AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Naboen lurer på om vi skal sette opp en trampoline sammen, er kun plass hvis vi gjør det sammen. Jeg har akkurat flyttet dit og har ikke tenkt tanken på å kunne ha trampoline. jeg har barna mine 50% og må jo innrømme at jeg egentlig ikke vil ha ansvar for eller hagen full av barn når jeg har barnefri. skjønner jo at barna mine hadde likt det, selvom de er ganske store. Minste er 10 og eldste 13. jeg vil egentlig ha hagen uten trampoline, for hører at de som har der fort får hagen full av alle nabobarna til alle døgnets tider. men vil jo ikke være en kjip nabo heller. hva ville dere gjort? For og imot kjøp m nabo? Anonymkode: 11cf6...46d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Naboen lurer på om vi skal sette opp en trampoline sammen, er kun plass hvis vi gjør det sammen. Jeg har akkurat flyttet dit og har ikke tenkt tanken på å kunne ha trampoline. jeg har barna mine 50% og må jo innrømme at jeg egentlig ikke vil ha ansvar for eller hagen full av barn når jeg har barnefri. skjønner jo at barna mine hadde likt det, selvom de er ganske store. Minste er 10 og eldste 13. jeg vil egentlig ha hagen uten trampoline, for hører at de som har der fort får hagen full av alle nabobarna til alle døgnets tider. men vil jo ikke være en kjip nabo heller. hva ville dere gjort? For og imot kjøp m nabo? Anonymkode: 11cf6...46d Enig i dette, og jeg hadde svart nei. Anonymkode: 216d5...717
7v8 Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Hvor gamle er barna til naboen som ønsker å kjøpe sammen med dere? Lik alder som på dine, som betyr at de vil være mye sammen, tenker jeg taler i favør av å vurdere det. Hvis det er veldig ulik alder ville jeg vært mer skeptisk. Hvordan bor dere? Eneboliger?Flermannsbolig (evt hvor mange boenheter)? Er hagen gjerdet inn så ikke alle andre nabobarn fritt kan bruke den uten at dine eller naboen dere kjøper med er sammen med de andre nabobarna? Min første tanke var skepsis, men de punktene jeg nevner vil bære av betydning den ene eller andre veien.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Det hadde jeg faktisk takket pent nei til. Som du kan se av flere tråder her den siste tiden så er det en del foreldre som ikke har forstått at det er deres ansvar å lære barna sine grunnleggende folkeskikk, og dermed tenker det er greit at barn hyler og skriker når de er på trampolina (utrolig nok. Har selv både barn og trampoline og det medfører ingen merkbar lyd bortsett fra litt lavmælt latter) Så dersom du skal ha trampoline sammen med naboen, delvis i din hage, så må du ta høyde for et infernalsk leven fra 08-21, også i dine barnefrie uker. Og når trampolina ikke er bare din så kan du heller ikke begrense barn som leker der. Det er like mye nabobarnas trampoline, så du kan ikke fortelle de at enten må de holde støynivået nede eller så får de ikke hoppe. Du kan heller ikke bestemme at nabobarnas venner ikke kan hoppe på trampolina etter eget forgodtbefinnende, dersom de har sagt det er greit. Så til naboen sier du ganske enkelt: «Takk for tilbudet, men jeg har bestemt meg for at jeg ikke ønsker noen trampoline. Barna mine er så store nå, og de er uansett bare her 50% av tiden.» Anonymkode: ab7fc...fff 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Jeg hadde sagt at barna mine ikke ønsker trampoline og at de er for store til det uansett. Anonymkode: 045b0...a40
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 Hvor gamle er nabobarna? Kommer de til å leke sammen uansett? Det er det første jeg ville tenkt på.... Og hvis jeg hadde sagt ja, så hadde jeg vært tydelig overfor naboen hvilke uker jeg har barnefri og ikke følger med på trampolina.... Anonymkode: 4b164...5a7
mereo Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 Det blir som å kjøpe snøfres sammen, om ikke verre. Svaret mitt hadde vært nei!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Om ikke barna er i samme alder så hadde jeg sagt nei... Er de like i alder så kunne jeg ha vurdert det, men da må en og være enige om hvilke regler som skal gjelde på trampolinen. Anonymkode: 72d01...f04
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er nabobarna? Kommer de til å leke sammen uansett? Det er det første jeg ville tenkt på.... Og hvis jeg hadde sagt ja, så hadde jeg vært tydelig overfor naboen hvilke uker jeg har barnefri og ikke følger med på trampolina.... Anonymkode: 4b164...5a7 Ja naboens barn er på samme alder, den ene går på samme trinn som min yngste. Så de vil nok være der sammen også. min yngste ville nok kost seg der, problemet for meg er at jeg mister ktr over hvem som kan bruke når og støy når jeg deler med andre. Hadde det vært i min hage kunne jeg fjernet den hvis det blir for ille. Anonymkode: 11cf6...46d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Kan jo også være greit at du er juridisk ansvarlig også dersom noen skader seg på din trampoline..😬 Anonymkode: 2c0ca...426
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå