AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Hei dette er egentlig mest fordi de som bor i Lillehammer men tar gjerne imot råd hvis noen andre har opplevd noe lignende eller bare vet noe. Jeg flyttet til Lillehammer som student ifjor og siden da har jeg slitt med at håret blir klissete/fettete etter at jeg dusjer. Altså håret mitt får et belegg på seg og det er bare veldig slitsomt og frustrerende da jeg aldri føler meg helt ren. Jeg har prøvd å bytte shampoo flere ganger uten hell og prøvd å droppe balsam for å se om det var problemet. Jeg trodde muligens det kunne være meg som ikke hadde vasket ut godt nok men uansett hvor godt jeg skyller får jeg samme problem. Jeg har og besøkt min hjemby flere ganger siden da og ikke hatt dette problemet i det hele tatt og ved bruk av samme shampoo/balsam. Det eneste som gjenstår som skyld er da vannet/vannkvaliteten. Jeg tror dette og fordi når jeg står i dusjen uten å ha puttet noe i blir håret tungt og får dette belegget, fordi jeg kjenner at det er i håret. Jeg bor i en studenthybel og vet ikke helt om jeg skal si ifra eller ikke ettersom jeg er usikker på om de faktisk kan gjøre noe?? Jeg vet at det byttes vannrør i Lilly og skal byttes frem til 2024. Jeg lurer på om andre i Lilly har opplevd dette og hva de evt har gjort eller om dette bare evt skjer på området jeg bor? Gjerne legg igjen ca området dere bor på sånn at jeg kanskje får sett om jeg evt da må bare flytte til et sted i Lilly hvor dette ikke er et problem. Anonymkode: 4ce92...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Lillehammer sitt kommunale vann er hardt. Dvs mye kalk i vannet, så det er mest sannsynlig det som gjør håret ditt klissete. Har hørt flere som klager på det samme. (Vi bor og på lillehammer, men har egen brønn og ikke samme problem) Anonymkode: 2dfe3...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå