AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har en 14 åring. Om helgene er jeg bestandig oppe til han har kommet inn. Men min søster gjør ikke det. Hun har også en 14 åring, men hun kan f eks legge seg kl 22 på en Fredag og han kommer inn senere. Hun vet jo ikke når han kommer hjem. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 76f76...3a7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Her må 14 åringen hjem før jeg legger meg. Han får ikke være ute så lenge han vil. Anonymkode: 7e1dc...005 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Har fast klokkeslett han må komme inn og setter på vekkerklokke så jeg er sikker på at jeg er våken til det klokkeslettet, da er jeg trygg på at han er hjemme og kan sjekke tilstand og si god natt. Anonymkode: 087df...ca0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Mitt barn er midt i 20 årene og flyttet hjemmefra. Men jeg gikk alrig og la meg før hen var hjemme. Ofte var jeg også ute og hentet hen og vennene pga at vi bor landlig til. Anonymkode: 5a646...ae6 1
Ulrikke Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Henter alltid 16-åringen. Men kan slumre litt med telefonen ved siden av meg, evt ha på alarm.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Legger meg ikke før 13åringen min er hjemme. Er jeg skikkelig trøtt så legger jeg meg og pappa er våken. Er jeg alene med ungene og dritt trøtt holder jeg meg likevel våken eller spørr om ungen kan komme litt tidligere. Anonymkode: 98e09...1df
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 Hadde ikke klart å sovne når jeg visste at poden ikke var kommet inn Anonymkode: 397df...34b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Kommer aldri til å legge meg før tenåringene mine kommer hjem. Er heldigvis B-menneske. Anonymkode: c0d68...01c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Eeeeeh... hvor lenge er deres 14 åringer ute???? Mulig vi er strenge, men våre tenåringer må være hjemme kl 22 om det ikke er noe spesielt. Henter mer enn gjerne og! Hadde ikke lagt oss før de var i hus iallefall.... Anonymkode: d4b94...9fc 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Kommer an på hvor gamle de er og hvor de er. Fra 17 år ca legger jeg meg før de er hjemme, men har avtale om at det sendes sms når hjemme så jeg vet. Men ungdommen min går ikke på fest, henger bare med venner hjemme hos de. Hadde han vært på fest/hengt i byen hadde det vært annerledes. Men jeg er dessverre ekstremt a-menneske. Anonymkode: 94992...bf7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eeeeeh... hvor lenge er deres 14 åringer ute???? Tenkte litt det samme. Her var også grensen 22 om det ikke var noe spesielt. Og da var jeg selvsagt oppe. Anonymkode: 94992...bf7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Mine tenåringer på 13 og 15 er hjemme kl. 21.00!! Anonymkode: 9e98f...55c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine tenåringer på 13 og 15 er hjemme kl. 21.00!! Anonymkode: 9e98f...55c Hvordan var det svar på spørsmålet? Anonymkode: a5832...5b1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Da mine var 14 år ville de aldri fått lov å være ute til langt på natt. De er barn, og skal være inne innen et bestemt klokkeslett, senest kl 23 i helgene. Nå er min yngste blitt 20, men fortsatt hjemmeboende. Jeg legger meg, men får ikke sove skikkelig før han er hjemme. Har faktisk hendt at jeg har ringt han når klokken passerer 2 for å spørre når han er hjemme slik at jeg skal få sove Anonymkode: 1c86e...cce
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan var det svar på spørsmålet? Anonymkode: a5832...5b1 "Hvordan gjør dere det?" er spørsmålet. Og jeg skriver at jeg gjør det ved at barna mine er hjemme kl.21.00. Så ja, jeg er såklart våken til de kommer inn. Anonymkode: 9e98f...55c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 her må begge 14 åringene være inne før jeg legger meg, da jeg ikke har mulighet til lete etter de da jeg er alene med dem og de har 3 mindre søsken. De må være inne før kl 23 ,men vet jeg hvor de er kan de få være ute til 1 ( men da er de ofte inne hos noen ,ikke ute ) Anonymkode: 310aa...5ae 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da mine var 14 år ville de aldri fått lov å være ute til langt på natt. De er barn, og skal være inne innen et bestemt klokkeslett, senest kl 23 i helgene. Nå er min yngste blitt 20, men fortsatt hjemmeboende. Jeg legger meg, men får ikke sove skikkelig før han er hjemme. Har faktisk hendt at jeg har ringt han når klokken passerer 2 for å spørre når han er hjemme slik at jeg skal få sove Anonymkode: 1c86e...cce Samme her. Har også en 20 åring boende hjemme. Er greit hvis han ikke kommer hjem, men jeg vil ha beskjed Anonymkode: 76f76...3a7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): "Hvordan gjør dere det?" er spørsmålet. Og jeg skriver at jeg gjør det ved at barna mine er hjemme kl.21.00. Så ja, jeg er såklart våken til de kommer inn. Anonymkode: 9e98f...55c Så de går glipp av absolutt alt sosialt - hele tiden? Jeg mener - ungdomstreffene på mitt lokale bedehus er fra 20-23 i helgene. Og de kaster ikke ut ungene klokka 23, så at man prater med kompiser til 24 og så går hjem sammen er helt normalt. Om en av dem måtte gå hjem før 21 tror jeg presten ville ringt hjem og spurt om foreldrene var riktig navla. Ungdomsklubbene åpner også dørene for innslipp mellom 19 og 20. Og stenger ikke før 22 selv i ukedagene. Anonymkode: 7c6ce...77f
-Missi- Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 Min er 15 og jeg er selvsagt våken til han kommer hjem. I dag kom det en gjeng på døra og ville ha han med ut. Han var hjemme her ca 22😊 Jeg har ikke trengt å sette noe innetid etc enda for vi har god kommunikasjon og han vil selv hjem å legge seg så han får nok søvn før skoledagen 😊 fornuftig ung mann ❤så vet jeg at gjengen han er med er like fornuftige og det har mye å si. På samme alder var nok jeg mer "vill" men så hadde jeg heller ikke foreldre som passet på meg. Kunne komme hjem 6 på morningen uten at mamma brydde seg. Veldig glad for at jeg har en bedre relasjon med mitt eget barn. Han liker å bruke tid med meg også og respekten går begge veier. Jeg var ute hele tiden fordi de voksne ikke brydde seg uansett, hadde kjæreste som var 18 når jeg var 14 og kjøpte øl og sprit. Det hadde jeg liggende under senga mi og solgte til venner. Veldig enkelt de hadde med deg 0.5 liters flaske på rommet mitt og fikk en klunk oppi og jeg fikk penger. Alt fra pikerommet liksom. Med min bakgrunn vet jeg enten hva jeg skal se etter på egen tenåring. Glad han har et helt annet liv enn meg❤pass heller for mye på barnet ditt enn for mye. Jeg var misunnelig på de som hadde foreldre som brydde seg, " maste" og hentet.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en 14 åring. Om helgene er jeg bestandig oppe til han har kommet inn. Men min søster gjør ikke det. Hun har også en 14 åring, men hun kan f eks legge seg kl 22 på en Fredag og han kommer inn senere. Hun vet jo ikke når han kommer hjem. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 76f76...3a7 Ungdommene her er hjemme om kveldene og nettene så det er ikke ett problem! Og det samme er vennene deres! Men ser det er forskjell på hvor ungdommene bor og hva de gjør eller får lov til! Men hadde aldri lagt meg om de var ute! De har heller ikke noe ute å rave sent om kvelden eller nattestid i helgene.. Og i ukedagene er det skole! Forstår ikke hvorfor noen er så slepphendt og syns det er ok! Anonymkode: c4a7c...e2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå