AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har halvlangt hår. Håret har i mange år falt pent og hatt litt fylde og litt bølger (ikke mye, men litt). Plutselig falt det sammen. Nå ligger det som et stritt, dødt, ekkelt teppe som nærmest klistrer seg inn til hodebunnen. Har gått fra litt volum til minus-volum over natta. Hjelp? (Jeg bruker ingen stylingprodukter, og lufttørker håret. Har brukt samme shampo og balsam i flere år) Anonymkode: 53858...34e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Vitaminmangel? Eller endring i kosten? Mitt hår forandret seg også plutselig når jeg var rundt 30, nå noen år etterpå holder det på å forandre seg tilbake, men merkelige greier. Tørket du det i lav/høy fuktighet så har det og noe å si altså Anonymkode: be554...e9f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vitaminmangel? Eller endring i kosten? Mitt hår forandret seg også plutselig når jeg var rundt 30, nå noen år etterpå holder det på å forandre seg tilbake, men merkelige greier. Tørket du det i lav/høy fuktighet så har det og noe å si altså Anonymkode: be554...e9f Nei, ingen endring i kosthold. Det bare skjedde helt plutselig. Først trodde jeg det kom av at jeg hadde bommet med skylling av håret etter dusjen. At jeg hadde skylt for lite slik av det satt balsam/shamporester igjen. Men nå er det samme "ekle" håret uansett hvor lenge jeg skyller. TS Anonymkode: 53858...34e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Prøv å bytte shampo og balsam. Både merke og type. Det kan ha innvirkning på håret. Ganske mye også. Mange må skifte shampo ofte fordi håret blir flatt og ekkelt av å bruke den samme for lenge. Anonymkode: a42bc...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Du må bytte shampoo og balsam. Hvis du bruker en fuktighetsgivende serie alt for lenge så blir håret mettet på fukt og da blir det slik du beskriver. Flatt og livløst. Da trenger håret proteiner. Eller omvendt. Håret har det best når det er i balanse og har fått det det trenger av både proteiner og fukt. Hva slags produkter bruker du nå? Hvis du bruker en serie som fokuserer på fukt så prøv noe som fokuserer på proteiner. Anonymkode: 088e2...242 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Hvor gammel er du og hvor lenge har dette vart? Det er godt mulig det bare er forbigående for en liten periode. Gode og dårlige hårdag kan gå i bølger (bokstavelig talt🙃) Det kan være hormonsvingninger, eller mangel på B- og D vitamin eller Sink. Det kan også være lurt å skifte shampo/balsam som andre her nevner. I 30-årene får mange også små grå. Og ved overgangen til grått hår (som ofte varer i årevis) kan håret bli livløst. Hårsekkene blir tørrere og mange mister også mye hår i denne perioden. Mye håravfall gjør håret tynt og flatt. Stress og mentale påkjenninger kan også gi fett og livløst hår. Anonymkode: d4663...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå