Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt Aap i snart et år og har blitt enig med veilederen min om at jeg skal prøve å jobbe litt i sommer for å se hvordan det fungerer. Jeg rundt 16000 i aap før skatt pr måned nå. Sommerjobben jeg har skrevet kontrakt med har en veldig høy timelønn (360kr med tillegg) og jeg skal ikke jobbe mye før dette overstiger hele Aap’en selv med deltidsstilling. Hvordan gjør jeg det? Fører jeg fortsatt bare inn timene jeg har jobbet og mister den dagen på utbetalingen? 

Anonymkode: 9c917...642

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du fører time for time, og blir trukket time for time. Antall kroner pr time er ikke vesentlig. Så bra, det er jo et poeng at det lønner seg med ordinært arbeid fremfor AAP. 

Anonymkode: aae47...b3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du krysser av for de dagene du jobber, også mener jeg at du også må skrive opp antall timer. Du blir da trukket tilsvarende i AAP. Men overskrider du en viss prosentandet eller timeantall, får du ikke noe AAP for det tidspunktet. 

Anonymkode: 7acaf...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Fører man inn lørdager? Tenkte fordi man ikke får noen dagsats av nav i helgen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fører man inn lørdager? Tenkte fordi man ikke får noen dagsats av nav i helgen

Alle dager føres inn ja. 

Gjest mariama
Skrevet

Gratulerer med sommerjobb! Så bra det er god lønn også. Du fører timene du jobber, inkludert helg. Er det skift slik at du jobber mye en uke og fri neste bør du skrive melding til NAV og sjekke om du skal fordele timene. 

Husk å bestille nytt skattekort siden det gamle sikkert er beregnet på mye lavere inntekt, så slipper du baksmell :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb er dette? 🤗

Grattis!

Anonymkode: ff5f4...909

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært i arbeidsutprøving, enten der eller andre steder, sånn at du vet at du klarer jobben? Tenker at du sikkert har noen helseutfordringer siden du er på AAP? Tenker også på at arbeidsgiver der du har fått sommerjobb, er veldig sårbare i ferietiden, og at det er veldig dumt for arbeidsplassen hvis du ikke klarer å jobbe. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare legge til at om du jobber over 60% så får du ikke utbetaling av AAP for resten. 

Anonymkode: a68df...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil bare legge til at om du jobber over 60% så får du ikke utbetaling av AAP for resten. 

Og man risikerer å miste AAP også. Dette vet jeg da jeg nylig har fått jobb og måtte ikke overstige 60%

Anonymkode: f9614...61e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og man risikerer å miste AAP også. Dette vet jeg da jeg nylig har fått jobb og måtte ikke overstige 60%

Anonymkode: f9614...61e

Ja, etter noen uker vil man også få stans av AAP vedtaket. 

Hvis det er en fast jobb du har fått (og ikke sommerjobb) så kan du høre med veilederen din om et opptrappingsvedtak. Da kan du jobbe inntil 80%. Vedtaket kan kun gis en gang og varer i maks ett år. Når vedtaket går ut regnes man egentlig som ferdig på AAP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...