjene lånet. Da er det jo bare å legge en fornuftig plan for tilbakebetaling av kredittkortet og holde deg til det. og med fornuftig så mener jeg på en sånn måte at du blir kvitt gjelda raskt, men ikke sånn at du lever så stramt at du likevel bruker kortet fordi du bare må. Det eneste stedet jeg vet om hvor hysteriet når nye høyder når det er snakk om kredittkort er her på KåGe. De fleste andre har et mer avslappet forhold til det. Og innimellom skjer det ting som gjør at man ikke har andre muligheter, og det er heller ingen grunn til å drive med selvpisking fordi det skjedde.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #33 Skrevet 2. mai 2022 Meld deg som ringevikar på en omsorgsbolig f.eks. Anonymkode: 5e5d4...30b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #34 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meld deg som ringevikar på en omsorgsbolig f.eks. Anonymkode: 5e5d4...30b Er alle kvalifisert til å jobbe på en omsorgsbolig? Anonymkode: 50dec...f3a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #35 Skrevet 2. mai 2022 Jeg synes du er flink. Fortsett som du gjør, så blir du jo kvitt gjelden. ❤️ Anonymkode: 489ee...439
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #36 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er alle kvalifisert til å jobbe på en omsorgsbolig? Anonymkode: 50dec...f3a Ja, så lenge man har en vandelsattest som er i orden. Om man blir satt på liste/ får vakter kommer an på hvor mye manko på folk de har der. Anonymkode: 5e5d4...30b 1
Eneri Skrevet 3. mai 2022 #37 Skrevet 3. mai 2022 Øke inntekt gjennom en ekstrajobb eller overtid på jobben du har Leie ut et rom hjemme, feks Airbnb i sommer, evt hele boligen noen uker i sommer dersom du kan bo hos andre. Feriepenger tilgode? Skattepenger tilgode? Be om avdragsfrihet på boliglånet, evt forlenge avdragstida så månedsbeløpet på boliglånet går ned og frigjør midler til å betale fortere ned på kredittgjeld. Skjønner det er stressende og kjipt med kredittkortgjeld, men denne var ikke svimlende høy, og du har tatt grep og har en plan for raskest mulig tilbakebetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå