AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Synes jeg leser dette i minst annenhver takstrapport på hus til salgs... Er det fordi kravene til fall er for store, eller er det slett arbeid fra håndverkerne? (pun intended) Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 14850...e37
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Kan være at gulvet forandrer seg litt etter år... Anonymkode: 1be19...6c1 1
Gjest mariama Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Dårlig arbeid/ikke så nøye om man har dusjkabinett eller badekar tenker jeg. Sykt irriterende ved dusjing rett på gulvet da.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan være at gulvet forandrer seg litt etter år... Anonymkode: 1be19...6c1 I så fall er det vel flere ting som er galt, eller? Anonymkode: 14850...e37
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Kanskje fordi kriteriene for fall mot sluk er blitt endret siden badet ble renovert, selv om badet oppfylte daværende krav den gang? Sitat - Den vesentligste endringen fra TEK10 til TEK17 gjelder kravene til fallforhold på våtromsgulv, forteller seniorforsker i SINTEF, Arne Nesje. TEK17 krever fall på̊ minimum 1:50 til sluk i et område på minst 0,8 meter ut fra sluket dersom dusjen er rett over sluket. Om dusjen ikke er rett over sluket, må det i tillegg være fall på minimum 1:50 fra og med dusjens nedslagsfelt og til sluket. Det betyr dermed ikke nødvendigvis at det er gjort slett arbeid, bare at håndverkerne ikke var synske. Anonymkode: 75ccd...35d 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Regler endrer seg. Man bygger er hus ut fra de standardene som gjelder, og så endres det på. Jeg har bodd i hus der kjelleren, ut fra dagens standard, ikke har godkjente soverom for vinduene er for små. Men den gang huset ble bygget, var det den størrelsen som gjalt, og da er det strengt tatt godkjent. Anonymkode: 5b5c8...5e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå