Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag hadde jeg en parkeringsbot på bilruta mi som ved nærmere granskning viste seg å ikke tilhøre min bil. Boten hadde hverken riktig reg.nr. eller riktig gateadresse for der jeg sto parkert. Er dette toppen av frekkhet eller en tabbe av parkeringsbetjenten? Og hva gjør jeg nå? Kontakter jeg parkeringsselskapet, søker jeg opp reg.nr. på boten og kontakter Frekk Frekkasen, eller sitter jeg stille i båten og venter på at vedkommende får gebyr og inkasso for ubetalt bot?

Noen som har vært borti lignende, enten som bilist eller i yrket som parkeringsbetjent? Dette er nytt for meg 🙄

Anonymkode: a7515...ede

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Idag hadde jeg en parkeringsbot på bilruta mi som ved nærmere granskning viste seg å ikke tilhøre min bil. Boten hadde hverken riktig reg.nr. eller riktig gateadresse for der jeg sto parkert. Er dette toppen av frekkhet eller en tabbe av parkeringsbetjenten? Og hva gjør jeg nå? Kontakter jeg parkeringsselskapet, søker jeg opp reg.nr. på boten og kontakter Frekk Frekkasen, eller sitter jeg stille i båten og venter på at vedkommende får gebyr og inkasso for ubetalt bot?

Noen som har vært borti lignende, enten som bilist eller i yrket som parkeringsbetjent? Dette er nytt for meg 🙄

Mest sannsynlig ikke parkeringsbetjenten som har gjort feil, men vedkommende som har fått boten har flyttet den over til din bil i håp om at den blir betalt uten at du sjekker detaljene på boten. 
Du kan jo selvfølgelig ringe parkeringsselskapet å informere de men det blir jo uansett sendt ut purring til rette vedkommende😊

Anonymkode: 0b587...8a7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som noen som fikk bot bare har lagt den på en tilfeldig bil. Ville nok ringt parkeringsselskapet og deretter kastet bota. Når ble bota skrevet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sitter helt stille i båten og venter på at eier av bilen mottar purring. Ikke ditt problem, og mulig en frekkas som krysser fingrene for at du betaler boten hans uten å sjekke reg. nummeret. 

Anonymkode: 2f9fd...ec8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svindel !

Anonymkode: 55321...780

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sheik said:

Høres ut som noen som fikk bot bare har lagt den på en tilfeldig bil. Ville nok ringt parkeringsselskapet og deretter kastet bota. Når ble bota skrevet?

I starten av denne uken, med frist 20 dager frem i tid.

AnonymBruker
Skrevet

Er det i teorien mulig at parkeringsbetjenten har scannet bilskiltet mitt, men printet "feil" bilskilt på bota? Det er ingenting på selve boten som tilsier at jeg skal betale den, men jeg aner jo ikke hva som er registrert i systemet til betjenten...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er det i teorien mulig at parkeringsbetjenten har scannet bilskiltet mitt, men printet "feil" bilskilt på bota? Det er ingenting på selve boten som tilsier at jeg skal betale den, men jeg aner jo ikke hva som er registrert i systemet til betjenten...

Nei, det er særdeles lite sannsynlig. Det får ingen konsekvenser for deg om du ikke gjør noe.

Enten er dette en som har fått bot, og tror hen kan slippe unna ved å legge den på en annen bil. Eller det kan være noen drittunger som flytter bøter rundt på kødd...

Jeg ville nok tatt kontakt med parkeringsselskapet og gitt beskjed, så de kanskje kan melde fra til eier av bota. 

Anonymkode: 606f7...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig faktisk - å legge bota på ruta til en annen bil

Anonymkode: aac4b...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ganske vanlig faktisk - å legge bota på ruta til en annen bil

Anonymkode: aac4b...c5a

har jeg faktisk aldri hørt om før akkurat nå. 

men greit at folk har øyne i skallen da. :phaedra: 

Anonymkode: 53b73...094

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden - men er ikke bot i papirform litt avleggs? Heller sende den på sms, i digipost eller lignende elektronisk? Sendes den i digipost kan man kanskje også sørge for bekreftelse på at meldingen er åpnet, og det kan også sendes påminnelse hvis den ikke åpnes.

At en bot flyttes på skjer sikkert veldig ofte. Akkurat som folk kjører vekk når de har skrapet og bulken en annen sin bil. 

Anonymkode: 96271...a65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...