AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har siden rundt halv 4 i dag hatt noe jeg tror er uregelmessige rier. De startet med å komme ca hvert 20. minutt, også ble de mer regelmessige, sån typ hvert 5-7 minutt. Jeg kjente jo at det var ubehagelig, men ikke så smertefulle som jeg trodde rier skulle være. Kjentes ut som mensensmerter sammen med litt ekstra stikking og nedpress. Men så dro jeg i dusjen, og etter det så dabbet det helt av.. nå har jeg ikke kjent noe på 1 time ca. Har i ettertid nå kjent på litt strålinger ned mot underlivet, pluss at det kjennes ekstremt ømt ut bare jeg går. Kan det fortsatt være at det tar seg opp igjen, eller er det bare modningsrier som kan vare over flere dager? Hvor lenge kan det liksom holde på sån før det blir aktiv fødsel? Er foresten 38 uker idag, så er fortsatt et par uker til termin. Hilsen frøken utålmodig 😂 Anonymkode: 6a4b2...ce7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Hadde rier mange gang de siste ukene. Gikk vell 5 uker med modningsrier og inn og ut av sykehuset med dette og føden mente var rier. Men de ordentlig riene som aldri forsvant kom ikke før rett ved termin. Så gikk 3 uker med beskjeden "innen uken/helga er over har du babyen din her".da ble det noen lange uker. Anonymkode: 0088f...d8b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde rier mange gang de siste ukene. Gikk vell 5 uker med modningsrier og inn og ut av sykehuset med dette og føden mente var rier. Men de ordentlig riene som aldri forsvant kom ikke før rett ved termin. Så gikk 3 uker med beskjeden "innen uken/helga er over har du babyen din her".da ble det noen lange uker. Anonymkode: 0088f...d8b Off, det hørtes jo forferdelig slitsomt ut 😩 var det ikke noe snakk om å få hjelp til å bli mer satt i gang heller? Blir jo utslitt til fødselen om man må gå slik i 3 uker. Anonymkode: 6a4b2...ce7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Dette høres ut som modningsrier. Jeg hadde det i en uke frem til fødsel startet, men når fødsel startet og jeg fikk «ordentlige rier» var det ikke tvil, fordi de var så mye vondere. Modningsriene mine var helt like som deg også med at de kom mer og mer regelmessige, før de til slutt dabbet av. Skjedde spess etter sex. Anonymkode: 66d3c...1d3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette høres ut som modningsrier. Jeg hadde det i en uke frem til fødsel startet, men når fødsel startet og jeg fikk «ordentlige rier» var det ikke tvil, fordi de var så mye vondere. Modningsriene mine var helt like som deg også med at de kom mer og mer regelmessige, før de til slutt dabbet av. Skjedde spess etter sex. Anonymkode: 66d3c...1d3 Takk for svar! En uke med modningsrier høres fortsatt veldig slitsomt ut, håper jeg ikke trenger å gå så lenge! Idag når jeg våknet var det litt blod på papiret også, så det tyder på at noe modning skjer iallefall Anonymkode: 6a4b2...ce7
Whateverest Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Hvis du opplever blødning skal du ta kontakt med fødeavdelingen😊 Det kan være helt normalt, men kan også være tegn på noe mer alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Whateverest skrev (10 minutter siden): Hvis du opplever blødning skal du ta kontakt med fødeavdelingen😊 Det kan være helt normalt, men kan også være tegn på noe mer alvorlig. Jeg ringte rett etter jeg så det, de sa at jeg ikke trengte å komme inn for noen sjekk 😊 Anonymkode: 6a4b2...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Husker jeg blødde lott selv under oppstart og d var bare slimproppen og dro inn på føden, trodde ikke fødsel var så nær!! Full åpning gitt!!! Vips, så var hun ute! Første man det var. Ble fulgt opp med nr tre pga blodspor i urinen de 5 siste ukene. Og ingenting sånt med mellomste :). Lykke tol! Siste innspurt og mulig det skjer noe ganske så straks :). Anonymkode: 7dc9d...68d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har siden rundt halv 4 i dag hatt noe jeg tror er uregelmessige rier. De startet med å komme ca hvert 20. minutt, også ble de mer regelmessige, sån typ hvert 5-7 minutt. Jeg kjente jo at det var ubehagelig, men ikke så smertefulle som jeg trodde rier skulle være. Kjentes ut som mensensmerter sammen med litt ekstra stikking og nedpress. Men så dro jeg i dusjen, og etter det så dabbet det helt av.. nå har jeg ikke kjent noe på 1 time ca. Har i ettertid nå kjent på litt strålinger ned mot underlivet, pluss at det kjennes ekstremt ømt ut bare jeg går. Kan det fortsatt være at det tar seg opp igjen, eller er det bare modningsrier som kan vare over flere dager? Hvor lenge kan det liksom holde på sån før det blir aktiv fødsel? Er foresten 38 uker idag, så er fortsatt et par uker til termin. Hilsen frøken utålmodig 😂 Anonymkode: 6a4b2...ce7 Husker at jeg aldri fikk noe regelmessig og at jordmor mente dette ville ta lang tid. Så kjente jeg noe veldig vondt og hadde da 10 cm åpning. Så det er ikke alle som får slike A4 greier. Anonymkode: dded9...8c9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husker at jeg aldri fikk noe regelmessig og at jordmor mente dette ville ta lang tid. Så kjente jeg noe veldig vondt og hadde da 10 cm åpning. Så det er ikke alle som får slike A4 greier. Anonymkode: dded9...8c9 Høres skummelt ut at det skal gå så fort 😳 lurer på om jeg burde høre med legen om hun kan sjekke om jeg har åpning på kontrollen idag? Anonymkode: 6a4b2...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå